چهارشنبه 27 خرداد 1383

سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي:پرونده‌ هسته ای ايران تا زماني كه مسايل موجود را حل وفصل كنيم، بسته نخواهد شد، بامداد

گوازدكي با بيان اين كه اعضاي شوراي حكام بي‌صبرانه منتظر خاتمه‌ي پروند‌ه‌ي هسته‌يي ايران هستند، اعلام كرد: آژانس و بسياري از كشورها اميدوارند كه بتوانيم سوال‌هاي مربوط به برنامه‌ي هسته‌يي ايران را از طريق ديپلماسي حل و فصل كنيم.
مارك گوازدكي، سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اظهار داشت: پرونده‌ي هسته‌يي ايران تا زماني كه مسايل موجود را حل و فصل كنيم، بسته نخواهد شد.
وي افزود: دو مساله مهم وجود دارد كه نياز است تا حل و فصل شوند و همچنين 11 مساله‌ي غيرقابل تحمل وجود دارند كه بايد روي آنها كار شود و اين كه ما چگونه بتوانيم اين مسايل را حل و فصل كنيم، به همكاري‌هاي ايران بستگي دارد.
گوازدكي در خصوص طرح عملي ميان ايران و آژانس كه در تهران به توافق رسيده شد و روند به مرحله‌ي اجرا در آمدن آن گفت: من نمي‌گويم كه طرح عملي ميان ايران و آژانس به طور كامل اجرا شده است، اين طرح يك چارچوب خوب بود، اما اين تنها يك چارچوب بوده است و ما گفته‌ايم كه هنوز اطلاعات كامل را از سوي ايران دريافت نكرده‌ايم.
گوازدكي مدعي است: اطلاعاتي در خصوص مسايلي از جمله سانتريفيوژ‌ P2 را دريافت نكرده‌ايم. اين يك طرح است، آنچه كه ما نياز داريم عمل است.
سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ي تاثير طرح عملي ميان ايران و آژانس بر بسته شدن پرونده‌ي هسته‌يي ايران گفت: ما در خصوص طرح عملي ميان ايران و آژانس با ايران به توافق رسيده‌ايم، اين يك طرح منطقي بوده است، اما آنچه كه ما مي‌گوييم اين است كه عمل به اطلاعات و همكاري كافي از سوي ايران دريافت نكرده‌ايم.
وي در خصوص آنكه البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه ابراز كرده است، همكاري‌هاي ايران با آژانس چندان راضي‌كننده نبوده، چه منظوري از اين اظهارات داشته است؟ گفت: در اين باره مي‌توان به مسايل مربوط به P2 اشاره كرد.
در عين حال، گوازدكي در اين گفت‌وگو تصديق كرد كه ايران با آژانس همكاري‌هاي گسترده و شفافي را داشته است و اقدامات ايران را مثبت دانست.
سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در خصوص قطعنامه‌ي سه كشور اروپايي درباره‌ي ايران گفت: ما براي مدت طولاني بر روي موضوع هسته‌يي ايران كار كرده‌ايم، با اين حال اكنون به مساله‌ي موضوع هسته‌يي ايران نپرداخته‌ايم و احتمالا فردا (چهارشنبه) و يا پنجشنبه به بررسي اين موضوع خواهيم پرداخت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه در حال حاضر اعضاي شوراي حكام در جلسات متعدد پشت درهاي بسته به گفت‌وگو در خصوص پيش نويس قطعنامه‌ي يورو 3 پرداخته‌اند، گفت: پرداختن به موضوع اين قطعنامه، نكته‌ي مورد بحث تمامي اعضاي شوراي حكام است.
گوازدكي در ادامه گفت كه برداشت وي اين است كه اعضاي شوراي حكام به زودي به توافقي رسيده و پيش‌نويس قطعنامه‌ي مورد توافقي را ارايه مي‌كنند كه بتوان در خصوص آن تصميم‌گيري كرد.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش به ايسنا گفت: مديركل آژانس بين‌الملي انرژي اتمي بر اساس نظرات 35 كشور عضو شوراي حكام تصميم‌گيري مي‌كند و از يك كشور و يا گروهي از كشورها خط نمي‌گيرد.
سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هم‌چنين تاكيد كرد: اخباري در خصوص اين كه آمريكا خواهان تعيين ضرب‌الاجل براي رسيدگي به پرونده‌ي ايران شده است، صحت ندارد.
وي گفت: در حال حاضر درباره‌ي ايران صحبتي وجود ندارد و هنوز اين موضوع در دستور كار شوراي حكام قرار نگرفته است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9010

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي:پرونده‌ هسته ای ايران تا زماني كه مسايل موجود را حل وفصل كنيم، بسته نخواهد شد، بامداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016