سه شنبه 2 تير 1383

پاول از احتمال تحريم اقتصادي ايران خبر داد، خبرگزاري فارس

وزير امور خارجه آمريکا روز گذشته تلويحا از دورنماي تحريم اقتصادي ايران در صورتي که تهران نتواند به جهان ثابت کند برنامه سلاح هسته‌اي در دست ندارد خبر داد.

به گزارش آسوشيتدپرس از واشنگتن، "کالين پاول" پس از ديدار با "محمد البرادعي" مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام کرد: «جامعه جهاني از آنها (ايران) انتظار دارد که به سوالات اين آژانس پاسخ کامل دهند.»
پاول با اشاره به نشست بعدي شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي در ماه سپتامبر ( شهريور ) افزود: «در اين نشست مي‌توان درمورد اقدام مناسب قضاوت کرد.»
اظهارات پاول پس از بيانات روز گذشته مقام معظم رهبري مبني بر اينکه ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نيست، مطرح شد. اين در حالي است که آيت‌الله خامنه‌اي در جمع مسوولان دانشگاه‌ها بر ادامه برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران به منظور تامين انرژي مورد نياز کشور تاکيد کردند.
آژانس بين‌المللي انرژي اتمي دوشنبه هفته گذشته از ايران خواسته بود ثابت کند برنامه توسعه سلاحهاي هسته‌اي در اختيار ندارد. با اين حال وزير امور خارجه آمريکا اعلام کرد به البرادعي گفته است، از کار آژانس بسيار راضي است.
پاول گفت: «ما اميدواريم در هفته‌ها و ماه‌‌هاي آينده، ايران بتواند همه نگراني‌هايي را که اعضاي جامعه جهاني‌ همچنان دارند، برطرف کند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه آمريکا افزود: «در قطعنامه جديد يک بار ديگر و با صراحت و قدرت بيشتري به ايران تاکيد شده است که جامعه جهاني از ايران انتظار دارد به پرسشهاي آن پاسخ کامل دهد.»
"محمد البرادعي" مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در اين کنفرانس خبري مشترک در وزارت امور خارجه آمريکا گفت: «لازم است اين بحث را تا حد ممکن و هرچه سريعتر به پايان رسانيم.»
وي گفت: «من به مانند شوراي حکام از ايران خواسته‌ام که همکاري بيشتري داشته و شفاف عمل کند و همکاري لازم را ارائه دهد.»
البرادعي افزود: «جامعه جهاني بدنبال تضمين آژانس در قبال اين مساله است که برنامه ايران صرفا براي اهداف صلح آميز است.»

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9235

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاول از احتمال تحريم اقتصادي ايران خبر داد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016