جمعه 5 تير 1383

فاطمه آليا نماينده تهران:اگرقلب رهبراز ما راضي باشد، امام زمان(عج)هم از ما راضي خواهد بود وسري به مجلس هفتم خواهدزد، ايلنا

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صدد تشکيل مجموعه‌‏اي براي پيگيري و تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري هستيم که در دوره چهارم و پنجم مجلس هم خواستار آن بوديم، اميدواريم اين طرح در اين دوره اجرايي شود، چرا که اگر قلب رهبر از ما راضي باشد، امام زمان(عج) هم از ما راضي خواهد بود و اگر مجلس هفتم، مجلس خوبي باشد، امام زمان هم سري به آن خواهد زد.
به گزارش خبرنگار" ايلنا" فاطمه آليا در مراسم بيست وسومين سالگرد تاسيس جامعه زينب(س) با تبريک سالروز ولادت حضرت زينب کبري (س) گفت: نزديک به 23 سال است که توفيق جمع شدن زير لواي آن حضرت را داريم و هر سال با او پيمان مي بنديم که رهرو واقعي راهش باشيم، آنچه از مکتب حضرت زينب(س) فرا مي‌‏گيريم، بسيار ارزنده است.
وي در ادامه با تحليل و بزرگداشت شخصيت حضرت زينب(س) گفت: بايد انديشيد که در دوران معاصر چگونه مي توان راه اهل بيت را ادامه داد و رسالت ما در اين زمينه چيست؟ به عقيده من يکي از مسايلي که بايد به آن توجه کرد، رعايت ساده زيستي در حد توان است، شايد تجمل‌‏گرايي حرام نباشد اما قطعا انسان را از مسير کمال و هدايت دور مي کند.
آليا تصريح کرد: اسلام تنها دين نزد خداست و دين بسيار مترقي است که هيچ آيين و روشي براي زندگي غير از اسلام نزد خدا وجود ندارد و سعادتمند کسي است که قوانين دين را به طور کامل بپذيرد و هيچ جا در رعايت مسايل دين، موضوع انفعالي نگيرد. مانند آنچه زندگي امام خميني (ره) ديده مي شود اما حتي در حضور سران مهم کشورهاي ديگر هم نماز اول وقت خود را ترک نمي کرد.
نماينده مجلس شوراي اسلامي در بخشي از سخنان با بيان اين مطلب که افتخار ما اين است که بزرگان دين ما علي(ع) فاطمه(س) و زينب(س) هستند، افزود: ارزشهايي که امروز مطرح مي شود، مانند اينکه آمريکا و اروپا چه مي‌‏گويد يا کنوانسيون منع تبعيض از چه مي آيد و چه معنايي مي تواند داشته باشد؟!
وي بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان کرد: يکي از مظاهر تهاجم فرهنگي تمدن غرب، طرح بحث حقوق است. ما به حقوق فکر مي‌‏کنيم بدون به تکاليف بينديشيم، در حالي‌‏که تشخيص تکاليف و پاي بندي به آنها سعادتمندي انسان را به دنبال دارد.
آليا در ادامه در خصوص سابقه فعاليت‌‏هاي جامعه زينب(س) گفت: جامعه زينب اولين تشکيلات فرهنگي - سياسي زنان در کشور بوده وفعاليت‌‏هاي ارزنده اي در عرصه اجتماعي داشته است. ما از دوره اول و دوم به بعد در مجلس شوراي اسلامي نماينده داشتيم. دراين دوره مجلس پنج نفر از نمايندگان زن از اعضاي جامعه زينب(س) هستند و در شوراي شهر تهران هم افرادي از اعضاي اين حزب حضور دارند. چنين چيزي در کمتر تشکلي ديده مي شود، بويژه اينکه اين حزب منبع درآمدي خاص غير از بودجه اي که از دفتر مقام معظم رهبري مي رسد، ندارد.
نماينده مجلس شوراي اسلامي در خصوص مباحث مطرح شده از سوي مردم که در جلسات نمايندگان مجلس هفتم که از قبل شروع به کار مجلس برگزار شد گفت: در اين جلسات مشکلات متعددي از قبيل بيکاري اعتياد و... جوامع شد اما آنچه در تمام جلسات مورد تاکيد بود حفظ ارزش هاي ديني بود چرا که تمام مشکلات موجود ناشي از ضعف تدين است و دين هواره نقش ارزنده اي در زندگي بشر داشته است.
وي افزود: تشکيل جلسات قبل از شروع کار مجلس کار بسيار مفيدي بود که باعث شد با شروع کار مجلس در همان جلسه اول طرحهايي داشته باشد که اولين طرح فوريت مصوب مجلس طرح نظام پرداخت هماهنگ بود که باعث رضايت بسياري از مردم شد، مساله ديگري که باعث دلگرمي مجلس در روز اول کار آن بود، پيام جامع مقام معظم رهبري بود که منشورکار مجلس هفتم خواهد بود.
عضو فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: يکي ديگر از کارهاي مجلس هفتم که هنور در صحن علني مطرح نشده است، طرح مبارزه با مفاسد اقتصادي است که مورد تاکيد و توجه مقام معظم رهبري نيز بوده و در ديدار با نمايندگان مجلس هفتم به آن اشاره فرمودند.
وي در ادامه از ممنوع کردن حضور و شرکت نمايندگان در معاملات تجاري به عنوان طرح ديگر مورد نظر مجلس هفتم نام برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آليا در پاسخ به سوالي در خصوص روند پيگيري استيضاح وزرا توسط مجلس گفت: مجلس فعلا بنا را بر استيضاح وزرا نگذاشته است اگر وزرا به تغيري که در بدنه اجتماعي جامعه ما ايجاد شده توجه کنند، اينکه مردم در اين انتخابات به آبادگران و پيروان خط امام و رهبري راي داده اند و خواسته اند کسي بيايد که کار کند نه اينکه درزدوبندهاي سياسي باشد، اين مردم همان مردمي هستند که سال 76 به دوم خرداديها راي دارند و به فرموده مقام معظم رهبري حماسه دوم خرداد را آفريدند اما پس از مدتي احساس کردند آنچه شنيده اند شعاري بيش نبوده و نااميد شدند و در اسفند 82 ديگر به آن افراد راي ندادند، ما هم اگر کار نکنيم مردم از ماروي بر مي گردانند، اگروزرا از اين پس عملکرد خود را تغيير دهند، نيازي به استيضاح نيست اما اگر به خواست مردم توجه نکنند مردم از نمايندگان خود مي خواهند که آنها را استيضاح کنند.
وي در پايان از احتمال تشکيل گروهي براي حفظ جايگاه و منزلت مجلس خبر داد و افزود: اين حرکت در جهت دادن تذکرات لازم به نمايندگان مجلس است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9355

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فاطمه آليا نماينده تهران:اگرقلب رهبراز ما راضي باشد، امام زمان(عج)هم از ما راضي خواهد بود وسري به مجلس هفتم خواهدزد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016