سه شنبه 16 تير 1383

دبير شوراي امنيت كشور: مردم متوجه شده‌اند كه حادثه 18 تير در قد و قواره‌اي نيست كه براي آن مراسم بزرگداشت بگيرند، ايسنا

دبير شوراي امنيت كشور با تاكيد بر اينكه براي بزرگداشت سالگرد حادثه‌ي 18 تير، نيازي به برگزاري تجمع در بيرون از دانشگاه وجود ندارد، گفت: شوراي امنيت كشور هيچ مصوبه خاصي را درباره چگونگي برگزاري اين مراسم نداشته است.

علي‌اصغر احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب، افزود: به عقيده من حادثه مشهور به 18 تير كه در جايگاه خودش بحث‌هاي زيادي را ايجاد كرد، موضوعي نيست كه بخواهد تحت عنوان سالگرد و بزرگداشت، آن هم در بيرون از دانشگاه به آن پرداخته شود.

وي با اشاره به آنچه در تير 78 اتفاق افتاد، ادامه داد: در اين سال حادثه‌اي در كوي اتفاق افتاد و اقداماتي شكل گرفت كه بهتر بود هرگز انجام نمي‌گرفت .

احمدي با نادرست برشمردن تصوري كه بر مبناي آن از حادثه 18 تير به عنوان اقدام حاكميت در سركوب دانشگاهيان نام برده مي‌شود، تصريح كرد: اين تصور كاملا اشتباه است زيرا دانشجو جزء لاينفك حاكميت و به عبارت روشن‌تر، بخش بيدار، آگاه وهوشمند نظام است، لذا برخورد نظام با بخشي از پيكره خود بي‌معناست.

معاون امنيتي انتظامي وزير كشور با تاكيد بر اينكه نبايد 18 تير را طوري مطرح كرد كه 16 آذر فراموش شود، ادامه داد: قبل از انقلاب در 16 آذر هجمه‌اي عليه جامعه دانشگاهي كه خواهان استقلال آزادي و انديشه بود شكل گرفت اما 18 تير حادثه غلطي بود كه حاكميت نه تنها ايجاد‌كننده آن نبود بلكه مسؤولان عاليرتبه نظام از آن اظهار انزجار كردند.

وي در ادامه با استناد به فضاي فعلي كشور در آستانه 18 تير و بيان اين‌كه مردم متوجه شده‌اند كه اين حادثه در قد و قواره‌اي نيست كه براي آن مراسم بزرگداشت بگيرند، گفت: بر اين مبنا هيچ مصوبه‌اي دال بر عدم صدور مجوز براي درخواستهاي تجمعي كه بدست مراجع مي‌رسد صادر نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين با استناد به مصوبه سال گذشته شوراي عالي امنيت ملي درباره عدم صدور مجوز برگزاري تجمع آن را تصميمي كه متناسب با فضاي سال گذشته صادر شده بود برشمرد و يادآور شد: در حال حاضر همه‌ي مسؤولان امنيتي انتظامي به حوزه كاري خود اشراف دارند و نه شوراي امنيت كشور و نه شوراي عالي امنيت ملي مصوبه‌اي را درباره چگونگي برگزاري مراسم 18 تير صادر نكرده‌اند و دانشجويان مي‌توانند در محدوده دانشگاههاي خود و با كسب مجوز از هياتهاي نظارت، هر مراسمي را كه مي‌خواهند برگزار كنند اگرچه مسوول صدور مجوز براي تجمع بيرون از دانشگاهها استانداريها و مسوول صدور مجوز راهپيمايي كميسيون ماده 10 احزاب هستند اما به نظر من ضرورتي براي تجمع بيرون از دانشگاهها وجود ندارد.

احمدي همچنين با رد برخي شايعات مبني بر پررنگ‌شدن حضور نيروهاي انتظامي در بخش راهنمايي و رانندگي و ارتباط آن باسالگرد 18 تير، آن را اقدامي مبتني بر تصميم فرمانده نيروي انتظامي در جهت كنترل ترافيك شهر برشمرد و گفت: شرايط عادي است و مشكل خاصي وجود ندارد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9767

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبير شوراي امنيت كشور: مردم متوجه شده‌اند كه حادثه 18 تير در قد و قواره‌اي نيست كه براي آن مراسم بزرگداشت بگيرند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016