سه شنبه 16 تير 1383

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ: 18 تير نشانه عدم همكاري و تعامل بين پليس و دانشگاه بود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: در سال‌‏هاي گذشته، اعتماد قابل قبولي بين دانشجويان و پليس وجود نداشت ؛ اما با برقراري روابط موثر، اين اعتماد بين دو نهاد ايجاد شده است.
به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي، سردار مرتضي طلايي، فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، در دومين نشست مشترك بين نيروي انتظامي و دفتر نهاد رهبري در دانشگاه‌‏ها، گفت: در سال‌‏هاي گذشته در نيروي ‌‏انتظامي، سياست كلي براي ايجاد امنيت مردم محور، دنبال شده است و براي اين امر بسيار تلاش كرده‌‏ايم.
وي خاطرنشان كرد: آنچه به عنوان يك ضرورت در دانشگاه‌‏ها احساس مي‌‏شد، برقراري ارتباط موثر و تعامل دو جانبه بين دانشجويان و پليس بود.
طلايي گفت: امنيت مطلوب و آنچه حق عمومي جامه است، بايد با مشاركت مردم و حضور فعال و به موقع پليس تامين شود.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، با اشاره به اينكه امروزه تعامل مناسبي بين پليس و مراكز آموزش عالي بر قرار شده است، افزود: عامل و بستر اصلي، براي رسيدن به امنيت مطلوب ارتباط هدفمند، بين نهادهاي مختلف است و ايجاد اعتماد دوسويه بين پليس و دانشجويان، نقش موثري در همكاري اين دو نهاد، دارد.
به گفته وي، در كشور ما انفجار جمعيت، اطلاعات و توقعات شهروندان از نهادهاي اجرايي، سه موضوعي است كه جامعه ما با آن رو به رو است و براي رفع آن، به نقطه نظرات نخبگان و فرهيختگان نياز است.
طلايي, با اشاره به اينكه امروزه ارتباط مناسبي بين پليس و آحاد جامعه برقرار شده، گفت: در برقراري مشاركت اجتماعي و پيشبرد آن مراكز آموزش عالي، در مباحث نظري به عنوان پل‌‏هاي واسط مي‌‏توانند، نقش موثري در جلب مشاركت مردم داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: طرح‌‏هاي انضباط ترافيكي كه در سطح شهر اجرا مي‌‏شود، اثرات بسيار مناسبي در ترافيك، كاهش تصادفات و صرفه‌‏جويي در هزينه حمل و نقل داشته است و آنچه ما را در اجراي اين طرح‌‏ها تشويق مي‌‏كند، حمايت‌‏هاي مردمي است.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ , با اشاره به اينكه در مشاركت و پيشگيري اجتماعي، دانشگاه نقش موثري دارد، گفت: در پيشگيري انتظامي نيز دانشگاه‌‏ها مي‌‏توانند پليس را كمك و حمايت، كنند.
طلايي گفت: بايد خاطرات تلخ 18 تير در گذشته را كه نشانه عدم همكاري و تعامل بين پليس و دانشگاه بود، فراموش كنيم و به جاي آن خاطرات شيرين خدمت به جامعه و تعامل پليس و دانشگاه را جايگزين كنيم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9784

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ: 18 تير نشانه عدم همكاري و تعامل بين پليس و دانشگاه بود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016