چهارشنبه 17 تير 1383

بيانيه کميته سياسي دفتر تحکيم وحدت به مناسبت پنجمين سالگرد فاجعه 18 تيرماه 1378

بنام خدا
دانشجويان آزادي خواه و مردم شريف ايران

پنجمين سالگرد فاجعه هيجدهم تيرماه 1378 را در حالي پشت سر مي گذاريم که سکوت تحميلي همچون بختکي شوم بر فضاي دانشگاه هاي کشور سايه افکنده است. طي پنج سال گذشته، نه تنها حق قربانيان آسيب ديده از هجوم ددمنشانه به حريم امن کوي دانشگاه تهران و ساحت دانشگاه تبريز احقاق نشد بلکه صادرکنندگان فرمان حمله به دانشجويان مظلومِ نشسته به درس وايستاده به نماز را صادر کردند خلعت گرفتند و ارج يافتند. سال گذشته نيز دانشجويان ساکن خوابگاه طرشت به داغ و درفش خشونت پرستان و دشنه به دستان سوختند بي آنکه دستگاه هاي انتظامي، اطلاعاتي و قضايي ردپايي از گروه هاي معلوم الحال لباس شخصي نشان داده باشند و خلاصه در اين پنج سال زخم تازيانه هاي نشسته برپشت دانشجويان نه تنها التيام نيافته بلکه عميق و چرکين شده است.
کميته سياسي دفتر تحکيم ضمن تقدير از شکيبايي جامعه دانشجويي در تحمل فشارها و مصيبتهاي پياپي که بهاي سنگين ايستادگي در مسير آزادي خواهي بوده است و نيز ضمن گراميداشت ياد و خاطره فديه بزرگ هجدهم تيرماه 1378، عزت ابراهيم نژاد هشدار مي دهد که فشار براي گسترش سکوت تحميلي در باره فاجعه 18 تير تنها پاک کردن صورت اين مسئله بغرنج و پيچيده است و بس.
همچنين کميته سياسي دفتر تحکيم با مردم شريف ايران و بويژه دانشجويان آگاه و آزاديخواه پيمان مي بندد هيچگاه و در هيچ شرايطي مسئوليت تاريخي خود را مبني بر دفاع از حقوق بر باد رفته دانشجويان دانشگاه هاي تهران و تبريز و ساکنان خوابگاه طرشت و ديگر قربانيان تحجر و انحصارطلبي فراموش نکرده و تا آنجا که در توان دارد براي دفاع از حقوق بشر و تعميق و تحکيم دموکراسي در ايران پاينده بکوشد.

کميته سياسي دفتر تحکيم وحدت
هفدهم تيرماه 1383

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9812

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه کميته سياسي دفتر تحکيم وحدت به مناسبت پنجمين سالگرد فاجعه 18 تيرماه 1378' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016