چهارشنبه 17 تير 1383

عضو شوراي مرکزي انجمن اسلامي :18 تير توسط جرياني بوجود آمد که هنوز هم وجود دارد و هر روز در لباس جديدي خود را نشان مي‌‏دهد، ايلنا

عضو شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران گفت: حرف دانشجو عدم اتصال به شاخه‌‏هاي قدرت است و اينکه جنبش دانشجويي بايد استقلال داشته باشد. لذا به هيچ عنوان خود را در گرداب احزاب گرفتار نخواهيم کرد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا", رضا زماني در کنفرانس خبري انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران که در آستانه 18 تير در محل دفتر مرکزي اين تشکل دانشجويي برگزار شد, با اشاره به خصوصيت استقلال طلبي و نقاد بودن قدرت جريان دانشجويي ايران, گفت: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران با سابقه 60 ساله خود داراي عقبه آزادي طلبي و عدالت طلبي است و دانشجويان داراي تفکري انتقادي هستند و هيچ تفکري را بدون دليل قبول نمي‌‏کنند.
وي دانشگاه تهران را سمبل دانشگاه‌‏هاي کشور برشمرد و افزود: در فاجعه 18 تير 78 به سمبل دانشگاه‌‏ها تهاجم شد.
زماني با انتقاد شديد از نحوه برخورد مسوولين وزارت کشور در برخورد با اعضاي اين تشکل دانشجويي جهت صدور مجوز برگزاري مراسم 18 تير, تصريح کرد: آقايان در گام اول در برخورد با ما در پي دست به سر کردن ما بودند. به ما اعلام کردند که شوراي امنيت کشور مجوز برگزاري مراسم را نداده است و از سوي ديگر وقتي که ما خواستار پاسخ کتبي آنان شديم, از اين امر اجتناب کردند و هنگامي که ديدند انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران داراي پشتوانه دانشجويي است، حاضر شدند طي مصاحبه‌‏اي اعلام کنند که طي مصوبه شوراي امنيت کشور نمي‌‏توانند مجوز بدهند.
وي تاکيد کرد: متاسفانه جرياني که در وزارت کشور حاکم است, بحث 18 تير را متفاوت از جنبش دانشجويي مي‌‏داند, لذا در اين راستا سردار طلايي با کساني جلسه مي‌‏گذارد که هيچ پشتوانه دانشجويي ندارند.
عضو شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشويان دانشگاه تهران با طرح اين مطلب که علي‌‏رغم تمام درخواست‌‏هايمان نتوانستيم برنامه‌‏اي اجرا کنيم, گفت: با توجه به اين موارد تصميم گرفتيم که طي کنفرانسي خبري به تشريح اتفاقات بپردازيم.
زماني با تشريح وقايع حادث شده در روز 18 تير 78, ادامه داد: در روز 18 تير جريان خشونت به صورت عريان به دانشگاه تجاوز کرد، 18 تير توسط جرياني بوجود آمد که هنوز هم وجود دارد و هر روز در لباس جديدي خود را نشان مي‌‏دهد. 18 تير 78 نتيجه تماميت خواهي است و زماني که ديد نمي‌‏تواند از تفکر خود دفاع کند, با دانشجويان برخورد کرد و مي‌‏بينيم که اين تفکر از سوي آحاد مردم رد شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

زماني ضمن اظهارتاسف از نحوه برخورد رياست دانشگاه تهران در برخورد با سالگرد فاجعه 18 تير گفت: امسال به بهانه سوسک‌‏کشي از 6 تيرماه دانشگاه را تعطيل کرده‌‏اند. گام بعدي ما اين است که رياست دانشگاه تهران بايد هر چه زودتر از سمت خود کناره‌‏گيري کند، چرا که ادامه حرکت وي غير قابل جبران است.
عضو شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشگاه تهران با بيان اين مطلب که وضعيت شهرهاي بزرگ از دو ماه پيش نظامي شده است, گفت: اين کار خوبي نبوده است و هر عاقلي با ديدن چنين وضعيتي به اين فکر مي‌‏افتد که مگر مي‌‏خواهد چه اتفاقي بيافتد.
زماني در پاسخ به سئوالي در خصوص نحوه عملکرد قوه قضائيه در برخورد با مسببان کوي دانشگاه خاطرنشان کرد: زماني قوه قضائيه به عنوان يکي از قواي سه گانه کشور ملجاء مردم خواهد بود که شاخصه استقلال آن از جريان‌‏هاي سياسي کشور نماد بيروني داشته باشد.

Copyright: gooya.com 2016