چهارشنبه 17 تير 1383

دبير تشکيلات انجمن اسلامي:سياستي که رياست دانشگاه تهران راهدايت مي کند،به جاي همراهي با دانشجويان،همراه با بخشي از حاکميت است،ايلنا

اپوزيسيون خارج از کشور نمي‌‏تواند پشت سر ما سنگر بگيرد

قوه قضائيه بايد به پرونده مسببان کوي دانشگاه به طور کامل رسيدگي کند

دبير تشکيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران گفت: به اين دليل که يکي از شاخصه هاي تشکيلات ما قانون گرايي است و به دليل عدم صدور مجوز برگزاري مراسم در حسينيه ارشاد، برنامه اي نخواهيم داشت و اپوزيسيون خارج از کشور هم بداند که اگر قرار بر دفاع از اين مملکت است، مطمئنا اولين جرياني که مقابل آنان بايستد، جنبش دانشجويي است و آنها نمي‌‏توانند که پشت سر ما سنگر بگيرند.
به گزارش خبرنگار" ايلنا" حسين باقري در کنفرانس خبري انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران در محل دفتر اين تشکيل با عرض تسليت به دانشجويان کشور به دليل عدم احقاق حقوق آنان در حادثه کوي دانشگاه در سال 78 گفت: به ملت ايران تسليت مي گويم که پس از 5 سال از فاجعه 18 تير 78 هنوز بايد منتظر برگزاري يک جلسه علني دادگاه عادلانه جهت برخورد با مسببان اين فاجعه باشند.
وي افزود: به تمامي دانشجويان کشور و قربانيان اين فاجعه از" عزت ابراهيم نژاد" تا جانباز اين فاجعه يعني نفر اول کنکور سال 78 تسليت عرض مي‌‏کنم.
باقري ضمن تشريح پيگيريهاي اين تشکل دانشجويي جهت برگزاري مراسم 18 تير،تصريح کرد: اولويت اول ما برگزاري تجمع دانشجويي مردمي در مقابل سر در اصلي دانشگاه بود که مخالف استانداي تهران روبرو شد لذا پس از آن در پي برگزاري مراسم در مکاني سربسته يعني حسنيه ارشاد بوديم که با برگزاري اين مراسم نيز به بهانه دلائلي مخالف شد.
وي با انتقاد از نحوه رويکرد اعضاي دفتر تحکيم وحدت نسبت به برنامه هاي سالگرد 18 تير،تاکيد کرد: اگر قرار است انتقادي صورت بگيرد اين انتقاد اول بايد از درون باشد. از ابتدا به نمايندگي از جنبش دانشجويي و به نمايندگي از دفتر تحکيم وحدت متاسفم که هيچ حرکتي از سوي اعضاي شوراي مرکزي اين اتحاديه در آستانه 18 تير نديديم.
وي در ادامه افزود: حتي زماني که به عنوان انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران خواستيم که با اين دوستان جهت اجراي برنامه هاي مشترک جلسه داشته باشيم، متوجه شديم که اکثر اعضاي شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت در شهرستان به سر مي برند.
دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران با اشاره به عملکرد مسوولان در 5 سال گذشته در خصوص برخورد با مسئله 18 تير گفت: در سال 78 به دانشگاه به عنوان مکاني فرهنگي خسارت و لطمه وارد شد و متاسفانه سياستي که رياست دانشگاه تهران را هدايت مي کند، به جاي اينکه همراه با دانشجويان باشد همراه با قسمتي از حاکميت است.
وي تاکيد کرد: اين چه سياستي است که در دو سال گذشته به دلائل واهي خوابگاهها را در آستانه 18 تير تعطيل مي کنند و اين جاي تاسف دارد. از امسال جهت برگزاري مراسم در داخل دانشگاه تهران از مسوولان درخواست مجوز نکرده ايم.
باقري با انتقاد شديد از مسوولان وزارت علوم در نحوه تعامل با تشکيلات دانشجويي،تصريح کرد: به جاي اينکه مسوولان وزارت علوم جهت به تعامل رسيدن با تشکلات دانشجويي با آنها جلسه بگذارند و نظرات آنها مطرح شود، قضيه برعکس شده است.
وي با طرح اين مطلب که وزارت کشور، استانداري تهران و نيروي انتظامي که در برخورد با انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان سراسر کشور به هيچ تعامل مثبتي نرسيده است، گفت: علي رغم تمامي تغييرات حاصل شده در نيروي انتظامي، با توجه به ديوار بي اعتمادي که در چند سال اخير بين جريان دانشجويي و اين نهاد شکل گرفته است، بايد آقايان تلاش بيشتري کنند، نيروي انتظامي سوالهاي زيادي براي دانشجويان آفريده است.
باقري تاکيد کرد: اين جاي سوال براي ما دارد که سردار طلايي در نشست اخير خود با تشکلات دانشجويي چرا از تشکلهايي که در قضيه 18 تير، بيشترين آسيب را خورده اند براي حضور در اين نشست دعوت نکرده است.
دبير تشکيلات انجمن اسلامي دانشگاه تهران در عکس العمل به سخنان اخير دبير شوراي امنيت کشور در خصوص مسائل 18 تير، تاکيد کرد:آقاي احمدي بايد توجه داشته باشند که عملکرد برخي از مسوولان باعث شده که از 18 تير 78 به عنوان 16 آذر 32 ياد کرد.
باقري در ادامه اين کنفرانس خبري با بيان اين مطلب که قوه قضائيه مي بايستي به پرونده مسببان کوي دانشگاه به صورت کامل رسيدگي کند، گفت: ما انتظار معجزه نداريم اما بايد اين حق را به ما بدهيد که بدانيم پس از 5 سال عاقبت پرونده کوي چه شد؟ آيا بايد فرهاد نظري توسط شوراي نگهبان براي انتخاب مجلس هفتم تاييد شود و از سوي ديگر دانشجويان مورد هجمه قرار گرفته در قضاياي سال 78 ، حتي از داشتن شغلي دولتي محروم باشند؟
وي خطاب به آقاي خاتمي تصريح کرد: 18 تير امسال آخرين 18 تيري است که در دوره رياست جمهوري شما قرار دارد، حداقل انتظار ما دانشجويان از شما پس از گذشت 5 سال از اين فاجعه، اين بود که عکس العملي از خود نشان مي داديد.
باقري با طرح چهار خواسته اين تشکل دانشجويي در خصوص مسائل 18 تير تصريح کرد: اولين خواسته ما بررسي مجدد پرونده مسببان 18 تير 78 در يک دادگاه علني است تا حقوق تضييع شده دانشجويان احقاق گردد.
وي تاکيد کرد: بايد با لباس شخصي هايي که معلوم نيست از کجا تغذيه مي شوند برخورد شود و از دخالت نيروهاي شبه نظامي و نظامي در امور دانشگاهها جلوگيري گردد.
باقري در ادامه کنفرانس خبري انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران با بيان اين مطلب که دستهايي پشت پرده وجود داشته که نماينده جنبش دانشجويي کشور يعني دفتر تحکيم وحدت را دچار انشقاق نمايد، تصريح کرد: پس از انشقاق به وجود آمده در دفتر تحکيم وحدت، توانايي اين اتحاديه کاسته شده است و متاسفانه افراد حاضر در شوراي مرکزي طيف علامه از سال 80 تا 82 پتانيسل لازم براي جمع کردن اين طيف را نداشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ابراز اميدواري کرد: مجموعه اي که در حال حاضر به عنوان شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت مشغول به فعاليت شده است بتواند کارکردي مثبت در اين زمينه داشته باشد و از پتانسيل خود استفاده نمايد.
باقري ضمن اشاره به برنامه‌‏هاي آتي اين تشکل دانشجويي در عرصه سياسي کشور با طرح اين مطلب که مردم نبايد قهر کنند, گفت: يکي از اولويتهاي ما در نيم سال دوم سال جاري برنامه هاي منسجم و هفتگي براي انتخابات رياست جمهوري است.

Copyright: gooya.com 2016