چهارشنبه 17 تير 1383

بيانيه اتحاد ملي دانشجويان در مورد سالگرد 18 تير

به نام يزدان پاك
پاينده و آزاد ايران
16/4/83

هجدهم تيرماه 1378، روزي كه در آن دانشجويان ملعبة سياست هاي استبدادطلبي قرار گرفته و قرباني هزينه آزادي خواهي و آزادانديشي گشته است.
چنين روزي در تاريخ كهن ايران به ثبت مي رسد و نويسندگان و مورخان بر مظلوميت دانشگاه و دانشجو خواهند نگاشت. جفا به حدي رسيده بود كه دشمنان آزادي و روشنگري بر دل روشنفكران و دگرانديشان شبيخون زده و بر كتابچه هاي آنان لكه هاي ظلم و بيداد را حك نموده و فرياد دادخواهي را در نفس ها حبس و سينه هاي سرشار از داد را شكافتند.
سركوب نسل نوانديشي كه در تاريخ ايران متمدن بي سابقه است. گرچه در اين روز اعتراضات دانشجويان به وضع موجود، به شديدترين وجه ممكن سركوب و فعالين سياسي دانشجويي را بازداشت و به زندان هاي مخوف افكندند ولي چنين واقعه اي به عنوان يك نماد روشن در تاريخ اعتراضات جامعه دانشگاهي ايران قلمداد گشته و سرلوحه آزادانديشان آينده ايران قرار خواهد گرفت. اما آن چه در اين ميان بيش از پيش بر جسارت حكومت بر فضاي مقدس و منزه دانشگاه افزود حبس فعالان جوان دانشجويي و تعيين جايزه و افتخار براي آمران و مسببان اين واقعه بوده است.
اين تشكل دانشجويي در واقعه كوي دانشگاه تهران با زنداني شدن اعضاي اصلي آن آقايان: رضا پهلوان زاده، مهدي مصباح، رضا اشرف پور، حسين يكتا، منوچهر محمدي، غلامرضا مهاجري نژاد، بابك، پيمان پيران، اكبر محمدي، خانم هاشمي، خانم شانسي، افشين و نوربخش ابراهيمي، علي قربان پور، مصطفي پيران، حميد عليزاده، عطا مرادي و چندين نام آشناي ديگر، بيشترين هزينه را متحمل شده است. اگر چه در راستاي دموكراسي بر آن مفتخر است و مي باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كوي دانشگاه تهران يورش نابخردانه عاملان حاكميت جهل، تزوير و كژانديشان را در لايه هاي ديوار ساختمان هاي 14، 15، 16 و 18 مكتوم نموده و سكوت وار همچون آتشي در زير خاكستر فريادهاي اعتراضي مملو از حزن را در خود حبس نموده است. بي شك ديوارهاي استوار بر مظلوميت دانشجو گواهي خواهند نمود. اكنون كه به سالگرد آن واقعه نزديك مي شويم حاكميت جهت جلوگيري از تجمع و حركات اعتراض آميز، كوي دانشگاه تهران را در تاريخ 4/4/83 تعطيل اعلام نموده و درب هاي ساختمان را پلمب نموده است تا شايد از اين طريق از تظاهرات دانشجويي در محل واقعه ممانعت بعمل آورد. اما دانشگاهيان فرهيخته ايران با حمايت قشرهاي مختلف مردم جامعه، يادواره چنين روزي را گرامي خواهند داشت و در پاس داشت آن و نفي هرگونه سياست هاي تك روي و نافي حقوق مشروع ملت شركت خواهند جست و به بهترين وجه ممكن آن را به نمايش جهانيان در خواهند آورد.
تشكل فوق ضمن دعوت حضور گسترده مردم در چنين روزي -كه در حق دانشگاهيان جفا شده است- خواهان فرياد اعتراضي نسبت به روند تهديد دگرانديشان سركوب، حذف و محدوديت آزادي ها و تمكين به حقوق حقه مردم خواستار آزادي همه فعالين دانشجويي محبوس بوده و از كليه مجامع مدافع حقوق بشر داخلي و بين المللي خواستار اعمال فشار بر حكومت جهت آزادي كليه زندانيان سياسي و عقيدتي مي باشد.

اتحاديه ملي دانشجويان و فارغ التحصيلان ايران
متشكل از:
كميته دفاع دانشجويان از زندانيان سياسي
سازمان دانشجويان روشنفكر ايران
سازمان ملي دانش آموزان ايران
www.daneshjooyan.org

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9826

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه اتحاد ملي دانشجويان در مورد سالگرد 18 تير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016