جمعه 19 تير 1383

عليرضا رجايي: در حال حاضر نمي‌توان در ساختار سياسي به دموكراتيزه كردن عرصه‌ي سياسي - اجتماعي پرداخت، ايسنا

عليرضا رجايي ابراز عقيده كرد: به علت تحليل انرژي پشتيبان جنبش دوم خرداد نمي‌توان اميد داشت كه در حال حاضر جريان اصلاحات در اين ساختار ترميم شود.

اين كارشناس علوم سياسي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: فعلا و تا آينده‌ي كوتاه مدت قابل پيش‌بيني، فرآيند دموكراتيزه كردن عرصه‌ي سياسي و اجتماعي را بايد در بيرون از ساختار سياسي پي‌گرفت و منتظر ماند تا نتايج آن اقدامات به اين ساختار تحميل شود.

به اعتقاد وي: براي اين منظور بايد به انتظار ايجاد شكاف‌هايي در داخل خود نظام سياسي بود. اين شكاف‌ها به هر دليلي همچون ايجاد تعارض ميان نظام سياسي و اوضاع اجتماعي و يا تعارض ميان نظام سياسي با نظام بين‌الملل و يا حتي گاهي در اثر تعارض ميان گرايش‌هاي مختلف در ساختار مسلط سياسي، به وجود مي‌آيد، كه مي‌تواند زمينه‌ي اعاده اصلاح در داخل اين ساختار را فراهم كند.

وي افزود: خارج از ساختار سياسي نيز جريان‌ها و گروه‌ها بايد با تعريف صحيح و واقعي از استطاعت و توان خود - چه در سطح حزبي و تشكيلاتي، چه فرهنگي و چه محفلي - به فعاليت و تلاش در اين راستا ادامه دهند. البته برآيند تمام اين تلاش‌ها بايد در راستاي مستهلك كردن قدرت ساختار و جريان مسلط باشد.

اين كارشناس امور سياسي خاطرنشان كرد: جريانهاي سياسي بايد تعريفي واقعي از ظرفيت و توان خود داشته باشند؛ نه بيش از آن (همچون تصوري كه برخي جريان‌هاي سياسي طي چند سال اخير از خودشان داشتند) و نه كمتر از آن.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9876

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عليرضا رجايي: در حال حاضر نمي‌توان در ساختار سياسي به دموكراتيزه كردن عرصه‌ي سياسي - اجتماعي پرداخت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016