جمعه 19 تير 1383

سردار طلايي: ديروز تهران عادي بود، 18تير نتيجه بعضي چالش‌هاي جزئي وداخلي بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
سردار طلايي در آخرين ساعات هجدهم تيرماه 1383 گفت: همگي شاهد بوديم كه امروز تهران با روزهاي گذشته هيچ تفاوتي نداشت و شهر در حالت عادي بود و همه‌ي شهروندان به زندگي روزمره‌ي خود مشغول بودند و مي‌توان گفت كه امروز عزم دانشجويان، پليس و مردم براي برخورد هوشيارانه، خردمندانه و منطقي با خاطره‌ي تلخ 18 تير به عرصه‌ي ظهور رسيد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) فرمانده‌ي نيروي انتظامي تهران بزرگ شب گذشته(پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران ادامه داد: بر اثر هوشياري، خردورزي و تعامل و همكاري بين مردم، پليس و دانشجويان علي‌رغم اين كه در طول روزهاي گذشته فعاليت گسترده‌ي شبكه‌هاي ضدانقلاب و خارج از كشور و همچنين افرادي كه در دامن بيگانگان براي ايجاد توطئه و بي‌نظمي تلاش مي‌كنند را شاهد بوديم، در اثر عوامل ذكرشده، امروز شهر تهران در آرامش به سر برد و شاهد بوديم كه هيچ‌يك از ترفندها و توطئه‌هايي كه در روزهاي گذشته اين شبكه‌ها داشتند نتيجه‌اي در بر نداشت و آن نتيجه‌ي چيزي است كه ما به عنوان يك برخورد خردمندانه، تعامل و همكاري بين پليس، دانشجو و مردم ياد مي‌كنيم.
وي ادامه داد: امروز دانشجويان عزيز ما به خاطر پيوند عميق با ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي، موج تبليغاتي‌اي را كه دشمنان آرامش مردم از مدت‌ها قبل براي ايجاد فضاي التهاب و ناآرامي به وجود آورده بودند دچار يأس كردند. در سال‌هاي قبل نيز تنها شاهد حضور افراد اراذل و اوباش و بي‌انضباط كه با نام دانشجو اعمال خلاف شئونات اسلامي مي‌كردند، بوديم؛ امسال در سايه‌ي تعامل و همكاري و مشاركت اجتماعي هدفمند پليس و دانشجويان، همين اراذل و اوباش جرأت هيچ‌گونه حركتي را نداشتند.
وي ادامه داد: حركت‌هايي كه تعدادي از اراذل و اوباش در سال‌هاي قبل انجام مي‌دادند نبايد منتسب به دانشجويان كرد.
سردار طلايي با بيان اين كه «18 تير امسال براي پليس تهران شب و روز پركاري نبود»، اظهار داشت: من احساس مي‌كنم كه بايد از فرصت به وجود آمده استفاده كنم و صميمانه‌ترين تشكرهاي خود را از مردم و دانشجويان و همه‌ي كساني كه امروز براي حفظ نظم در تهران تلاش كردند ابراز دارم.
طلايي ادامه داد: ما از قبل هيچ‌گونه نگراني‌اي بابت امروز نداشتيم، به علت اين كه از جامعه و دانشجويان خود شناخت داريم و همچنين به دليل ارتباط گسترده و خوب با اقشار مختلف جامعه مي‌دانستيم كه هيچ نگراني‌اي نبايد بابت امروز داشته باشيم، ولي با آن حال بر حسب وظيفه‌ي يك پليس كه مسؤول نظم و امنيت اجتماعي است همكاران ما در جامعه حضور داشتند و حاضر بودند تا با هر فرد قانون‌شكني، با هر عنوان كه بخواهد حركت غيرقانوني و يا بي‌انضباطي انجام دهد برخورد كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اظهار داشت: در روز 16 آذر كه روز دانشجو است از دانشجويان، شاهد حركت انقلابي و ملي بوديم كه اين دانشجويان در سال 32 در برابر حاكميت ايستادند و استعمار نوظهور آن زمان به عنوان پشتيبان حاكميت طاغوت در برابر دانشجو و دانشگاه قرار گرفت. اقدام و برخورد دانشجويان در آن سال به عنوان يك حركت جاويدان قلمداد مي‌شود و نماد ويژگي‌هايي چون دفاع از اسلام، كشور و حقوق ملت و دفاع از حريم دانشگاه است اما حادثه‌ي 18 تيرماه نتيجه‌ي بعضي از چالش‌هاي جزئي و داخلي ما بود و حداكثر آن برخوردي بود كه بين پليس و تعدادي از دانشجويان رخ داد و اين موضوع امري داخلي است كه بين دو بخش جامعه رخ داده است كه البته ممكن است پليس در انجام وظيفه‌ي خود در آن زمان دچار مشكل بوده و دانشجويان نيز از نظر برداشت دچار اشكال شده بودند ولي اين مساله داخلي است كه با تعامل و گفت‌وگو مي‌توان آن ذهنيت‌ها را برطرف كرد و آن خاطرات فراموش شود.
وي ادامه داد: آن حادثه خاطره‌اي نبود كه از سوي حاكميت و نظام بوده باشد، مي‌بينيم كه در ساليان اخير به دليل تعامل بين پليس و دانشگاه و برخورد خردمندانه علي‌رغم تلاش‌هايي كه از سوي دشمنان براي بهره‌برداري از اين روز مي‌شود اين افراد نتوانستند از اين روز بهره‌اي ببرند.
سردار طلايي در پايان با تاكيد دوباره بر اين كه مساله‌ي 18 تير، مساله‌اي داخلي است، اظهار داشت: استكبار در تلاش بود و هست كه اين روز را به روزي تبديل كند كه از آن سوءاستفاده كند و خوشبختانه امسال با تدابير صورت‌گرفته و تعامل خوب مردم، پليس و دانشجويان هيچ مساله‌اي ايجاد نشد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9894

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سردار طلايي: ديروز تهران عادي بود، 18تير نتيجه بعضي چالش‌هاي جزئي وداخلي بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016