دوشنبه 22 تير 1383

ابراهيم يزدي: پس از پيروزي جناح راست تماميت‌خواه، فضاي جامعه براي فعاليت در عرصه‌ي سياسي مشكل است، سايت امروز

به اعتقاد «ابراهيم يزدي»، پيشبرد اصلاحات در عرصه‌هاي اجتماعي و فرهيخته بايد به خلق جو سياسي مساعد منجر شود تا نيروي مردمي، فكري و نظري پشتيبان اصلاحات فراهم آيد.
وي با بيان اين كه «فعاليت در يك عرصه، بدون توسعه‌ي هماهنگ در ديگر عرصه‌ها به شكست مي‌انجامد» افزود: چنانچه در زمينه‌هاي اجتماعي و فرهنگي فعاليت شود ولي اين فعاليت، كاركرد سياسي نيابد، اصلاحات به ثمر نخواهد نشست. از اين رو نمي‌توان مرز مشخصي ميان فعاليت در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي قائل شد و بايد كاري هماهنگ در تمامي عرصه‌ها صورت گيرد.
به گفته وي؛ تحت تاثير جو سياسي حاكم مي‌توان دامنه‌ي فعاليت‌ها را در يك عرصه به طور موقت كاهش داد تا زمينه‌هاي مساعد در عرصه‌هاي ديگر فراهم آيد. همچنان كه پس از پيروزي جناح راست تماميت‌خواه، فضاي جامعه براي فعاليت در عرصه‌ي سياسي مشكل است و بايد با تمركز فعاليت در عرصه‌ي اجتماعي و فرهنگي به ايجاد آمادگي در عرصه‌هاي ديگر پرداخت تا بتوان در آينده در عرصه‌ي سياسي نقش ايفا كرد.
يزدي با بيان اين كه «در اختيار گرفتن كامل قواي سه گانه از سوي جناح راست پايان كار نيست»، ادامه داد: به زودي تعارضات و تناقضاتي طبيعي ميان آنها بروز خواهد يافت. از اين رو جو كنوني با دوام نيست و مي‌توان با تمركز بيشتر در عرصه‌ي اجتماعي و فرهنگي زمينه‌هاي لازم را براي كار بيشتر در عرصه‌ي سياسي در آينده‌ي نه چندان دور فراهم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9955

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدي: پس از پيروزي جناح راست تماميت‌خواه، فضاي جامعه براي فعاليت در عرصه‌ي سياسي مشكل است، سايت امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016