سه شنبه 30 تير 1383

برژينسکي :حمله اسرائيل به تأسيسات هسته‌اي ايران به زيان آمريکاست، خبرگزاري فارس

دو نفر از مقامات ارشد پيشين آمريکا روز گذشته حمله رژيم صهيونيستي به تأسيسات هسته‌اي ايران را راه ‌حل مناسبي براي مقابله با برنامه هسته‌اي ايران ندانستند.

به گزارش خبرگزاري رويتر از واشنگتن، "زبيگنيو برژينسکي" مشاور پيشين امنيت ملي آمريکا و "رابرت گيتس" رئيس پيشين سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) اعلام کردند که حمله اسرائيل به تأسيسات هسته‌اي ايران نه تنها موثر نخواهد بود بلکه به منافع ملي آمريکا آسيب خواهد رساند.
بر اساس اين گزارش،‌ گمانه‌زني‌ها از اين امر حکايت دارد که رژيم تل‌آويو براي از بين بردن تأسيسات مهم هسته‌اي ايران همانند اقدامي که در سال 1981 عليه مراکز هسته‌اي عراق انجام داد، به اين تاسيسات حمله خواهد کرد.
هفته‌نامه انگليسي"ساندي تايمز" نيز در شماره اخير خود نوشت: «اسرائيل تمرين‌هاي نظامي خود را براي انجام حمله‌اي پيشگيرانه به تاسيسات هسته‌اي بوشهر کامل کرده است.»
با اين حال اين دو مقام ارشد امنيتي اطلاعاتي آمريکايي اظهار داشتند که چنين حمله‌اي از کارايي لازم برخوردار نبوده و به منافع آمريکا آسيب وارد خواهد کرد.
برژينسکي و گيتس که مطالعات جديدي را با همکاري يکديگر در مورد ايران انجام داده‌اند براي بررسي پيشنهاد جديد شوراي روابط خارجي آمريکا مبني بر ايجاد روابط با ايران در يک کنفرانس خبري شرکت کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
"شوراي روابط خارجي" آمريکا روز گذشته اعلام کرد، عدم تعامل مستمر با ايران در زماني که آمريکا سعي در گسترش حضور بي سابقه خود در خاورميانه و آسياي مرکزي دارد، به منافع واشنگتن ضربه مي‌زند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس پيشين سيا در اين رابطه گفت که برخلاف مرکز هسته‌اي "اوسيراک" عراق، ايران داراي چندين مرکز هسته‌اي مختلف در سراسر کشور خود است که اين امر هدف قرار دادن اين تأسيسات را سخت مي‌کند.
وي افزود: «گذشته از اين مرکز هسته‌اي اوسيراک عراق در جايي دور افتاده واقع بود ولي مراکز هسته‌اي ايران اطراف کشور پراکنده است و اين کار هدف قرار دادن آنها را مشکل مي‌کند.»
برژينسکي نيز در اين رابطه گفت، اسرائيل براي هدف قرار دادن اين تأسيسات مجبور است که از منطقه پروازي تحت کنترل آمريکا عبور کند و اين امر اينگونه برداشت خواهد شد که واشنگتن در اقدام تل‌آويو مشارکت دارد.
وي افزود: اقدام نظامي احتمال تغييرات سياسي در ايران را از بين مي‌برد و با تشديد احساسات ملي‌گرايانه در اين کشور به منافع آمريکا بخصوص در افغانستان و عراق آسيب وارد مي‌کند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10203

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برژينسکي :حمله اسرائيل به تأسيسات هسته‌اي ايران به زيان آمريکاست، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016