چهارشنبه 31 تير 1383

وکیل دانشجوی جانباخته دانشگاه شریف : مسئوليت جان دانشجو در دانشگاه و خوابگاه با كيست؟، امروز

يكي از وكلاي پرونده اين دانشجو: مسئوليت جان دانشجو در دانشگاه و خوابگاه با كيست؟
محمدرضا زماني يكي از وكلاي پرونده دانشجوي جان باخته دانشگاه صنعتي شريف در حاشيه مراسم تشييع جنازه اين دانشجو، از مسئولان وزارت علوم و به ويژه دانشگاه شريف خواست تا پاسخ دهند كه مسئوليت حفظ جان دانشجو در دانشگاه و خوابگاه با كيست؟
هنگام تشييع پيكر «مهدي حيدري خليلي» دانشجوي رشته شيمي دانشگاه صنعتي شريف صبح روز چهارشنبه ۲۴ تير ماه از مقابل بيمارستان حضرت رسول(ص) به شهرستان خود منتقل شد. محمدرضا زماني درباره اين حادثه گفت: خانواده مهدي بر لزوم شناسايي، تعقيب و مجازات تمامي عوامل مستقيم و غيرمستقيم موثر و دست اندركار در وقوع جرم در دانشگاه صنعتي شريف كه متاسفانه منجر به از دست رفتن و فوت يكي از نخبگان كشور شده است، تأكيد دارند.
وي خاطر نشان كرد: اساسا اين سوال مطرح است كه اگر مجني عليه، دانشجو مهدي حيدري خليلي، فرزند وزير يا رئيس دانشگاه بود، آنها در اين شرايط چه احساسي داشتند و چه عكس العملي نشان مي دادند.
همچنين چه توقع و انتظاراتي از دستگاه هاي ذيربط به ويژه محاكم دادگستري خواهند داشت؟!
زماني افزود: بر اساس تحقيقات به عمل آمده و مستندات موجود، وكلاي پرونده با عمده عوامل موثر و مسبب در وقوع بزه مزبور، شناسايي جهت تعقيب قانوني مربوطه به مراجع قضائي جهت كشف تحقيقات و اجراي عدالت، تصريحا معرفي و جهت برخورد قانوني و پاسخگويي به دستگاه مقدس عدالت، با آن ها اقدام خواهد شد. وي با بيان اين كه اگر چه ضايعه از دست رفتن يا پرت كردن مشكوك و قابل تعمق مجني عليه موجب تاثر فراوان خانواده، آشنايان و جامعه دانشجويي و دانشگاهي كشور شده، ولي همچون سابق اين سوال و ابهام وجود دارد كه آيا وزارت علوم و مخصوصا دانشگاه صنعتي شريف، شايستگي تأمين امنيت و اعمال مديريت كارآمد نسبت به دانشجويان و دانش پژوهان را داشته و به واقع بايد به عدم وقوع موضوعاتي اين چنيني در حريم مقدس دانشگاه خوشبين بود و آيا خانواده هاي دانشجويان با طيب خاطر و اطمينان به اين مهم توجه كرده و نگران آتيه تحصيلي و سلامتي فرزندان خود، نباشند؟!!
زماني، با تشكر از بازپرس رسيدگي كننده به پرونده و اداره آگاهي تهران براي رسيدگي و راهبردي حقوقي و قانوني پرونده، اظهار كرد: مجددا به خواسته خانواده مجني عليه در كشف حقيقت و اجراي دقيق و كامل عدالت كه يقينا مورد توجه و تأكيد مرجع قضائي بوده و خواهد بود، تأكيد مي شود.
وي اعلام كرد: همچنين بر تقاضاي مكرر پدر و مادر داغديده اين نخبه از دست رفته، تأكيد مي شود كه والدين اين دانشجو معتقدند فرزند خود را صحيح و سالم به دانشگاه صنعتي شريف سپرده و صحيح و سالم نيز از دانشگاه مي خواهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وكيل دانشجوي جان باخته، در پايان خاطر نشان كرد: هم اكنون تمام مراحل قانوني براي ترخيص مجني عليه انجام شده و جنازه پس از بيمارستان به پزشكي قانوني و از آنجا به بهشت زهرا منتقل مي شود و در نهايت نيز به زادگاه خوديعني گلوگاه در شهرستان بهشهر استان مازندران منتقل مي شود.
در حاشيه: ـ معاون حراست دانشگاه صنعتي شريف و چند تن از مسئولان اداره آگاهي و پليس در محوطه بيمارستان در زمان ترخيص پيكر مجني عليه حضور داشته اند.
- هنگام تشييع پيكر اين جوان دانشجو، تنها خانواده و وكلاي پرونده وي حضور داشتند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10237

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وکیل دانشجوی جانباخته دانشگاه شریف : مسئوليت جان دانشجو در دانشگاه و خوابگاه با كيست؟، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016