جمعه 16 مرداد 1383

گفتگوی علی کشتگر با ار. اف. ای (راديو بين المللي فرانسه) درباره سخنان اخیر خاتمی

حمید فاطمی: آقای خاتمی رئیس جمهوری ایران در یک سخنرانی در تبریزگفت باید تلاش کنیم تا بهانه و بهتان غیردمکراتیک بودن جمهوری اسلامی را از دست دشمن بگیریم از علی کشتگر پرسیدم به عقیده او چرا چنین بهتان هائی به جمهوری اسلامی وارد می شود؟

علی کشتگر: آقای خاتمی در سالهای گذشته اثبات کرده اند که در دروغ به خورد مردم و جامعه جهانی دادن از همه سران نظام کنونی کارآمدتر و با کفایت ترهستند، ببینید نظامی که خانم خبرنگاری را زیر شکنجه می کشد و بعد می گوید قاتلی وجود ندارد، نظامی که دادستان کل آن سعید مرتضوی است، نظامی که وکیلی را به خاطر تعقیب پرونده قتلهای زنجیره ای در زندان به مرگ تدریجی محکوم می کند، به نویسندگان کشور حق برگزاری یک جلسه مشترک راجع به مسائل صنفی خودشان نمی دهد و همه هم و غم خود را خفه کردن نویسندگان قرار داده است، و خلاصه انتخابات هم طوری با کمک و همدستی خود آقای خاتمی برگزار می کنند که به یک مضحکه زشت تبدیل می شود وچنانکه می دانید فقط ذوب شدگان درولایت فقیه به مجلس راه پیدا می کنند. کجایش می تواند دمکراتیک باشد؟ پس این که همه آزادی خواهان و میهن پرستان ایرانی امروز می گویند این رژیم ضد دمکراتیک است بهتان نیست این یک واقعیت خیلی آشکار است که امثال آقای خاتمی درسالهای گذشته کوشیده اند آنرا بپوشانند. هم اکنون هم، ایشان وهم، هم مسلکی هاشان کوشش می کنند این واقعیت را به عنوان " بهتان دشمن" بپوشانند.

حمید فاطمی : آقای خاتمی در ادامه سخن گفته است برای اینکه بهتان غیردمکراتیک بودن جمهوری اسلامی را از دست دشمن بگیریم باید از جمله حق انتخابات آزاد، حق آزادی بیان، موازین حقوقی و کرامت بشری و قانون مندی رعایت بشود و بعد هم گفته است امروزه قدرت های بزرگ با سوء استفاده از واژه دمکراسی نظام مخالف با خود را مورد هجمه قرار می دهند و به نام دمکراسی خواستار استیلا بر برخی نظام ها و کشورها هستند آقای کشتگر این سخنان آقای خاتمی به اعتقاد شما چه اشارات و معنائی در بردارد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی کشتگر: ببینید اینجا هم باز مسئله خواست مردم ایران یعنی دمکراسی و مصالح ملت در میان نیست بحث برسرچگونگی بی اثر کردن فشارهای خارجی و فشارهای مخالفان رژیم حاکم و بیمه کردن خود جمهوری اسلامی است در برابر فشارها و یا به قول ایشان اتهام ها، خاتمی طبیعتا نگران آینده رژیم جمهوری اسلامی است و خطر فشارهای خارجی بویژه اروپا و آمریکا که در شرایط کنونی علیه جمهوری اسلامی بهم نزدیک شده اند را حس می کند و پیشنهاد می کند به حاکمان که بیائید در واقع یک رنگ دمکراتیک بخود بزنیم از آن جمله که در شش هفت سال گذشته زده بودیم و نوع انتخابات به شیوه های گذشته را تکرار بکنیم نه انتخابات شبیه مجلس هفتم تا شاید بتوانیم این فشارها را بی اثر بکنیم و نظام را ماندگار بکنیم. پس مساله آقای خاتمی نه انتخابات آزاد بلکه دفاع از سهم طیف موسوم به اصلاح طلب در قدرت است و حضور این طیف را لازمه بقاء رژیم دینی می داند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10710

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی علی کشتگر با ار. اف. ای (راديو بين المللي فرانسه) درباره سخنان اخیر خاتمی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016