سه شنبه 20 مرداد 1383

سحرخيز: تعطيلي مطبوعات، جهت ايجاد گسست اطلاعاتي بين اصلاح‌‏طلبان و جامعه است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
نماينده مديران مسوول در هيأت نظارت بر مطبوعات در واكنشي به توقيف روزنامه نسيم صبا ، گفت : سيستم قضايي سعي مي‌‏كند كه با استفاده از روش‌‏هاي قانوني و شبه‌‏قانوني يك گسست اطلاعاتي بين اصلاح‌‏طلبان و جامعه ايجاد كند .
عيسي سحرخيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار سياسي "ايلنا"، اقدام قوه قضائيه در تعطيلي روزنامه نسيم‌‏صبا را در راستاي برخورد دوگانه اين نهاد با مطبوعات ارزيابي كرد و گفت : قوه قضائيه بار ديگر در برابر يك روزنامه نزديك به جريان اصلاح‌‏طلب به روشي دوگانه پرداخته و سعي كرده است كه پيش از نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري ، آنرا از صحنه حذف كند .
وي با بيان اينكه سه روزنامه ؛ همشهري ، قدس و جوان نيز در ماه‌‏هاي اخير چنين مشكلي داشتند ، گفت : در شرايطي كه هيات نظارت و معاونت مطبوعاتي ارشاد به روزنامه‌‏هاي قدس و جوان تذكر داده بود ، قوه قضائيه واكنشي به آن نشان نداد و تنها در مورد روزنامه جوان تنها به مدت 48 ساعت اقدام به توقيف كرد . اين در شرايطي است كه در روزنامه جوان واقعاٌ تخلف شده بود ، اما در روزنامه نسيم صبا تخلفي صورت نگرفته است .
وي افزود : مدارك و شواهد نشان مي‌‏دهد كه آقاي منتجب‌‏نيا نامه‌‏اي نوشته و تقاضاي تغيير مدير مسوول را به هيات نظارت داده است كه كاملا منطبق بر قانون است .


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سحرخيز با بيان اينكه " قانون در برابر فرصت هيات نظارت بر مطبوعات براي پاسخ به درخواست تغيير مديرمسوول سكوت كرده است " ، گفت : تا زمانيكه هيات نظارت بر مطبوعات به درخواست تغيير مديرمسوول پاسخ نداده باشد ، مسووليت روزنامه با صاحب‌‏امتياز است و وي مي‌‏تواند روزنامه را منتشر كند .
وي اقدام قوه قضائيه را غير قانوني دانست و گفت : قوه قضائيه حتي اجازه نداده است كه هيات نظارت بر مطبوعات در پروسه طبيعي خود وارد ماجرا شود و نظر خود را در مورد نقل و انتقال مديريت ارائه كند .
نماينده مديران مسوول در هيات نظارت بر مطبوعات با بيان اينكه در مورد چنين مشكلاتي دو ديدگاه وجود دارد ، تصريح كرد : برخي معتقدند كه صرف تقاضاي صاحب امتياز براي تغيير مدير مسوول ، لزوما اين كار بايد انجام شود اما عده ديگري معتقدند كه تقاضاي صاحب امتياز در صورتي كه مدير مسوول فوت نكرده باشد ، بايد با استعفا يا رضايت او باشد.
وي افزود : به نظر مي‌‏رسد مدير مسوول بيش از صاحب امتياز به روزنامه اعتبار مي‌‏بخشد و به عبارتي بر اساس آنچه در عرف تجاري جامعه مطرح است ، سرقفلي يك نشريه به مدير مسوول تعلق دارد و صاحب امتياز به راحتي نمي‌‏تواند ، حداقل بيش از جلب رضايت مدير مسوول ، اين جابه‌‏جايي را انجام دهد.
سحرخيز پيشنهاد كرد كه براي حل مشكل روزنامه نسيم صبا ، از اين روزنامه رفع توقيف شود و در جلسه آينده هيات نظارت بر مطبوعات ، درخواست فيض‌‏‌‏آبادي كه تقاضاي مجوز يك روزنامه را داده است ، مورد بررسي و موافقت قرار گيرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10818

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سحرخيز: تعطيلي مطبوعات، جهت ايجاد گسست اطلاعاتي بين اصلاح‌‏طلبان و جامعه است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016