سه شنبه 20 مرداد 1383

جامعه روزنامه نگاران جوان اعلام موجوديت كرد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
جامعه روزنامه نگاران جوان ايران در ايام تجليل از خبرنگاران و درآستانه روز جهاني جوان , به طور رسمي اعلام موجوديت كرد .
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" در بيانيه‌‏اي كه اين انجمن به همين مناسبت صادر كرده , پيگيري دغدغه‌‏ها , نگراني‌‏ها و مطالبات روزنامه‌‏نگاران جوان يكي از انگيزه‌‏هاي اصلي تشكيل اين انجمن عنوان شده است .
در بخشي از اين بيانيه با اشاره به اينكه اميد به آينده‌‏اي روشن جزو خصايص جواني است , آمده است : شايد همين دليل باعث شد تا در فضاي كنوني كه توجه كافي و لازم نه از سوي مسئولين امر و نه از سوي گردانندگان جرايد به قشر مطبوعاتي و به خصوص جوانان روزنامه‌‏نگار صورت نمي‌‏گيرد , پا به عرصه گذاريم و با پيوستن به خانواده بزرگ مطبوعات به ايفاي نقش مطبوعاتي خود بپردازيم .
اين بيانيه مي افزايد : جامعه روزنامه‌‏نگاران جوان ايران فرصتي فراهم خواهد آورد تا جوانان روزنامه‌‏نگار محلي براي پيگيري دغدغه‌‏هاي صنفي داشته باشند و به حقوق خود دست پيدا كنند ، مكاني كه گرايشات سياسي و جناحي هيچ نقشي درآن نخواهد داشت . آرزويي كه بسياري از روزنامه‌‏نگاران طالب آنند و فضاي فعلي صنفي خود را متاثر از سياسي شدن روزنامه‌‏ها مي‌‏دانند .
در ادامه اين بيانيه وضعيت نامطلوب معيشتي روزنامه‌‏نگاران , فعاليت در فضاي سياسي و غير حرفه‌‏اي و فشارها پيدا و پنهان عليه مطبوعات ؛ سه خطر بزرگ فعاليت مطبوعاتي عنوان شده و آمده است : در حال حاضر قدم در مسيري نهاده‌‏ايم كه مقصدش كاهش و از بين بردن اين سه خطر عمده و تبيين جايگاه جوانان آگاه روزنامه‌‏نگار ايران زمين در عرصه‌‏هاي داخلي و بين‌‏المللي است .
اين انجمن بازآموزي حرفه‌‏اي و آموزش كلاسيك روزنامه‌‏نگاري از مهمترين برنامه‌‏هاي كاري خود اعلام كرده و آورده است : اين انجمن براي تثبيت نسل فعلي جوانان روزنامه‌‏نگار در تاريخ مطبوعات كشور و جهت دستيابي به درخشان‌‏ترين نسل روزنامه‌‏نگاري در ايران "بازآموزي و آموزش" سرلوحه امور و مهم‌‏ترين اقدام خود خواهد داد و در راستاي ايجاد زمينه اشتغال براي جوانان اهل قلم تاسيس نخستين "بانك اطلاعاتي روزنامه‌‏نگاران جوان ايران" را در برنامه‌‏هاي كاري خود دارد .


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه بيانيه آمده است : جامعه روزنامه‌‏نگاران جوان ايران تشكلي است كه خود را كنار ساير نهادهاي صنفي خاص روزنامه‌‏نگاران مي بيند . چرا كه مصمم است با همكاري و هم‌‏پوشاني با انجمن‌‏ها و گروه‌‏هاي فعال در حوزه مطبوعات ضمن استفاده از تجربيات اين تشكل‌‏ها زمينه‌‏هاي ايجاد وفاق در فضاي مطبوعاتي كشور را فراهم كند .
لازم به يادآوري است كه جامعه روزنامه‌‏نگاران جوان ايران فعاليت قانوني خود را از ابتدا تحت عنوان "انجمن روزنامه‌‏نگاران جوان ايران" آغاز كرد كه پس از مدتي با بروز مشكلاتي چند و با توجه به اينكه جامعه روزنامه‌‏نگاران جوان هرگونه درگيري و ايجاد تنش را در شان حرفه‌‏اي و اخلاقي خود نمي‌‏دانست با درخواست رسمي از مرجع صدور پروانه فعاليت (وزارت كشور) تقاضاي تغيير نام اين تشكل از " انجمن روزنامه‌‏نگاران جوان ايران" به "جامعه روزنامه‌‏نگاران جوان ايران" را مطرح نمود كه مورد موافقت قرار گرفت.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10823

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جامعه روزنامه نگاران جوان اعلام موجوديت كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016