چهارشنبه 21 مرداد 1383

آدام ارلي: روز به روز اجماع وسيع‌تري در قبال برنامه‌ي هسته‌يي ايران شكل مي‌گيرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي
آدام ارلي با ابراز اين ادعا كه در جامعه‌ي بين المللي نگراني‌هايي درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران وجود دارد، مدعي شد: نگراني‌هاي باقيمانده درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران روز به روز اجماع وسيعتري را درباره‌ي ماهيت اين برنامه شكل مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه‌ي آمريكا، آدام ارلي، معاون سخنگوي اين وزارت در پاسخ به سوال خبرنگاري كه با اشاره به ادعاهاي كونداليزا رايس درباره‌ي ايران از وي در خصوص روابط تهران - واشنگتن سوال كرد، بار ديگر با متهم كردن ايران به دنبال كردن برنامه‌ي تسليحاتي هسته‌يي ادعا كرد: فكر مي‌كنم اظهارات (رايس) تكرار بسيار خوبي از سياست بلندمدت ماست؛ مبني بر اين كه آمريكا از مدتها پيش احساس مي‌كرد ايران يك برنامه‌ي هسته‌يي پنهاني با اهداف نظامي در اختيار دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، وي هم‌چنين ادعا كرد: ما در تلاش براي جلب توجه جامعه‌ي جهاني به سوي اين مساله بسيار مصر و مستحكم بوده‌ايم و پس از گذشت سالهاي ديپلماسي اين اقدامات نتايج مهمي به بار آورد؛ چنان كه اهميت فزاينده و فعاليت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و شوراي حكام در رويارويي با ايران و درخواست از اين كشور براي پاسخگويي درباره‌ي آن چه كه انجام مي‌دهد و نيز تعهد ما براي برداشتن گام‌هاي لازم به منظور مانع شدن از آنچه وي آن را “سرپيچي ايران از تعهدات بين‌المللي‌اش و تهديد كردن امنيت بين‌المللي“ خواند، را شاهد هستيد.
معاون سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي آمريكا در پاسخ به اين كه آيا سياست آمريكا در برابر ايران ديپلماسي خواهد بود و نه استفاده از زور گفت: قطعا ما هيچ گزينه‌اي را ناديده نمي‌گيريم، اما تمركز ما و رويكرد ما همكاري با شركاي بين‌المللي براي پاسخگويي به اين مساله است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، ارلي در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به خبرنگاري كه ادعا مي‌كرد ديپلماسي در برابر ايران كارساز نبوده است گفت: حمايت شديد ما از اين مساله ايران را به شكل بين‌المللي تحت فشار و كانون توجه قرار داده است؛ به طوري كه اگر ما اين چنين فعال نبوديم اين مساله به شكل كنوني‌اش نبود. قطعا نگراني‌هايي وجود دارد اما در عين حال اين نگراني‌ها درباره‌ي ماهيت اين مشكل و تصميم براي انجام كاري در خصوص آن، روز به روز اجماع وسيعتري را حاصل مي‌كند و همان طور كه مشاور امنيت ملي گفت ما قصد داريم كاري در اين باره انجام دهيم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10841

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آدام ارلي: روز به روز اجماع وسيع‌تري در قبال برنامه‌ي هسته‌يي ايران شكل مي‌گيرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016