شنبه 31 مرداد 1383

احمد زيد آبادي: تاريخ ايران از خاتمي به خوبي ياد نخواهد كرد، ايلنا

احمد زيد آبادي ، گفت : مصدق و خاتمي هر دو در برنامه‌‏هاي خود ناكام ماندند ، اما مصدق در تاريخ ايران سربلند ماند در حالي كه تاريخ ايران از خاتمي به خوبي ياد نخواهد كرد .
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" ، احمد زيدآبادي كه در اردوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز در تالار ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي تهران تحت عنوان "بررسي تطبيقي دوران مصدق با دولت خاتمي" سخن مي‌‏گفت ، بيان كرد : شرايط دوران مصدق و خاتمي از نظر وجود يك قدرت مضاعف به هم شبيه است ،اما تفاوت هايي مهم با هم دارند . نمونه اين تفاوتها اين است كه جريان بين‌‏المللي عليه مصدق ، موازنه منفي را در پيش گرفته بود و بحث ملي شدن صنعت نفت را مطرح كرده بود ، اما نظام جهاني با خاتمي كاملا همراه بود و همواره از جنبش اصلاح طلبي حمايت مي‌‏كرد اگر چه برخي اصلاح طلبان توقع كمك‌‏هاي بي رويه بين المللي را داشتند.
وي با بيان اين كه مصدق فردي شجاع بود و اصلا حاضر نبود در مقابل قدرت كوتاه بيايد ، گفت : آقاي خاتمي هميشه از وارد شدن به مسائل پرهيز مي‌‏كرد كه نمونه آن عدم دخالت و حضور او در جريان كوي دانشگاه بود كه منجر به اتفاقات منفي بعدي شد ، در واقع خاتمي عليرغم برخورداري از پايگاه اجتماعي وسيع و گسترده مثل اردكي فلج عمل كرد و از موقعيت موجود استفاده نكرد . در حالي كه حداقل 70 درصد مردم قطعاً براي پشتيباني از او بسيج شده بودند ، عملكرد خاتمي در جريان كوي دانشگاه آغاز افول اصلاحات بود كه نتيجه آن فرسايش دانشگاهي و غرق شدن در منجلاب به زندگي معيشتي بود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پايان يادآور شد : وضعيت ايران به شكلي درآمده است كه اگر قرار باشد مشكلات در داخل حل شود ، حركت‌‏هاي خون‌‏بار و خشن رخ خواهد داد و به هر حال عليرغم ميل ما ، كسان ديگري در جايي ديگر آينده ايران را براساس منافع خود رقم خواهند زد ، اما با توجه به گسترش تكنولوژي اطلاعات در جهان و خلاقيت جامعه ايران در به‌‏كار گيري اين تكنولوزي ، به چشم اندازي روشن در آينده اين كشور ، اميدوار هستم .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11113

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد زيد آبادي: تاريخ ايران از خاتمي به خوبي ياد نخواهد كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016