شنبه 7 شهريور 1383

اخباري درباره‌ اردوي طيف علامه‌ دفتر تحكيم وحدت، ايسنا

مديركل حراست وزارت علوم: تصميم برعهده دانشگاه است
روابط عمومي دانشگاه: نشست لغو شده است؛ دانشجويان برگردند
-------------------------------
ادامه‌ رايزني براي برگزاري اردوي طيف علامه‌ دفتر تحكيم وحدت در دانشگاه شيراز

خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس سياسي
اردوي طيف علامه‌ي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه)، قرار بود بنا بر مجوز اوليه در دانشگاه شيراز برگزار شود، اما پس از لغو مجوز در روز قبل از برگزاري اردو و حضور تعدادي از اعضاي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در دانشگاه شيراز، مسوولان برگزاري در حال رايزني با مسوولان دانشگاه و وزارت علوم هستند.

مديركل دفتر سياسي - انتظامي استانداري فارس در اين باره گفت: شوراي تامين استان فارس مخالفتي با برگزاري اردوي دفتر تحكيم وحدت در شيراز ندارد و در صورت برگزاري، امنيت آن را تامين خواهد كرد.
«عبدالله شا‌حسني»، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه‌ي فارس، افزود: رييس دانشكده‌ي كشاورزي دانشگاه شيراز به صورت كتبي مخالفت خود را با برگزاري اردوي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) در اين دانشكده اعلام كرده است.
وي با بيان اينكه «هيات نظارت دانشگاه شيراز بر اساس تقاضاي دانشجويان مجوز برگزاري مراسم در تاريخ 3 تا 10 شهريور را داده بود»، گفت: بر اساس اين مجوز مقرر شده بود كه نظر مسوولان دانشكده‌ي كشاورزي جلب شود كه مسوولان دانشكده‌ي كشاورزي، آماده نبودن خود را اعلام كرده‌اند.
شاحسني اضافه كرد: اما دانشجويان به اين دليل كه مجوز به صورت كتبي صادر شده و دستور لغو آن به صورت شفاهي اعلام شده آن را نمي‌پذيرد و بلاتكليف مانده‌اند.
مدير كل دفتر سياسي - انتظامي استانداري فارس، در پايان گفت: اگر دانشگاه محلي را براي اين اردو در نظر بگيرد امنيت آن را تامين خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا، به گفته‌ي يك عضو هيات نظارت دانشگاه شيراز و علوم پزشكي، مجوز برگزاري هر دو طيف دفتر تحكيم وحدت در اين دانشگاه ابتدا به صورت موقت صادر شده بود، اما در حال حاضر لغو شده است.
وي، دلايل لغو اين مجوز را مشكلات دانشگاه كشاورزي، تغيير زمان اردو و مشكلات ديگر عنوان كرد.

روز گذشته «عبدالله مومني» دبير تشكيلات طيف علامه‌ي دفتر تحكيم وحدت به ايسنا گفت كه به خاطر اعلام ديرهنگام لغو مجوز اردو، ميهمانان و اعضاي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان به شيراز رسيده‌اند و عملا امكان برگزار نشدن اين اردو را ندارند؛ اما در حال رايزني با مسوولان دانشگاه شيراز و وزارت علوم هستند.

امروز نيز خبرنگار ايسنا گزارش داد كه تعدادي از اعضاي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان كه براي شركت در اين اردو دعوت شده بودند در وضعيت بلاتكليفي به سر مي‌برند و رايزني‌ها در اين باره همچنان ادامه دارد. يكي از اعضاي اين طيف به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت كه دانشجويان حاضر، به عدم برگزاري اردو در دانشگاه اعتراض دارند و در مقابل ساختمان مركزي دانشگاه تجمع كردند و خواستار فراهم شدن زمينه‌ي برگزاري اردو شدند.

به گزارش ايسنا، سه تشكل دانشجويي نيز با صدور بيانيه و انتشار نامه‌هايي، با برگزاري اين اردو مخالفت كرده‌اند.
بيانيه‌اي با عنوان انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز منتشر شده است كه با انتقاد از قرار برگزاري اين اردو، مسوولان دانشگاه و استانداري فارس نيز را نيز مورد اتهام و انتقاد قرار داده است.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: امروز اين ليبراليسم نيست كه مذهب رسمي كشور ماست بلكه ‌97 درصد جامعه‌ي ما را پيروان دين اسلام تشكيل مي‌دهند و آناني كه به دنبال ترويج مذهب ليبراليسم هستند، قطعا مانند هميشه از مردم تو دهاني خواهند خورد و اگر از روي جهالت و ناداني اين چنين خود را به آب و آتش مي‌زنند، لااقل نگاهي به گزارش‌هاي منتشرشده درباره‌ي نشست‌هاي دو، سه ساله‌ي اخير طيف به اصطلاح مدرن تحكيم داشته باشند تا بدانند آنچه را كه نمي‌دانند.

همچنين بسيج دانشجويي استان فارس با انتشار نامه‌اي خطاب به رييس دانشگاه شيراز، ابراز كرده است: در خصوص برگزاري نشست سالانه‌ي دفتر تحكيم (طيف علامه) اخبار تأسف‌باري از قبولي ميزباني دانشگاه شيراز با حمايت و اصرار جنابعالي منتشر شده كه جاي تأمل بسيار دارد.
اين تشكل با نسبت دادن اتهاماتي به طيف علامه‌ي دفتر تحكيم وحدت، در بخشي از اين نامه تصريح كرده: با در نظر گرفتن تعهدات اخلاقي و اجرايي كه وظيفه‌ي مديري است كه بر كرسي رياست دانشگاه شيراز به واسطه‌ي نظام حاكم بر كشور كه همان جمهوري اسلامي است تكيه زده است و با طرح اين سؤال كه جنابعالي با تكيه بر كدام يك از اختيارات قانوني تفويض شده به خود اين چنين تصميم خطرناك و سؤال‌برانگيزي براي مجموعه گرفته‌ايد، در تصميم خود و مجموعه‌ي اجرايي دانشگاه تجديدنظر فرماييد. پيشاپيش از لطف و درايت جنابعالي كمال تشكر و امتنان را داريم. اميد است كه تلاش‌هاي ما در جهت زنده نگه‌داشتن آرمان‌هاي امام شهدا، مرضي رضاي ايزد توانا و رسول اكرم (ص) باشد.

جامعه‌ي اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز نيز خطاب به «انصاري لاري» استاندار فارس نامه‌اي نوشته كه در ابتداي آن با ذكر اتهاماتي آمده است: «بر خود واجب دانستيم تا در پي انتشار خبر برگزاري همايش سالانه‌ي دفتر تحكيم وحدت (طيف سكولار علامه) در شهر شيراز، نكاتي چند را متذكر و سؤالاتي را مطرح كنيم.»
«همانطور كه مي‌دانيد طيف سكولار دفتر تحكيم علامه در طي چند سال اخير به دليل انحرافات خاص اعتقادي و سياسي از اقبال خاصي برخوردار نبوده و مورد طرد گروههاي مختلف سياسي و فكري كشور واقع شده است.»
در بخش پاياني اين نامه كه در آن مواضع طيف علامه‌ي دفتر تحكيم وحدت به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و به آنها نسبت‌هايي داده شده، آمده است: شما به عنوان نماينده‌ي دولت كريمه حافظ جان و مال مردميد و موظفيد كه آرامش و آسايش مردم را تأمين كنيد. ورود اين نيروها فقط باعث ناآرامي و تنشج در سطح شهر خواهد شد و شايد حوادثي مانند غائله‌ي خرم‌آباد و كوي دانشگاه را دوباره تكرار كند كه اين خواسته‌ي هيچكدام از نيروهاي انقلابي نيست، لذا از شما خواستاريم تا ضمن حفظ آرامش شهر مانع از تكرار تلخي‌هاي تاريخ شويم چراكه صلح امام حسن (ع) تكرار نمي‌شود و غائله فقط به كربلا ختم مي‌شود.
-------------------------------

در حالي كه اعضاي طيف علامه‌ي دفتر تحكيم وحدت كه براي برگزاري اردوي سالانه‌ي خود در دانشگاه شيراز حضور پيدا كرده‌اند بر ادامه‌ي رايزني‌ها براي دريافت مجوز نشست تاكيد مي‌كنند، روابط عمومي دانشگاه با صدور بيانيه‌اي با برشمردن دلايل خود، از آنها خواست تا محل دانشكده‌ي كشاورزي را ترك كنند.

ـــــــــــــــ مديركل حراست وزارت علوم:
ـــــــــــــــ تصميم‌گيري بر عهده‌ي دانشگاه است

«علي‌اكبر محسني»، مديركل حراست وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، موضوع بررسي مجوز اين اردو را بر عهده‌ي دانشگاه شيراز دانست و گفت كه دانشگاه خود اختيارات لازم را براي اين تصميم‌گيري دارد.

ـــــــــــــــ بيانيه‌ي روابط عمومي دانشگاه شيراز

به دنبال درخواست مجوز برگزاري اردوي ساليانه‌ي دفتر تحكيم وحدت( طيف علامه)‌ در دانشكده‌ي كشاورزي دانشگاه شيراز از سوي انجمن اسلامي دانشگاه شيراز و علوم پزشكي، هيات نظارت دانشگاه شيراز موافقت خود را منوط به اخذ موافقت مديريت دانشكده كشاورزي توسط شوراي انجمن اعلام كرد. در اين باره مديرت دانشكده‌ي كشاورزي به دليل تغيير تاريخ و عدم آمادگي دانشكده، برگزاري نشست را طي نامه‌اي در تاريخ ‌٣/٦/٨٣ امكانپذير ندانست و موضوع طي نامه‌ي شماره‌ي ‌٧٤٣ در تاريخ ‌٤/٦/٨٣ از سوي هيات نظارت دانشگاه به انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز و علوم پزشكي اعلام شد.
دانشگاه شيراز همواره نسبت به فعاليت‌هاي سياسي و فرهنگي تشكل‌هاي دانشجويي همكاري و مساعدت لازم را داشته و خواهد داشت. ليكن درباره‌ي اين نشست با توجه به جلسات متعدد توجيهي با مسوولان انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز و علوم پزشكي و نتايج متخذه‌ي شوراي تامين شهرستان شيراز و با عنايت به عدم موافقت مديريت دانشكده‌ي كشاورزي مبادرت به لغو مجوز برگزاري اين نشست كرده است ( نامه‌ي شماره‌ي ‌٧٤٣ مورخ ‌٤/٦/٨٣ خطاب به شوراي انجمن).
لذا با توجه به كليه‌ي موارد فوق الذكر انتظار دارد كه دانشجويان گرامي ضمن احترام و رعايت ضوابط قانوني كشور نسبت به ترك محل دانشكده كشاورزي و تهيه‌ي مقدمات بازگشت به دانشگاههاي محل تحصيل خويش اقدام كنند.

ـــــــــــــــ تجمع مقابل دفتر رييس دانشگاه شيراز

حدود ‌١٥٠ نفر از اعضاي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان عضو طيف علامه‌ي دفتر تحكيم وحدت در اعتراض به عدم صدور مجوز برگزاري اردوي سالانه‌ي دفتر تحكيم وحدت در شيراز، جلوي ساختمان مركزي دانشگاه شيراز تجمع كردند.
«عبدالله مومني» دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) كه در ميان تجمع كنندگان حضور داشت به خبرنگار ايسنا - منطقه‌ي فارس - گفت: از آنجا كه گفتگوهاي ما با مسوولان دانشگاه به نتيجه نرسيده، براي نشان دادن اعتراض خود جلو ساختمان مركزي دانشگاه شيراز تجمع كرده‌ايم.
وي افزود: مسئولان دانشگاه حاضر شدند مشكل اسكان و تغذيه‌ي ما را حل كنند اما در اعتراض به لغو مجوز از پذيرفتن تغذيه و اسكان سرباز زديم.
«علي افشاري» عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) نيز عصر امروز(شنبه) به خبرنگار ايسنا گفت: تصميم داريم تا مشخص شدن وضعيت در دانشگاه بمانيم.

ـــــــــــــــ گفت‌وگو با مدير حراست دانشگاه شيراز

«نظام‌زاده» مدير حراست دانشگاه شيراز نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفت: همان‌طوري كه در بيانيه‌ي روابط عمومي دانشگاه شيراز توضيح داده شده است، پس از درخواست مجوز برگزاري اردوي سالانه‌ي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) موضوع در هيات نظارت دانشگاه مطرح و با نظر مساعد موافقت مي‌شود. البته منوط و مشروط به موافقت مدير دانشكده‌ي كشاورزي، و اين امري طبيعي است كه هيات نظارت بر هر برنامه‌اي در هر مكاني از دانشگاه صدور مجوز را منوط به نظر مدير آن مجموعه مي‌كند. چه بسا دانشكده مشكلاتي داشته باشد كه مدير دانشگاه از ريز آن بي‌اطلاع باشد. درباره‌ي اين موضوع نيز در مجوز هيات نظارت دقيقا آمده است «... جهت برگزاري برنامه در دانشكده‌ي كشاورزي موافقت دانشكده توسط شوراي انجمن اخذ شود» كه ظاهرا اين مجوز از رييس دانشكده اخذ نشده است. از طرف ديگر اگر فرض را بر اين بگذاريم كه مجوز اخذ شده، برادران عزيز شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاههاي شيراز و علوم پزشكي تاريخ اوليه نشست را سوم لغايت دهم شهريورماه اعلام مي‌كنند و سپس با تغيير تاريخ تقاضاي نشست را براي تاريخ هفتم تا سيزدهم شهريورماه اعلام مي‌كنند كه پس از وصول درخواست جديد، رياست دانشگاه از مدير دانشكده استعلام مي‌كند كه وي نيز با ارايه‌ي دلايلي مديريتي از جمله آماده‌سازي كلاس‌ها و سانس‌هاي دانشكده براي بازگشايي دانشگاه با تاريخ جديد موافقت نمي‌كند و لذا دبير هيات نظارت در مورخه ‌٤/٦/٨٣ طي نامه‌اي خطاب به شوراي مركزي مذكور دليل تغيير تاريخ لغو مجوز را اعلام مي‌كند.
وي همچنين گفت: عزيزان دانشجو از برخي دانشگاهها از لغو مجوز اطلاع نداشته‌اند و طبق قرار قبلي با دوستانشان در انجمن شيراز به شيراز سفر كرده و صبح امروز ‌٧/٦/٨٣ به دانشكده‌ي كشاورزي - محل برگزاري اردو - مراجعه و نگهبانان دانشكده‌ي مذكور به دليل عدم ارايه‌ي مجوز توسط عزيزان از ورود آنان به دانشكده ممانعت كردند. يادآور مي‌شوم از شب گذشته كه بحث ورود برخي دانشجويان از ساير شهرها به شيراز مطرح شد نظر مسوولان دانشگاه اين بود كه نسبت به اسكان عزيزان در خوابگاه اقدام كند كما اين‌كه اين كار صورت گرفت و آخرين آماري كه بنده دارم جمعه شب حدود ‌٥٠ نفر در خوابگاه‌هاي دانشجويي اسكان يافتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تاكيد كرد: بحمدالله طي سال‌هاي گذشته بين تشكل‌هاي دانشجويي با مسوولان دانشگاه شيراز ارتباطات بسيار صميمي و تعامل خوبي وجود داشته و حتي در برخي زمان‌هاي خاص كه در تعدادي از دانشگاه‌ها تنش‌هايي به وجود آمد دانشگاه شيراز كاملا آرام بود. البته آرام نه به معناي سكون و ركود بلكه در عين فعال بودن تشكل‌ها مشكل خاصي پيش نيامد و حتي بين تشكل‌هاي دانشجويي نيز تعامل خوبي وجود داشته و دارد و من اميدوارم كه اين سوءتفاهم اخير نيز با درك متقابل دانشجويان عزيز و مسوولان محترم دانشگاه هرچه سريع‌تر حل و فصل شود، انشاءالله به هر حال دانشجويان فرهيخته‌ترين قشر جامعه هستند و قطعا الگوي نظم، انضباط و قانونمندي خواهند بود. من از همه‌ي عزيزان دانشجو صميمانه درخواست مي‌كنم كه با آرامش و متانت كه لازمه‌ي فرهيختگي است به دانشگاه‌هاي محل تحصيل خويش بازگردند و برگزاري نشست را به زمان مناسب ديگري موكول كنند.

ـــــــــــــــ گفت‌وگو با ريس دانشكده‌ي كشاورزي

دكتر «علي‌اصغر قائمي» رييس دانشكده‌ي كشاورزي دانشگاه شيراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه‌ي فارس - افزود: فعالان تشكل‌هاي دانشجويي خود روال دريافت مجوز برگزاري اردوي سالانه را مي‌دانند و مخالفان برگزاري چنين مراسمي را نيز مي‌شناسند.
وي افزود: البته قرار بود اين اردو از سوم تا دهم شهريور ماه برگزار شود كه به ‌٧ تا ‌١٣ اين ماه تغيير تاريخ كرد اما براي هيچ كدام از اين تاريخ‌ها مجوزي به دانشكده‌ي كشاورزي ارسال نشده بود. هم اكنون به دليل مشكلات سيستم كامپيوتري، تجهيزات براي ثبت نام در داخل كلاس‌ها گذاشته شده و تعميرات بر روي سيستم برق رساني، سيستم حرارتي و صندلي‌ها در حال انجام است كه اين امر برگزاري اردو را با مشكل روبرو مي‌كند.
قائمي ادامه داد: در حال حاضر تنها سالن قابل استفاده‌ي دانشگاه سالن سيدجمال‌الدين اسدآبادي است كه برق اصلي آن دچار مشكل شده و امكان استفاده از آن وجود ندارد.
رييس دانشكده‌ي كشاورزي دانشگاه شيراز در پايان تصريح كرد: اگر مجوزي براي برگزاري اردو صادر شده بود و ما از پيش از آن اطلاع داشتيم شرايط لازم را براي برگزاري آن فراهم مي‌كرديم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11376

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اخباري درباره‌ اردوي طيف علامه‌ دفتر تحكيم وحدت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016