يكشنبه 8 شهريور 1383

کارزار مسلمانان برای آزادی دو روزنامه نگار فرانسوی، گزارشگران بدون مرز

تعداد بسياری از نهاد ها و شخصيت های مسلمان جهان خواهان آزادی دو خبرنگار فرانسوی شده اند. گزارشگران بدون مرز همه رسانه های به ويژه رسانه های عرب زبان و کشور های مسلمان نشين را فرا مي خواند که به اين کارزار بپيوندند و به گسترده ترين شکل اين مواضع را انعکاس دهند. در تاريخ 28 اوت اعلام شده است که اين دو خبرنگار از سوی"ارتش اسلامي عراق" ربوده شده اند.

رئيس شورای مسلمانان فرانسه دليل بوبکر اين اقدام " غير اخلاقي و وصف ناپذير" را قويا محکوم کرده است. رئيس اتحاديه ی سازمانهای اسلامي فرانسه لاهيج برز با محکوم کردن اين گروگان گيری " دخالت هر نيروی خارجي را در روابط مابين مسلمانان فرانسوی و جمهوريت در فرانسه را قويا رد کرده است" . پيش از اين نيز کميته ی علمای مسلمان خواهان آزادی اين دو خبرنگار شده بود، شيخ عابدستارعبدالجواد يکي از سخنگويان اين کميته خطاب به ربايندگان گفته بود که " با کشور فرانسه که موضعي مخالف با اشغالگران دارد روابط دوستانه را بايد حفظ کرد" از سوی ديگر سخنگوی اخوان المسلمين مصر " ربودن غير نظاميان را با هر بهانه به ويژه وقتي که معظل به کشورهای درگير مربوط نيست " محکوم کرد.

گزارشگران بدون مرز از ربايندگان دو خبرنگار فرانسوی مي خواهد که فراخوان اين مسلمانان را اجابت کنند و دو خبرنگار فرانسوی را آزاد کنند. گزارشگران بدون مرز تاکيد دارد که جورج مالبورنو و کريستيان شئنو دو خبرنگار متخصص در امور خاورميانه هستند که همواره به مسلمانان با ديده احترام نگريسته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شنبه 28 اوت تلويزيون الجزيره نوار ويدئويي از دو روزنامه نگار فرانسوی کريستيان شئنو خبرنگار راديو بين المللي فرانسه و راديو فرانسه و جورج مالبورنو گزارشگر روزنامه فيگارو را پخش کرد در اين نوار اين دو خبر نگار اعلام کردند که توسط "ارتش اسلامي عراق" به گروگان گرفته شده اند.

"ارتش اسلامي عراق" به کشور فرانسه دو روز فرصت داده است تا قانون ممنوعيت حجاب را لغو کند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11429

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کارزار مسلمانان برای آزادی دو روزنامه نگار فرانسوی، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016