شنبه 14 شهريور 1383

شيرين عبادي: گنجي تحت هيچ شرايطي حاضر به تجديد نظر در افكار و نوشته‌‏هاي خود نيست، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران

شيرين عبادي ، با بيان اينكه " روز سه شنبه در زندان اوين به ملاقات آقاي اكبر گنجي رفتم " ، اعلام كرد :قرار شد از اين پس وكالت ايشان را بنده به همراه آقايان يوسف مولايي و عبدالفتاح سلطاني بر عهده بگيريم.
شيرين عبادي برنده جايزه صلح نوبل ، در گفت و گو با خبرنگار حقوقي "ايلنا"، با اشاره به اينكه" آقاي گنجي اعلام كرده‌‏اند كه غير از ما سه نفر، وكيل ديگري ندارند و تمام حرف‌‏ها بايد از ناحيه وكلاي جديد اعلام شود، در خصوص وضعيت جسماني گنجي، گفت: در هنگام ملاقات با آقاي گنجي متوجه شدم ايشان به شدت سرفه مي‌‏كند، وقتي علت را از وي پرسيدم، معلوم شد كه آسم مزمني را دارد و حتي دكتر زندان هم گواهي كرده كه بايستي در بيمارستان بستري شود.
وي در ادامه افزود: متاسفانه مقامات مسئول زندان اوين با اين امر موافقت نكردند.
شيرين عبادي در ادامه اظهار داشت: آقاي گنجي در ملاقات روز سه‌‏شنبه در زندان اوين عنوان كردند كه مدت 53 ماه است كه در زندان به سر مي‌‏برد و در اين مدت تنها فردي است كه ممنوع التلفن بوده و از امكان دسترسي به تلفن همواره محروم بودند.

عبادي با اشاره به اينكه " موكلم اعلام كرده است كه در اين مدت 53 ماه، فقط 48 روز به مرخصي آمده"، گفت: اين ميزان كمتر از آن حدي است كه در آئين نامه پيش بيني شده است و بسيار كمتر از مقداري است كه بقيه زندانيان از آن استفاده مي‌‏كنند.
برنده جايزه صلح نوبل در ادامه با ياد آوري مذاكرات خود با اكبر گنجي در ملاقات اخير،خاطر نشان كرد:در اين ملاقات آقاي گنجي علت محروميت خود از تلفن و عدم اعطاي مرخصي مرتب قانوني را، به اين دليل عنوان كرد كه مسئولين زندان از ايشان خواسته اند در افكار خود تجديد نظر كند وموكلم نيز اعلام كرده است كه تحت هيچ شرايطي حاضر به تجديد نظر در افكار و نوشته‌‏هاي خود نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وكيل اكبر گنجي با اشاره به اينكه" نگران وضعيت جسماني آقاي اكبر گنجي هستم"، اظهار داشت: زماني كه پزشكان تاييد مي‌‏كنند كه شخصي بايد در بيمارستان بستري شود، تأخير در اين امر ممكن است لطمه جدي به سلامت فرد بزند و از اين جهت خواهش مي‌‏كنم كه مقامات مسئول در زندان اوين به وضعيت جسماني موكلم توجه كنند و اجازه دهند از امكاناتي كه قانون براي هر زنداني در نظر گرفته است، استفاده كند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11633

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي: گنجي تحت هيچ شرايطي حاضر به تجديد نظر در افكار و نوشته‌‏هاي خود نيست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016