چهارشنبه 18 شهريور 1383

همسر سيد هاشم آقاجري: كساني درپي پرونده‌‏سازي امنيتي ـ سياسي عليه همسرم هستند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران

زهرا بهنودي، همسر دكتر سيد هاشم آقاجري در واكنش به ادعاي اخير برخي روزنامه‌‏هاي مبني بر دسترسي دكتر آقاجري به اسناد نهاد رياست جمهوري و سرپرستي وي به عنوان رئيس گروه اداره كل آرشيو و اسناد نهاد رياست جمهوري، گفت: احتمال مي‌‏رود كه كساني قصد پرونده‌‏سازي جديدي عليه همسرم را داشته باشند.
زهرا بهنودي همسر دكتر سيد هاشم آقاجري در تماس با خبرنگار حقوقي "ايلنا" ، با اشاره به اينكه متأسفانه روزنامه‌‏هاي كيهان و رسالت، همچنان به جعل و خبر سازي و دروغ‌‏پردازي عليه دكتر آقاجري ادامه مي‌‏دهند، اظهار داشت: با اينكه دكتر آقاجري قصد پاسخگويي به اينگونه دروغ‌‏ها را ندارد اما چون احتمال دادم سكوت در برابر آنها ممكن است در اذهان برخي حمل به صحت و دروغ شود و نيز احتمال مي‌‏رود كه كساني قصد پرونده‌‏سازي جديدي عليه ايشان را داشته باشند، ارائه توضيحات زير را لازم مي‌‏دانم:
كيهان در مورخ چهارشنبه مورخ 4 شهريور ماه جاري در ستون اخبار ويژه و با ادبيات مخصوص خود مدعي شده است كه "دكتر آقاجري اخيراً به اسناد رياست جمهوري دسترسي پيدا كرده است و به عنوان سرپرست يك گروه در اداره كل آرشيو و اسناد نهاد رياست جمهوري مشغول به كار شده است و به علت حساسيت كاركنان نهاد رياست جمهوري نسبت به او ساختمان محل كار وي خارج از مجموعه اين نهاد در نظر گرفته شده است، تا از بروز تنش‌‏هاي احتمالي جلوگيري شود. "
در ارتباط با اين دروغ‌‏گويي متذكر مي‌‏شوم كه اولاً انتشار چنين دروغي اين احتمال را به ذهن متبادر مي‌‏كند كه پس از پرونده‌‏سازي عقيدتي ـ سياسي اكنون كساني درصدد پرونده‌‏سازي امنيتي ـ سياسي عليه ايشان هستند.
ثانياً هر آدم معمولي مطلعي مي‌‏داند كه مركز اسناد رياست جمهوري اكنون بيش از ده سال است كه در ساختماني مستقل از نهاد مشغول به فعاليت است و نياز به جعل خبر كيهان در اين زمينه نبوده است.
ثالثاً دكتر آقاجري به عنوان استاد تاريخ در دانشگاه حدود 8 سال است كه عضو شوراي علمي اين مركز است. عضويت ايشان همراه با ديگر اساتيد دانشگاه در اين شورا امر پنهاني نبوده است كه نيازي به جعل و تحريف موضوع باشد چرا كه نام ايشان به عنوان عضو شوراي علمي مركز در پشت جلد بيش از 30 جلد كتابي كه تاكنون از سوي اين مركز انتشار يافته، چاپ شده است.
رابعاً اسناد موجود در اين مركز اسناد تاريخي مربوط به قبل از انقلاب است كه براي چاپ و انتشار آماده مي‌‏گردد و لذا نمي‌‏تواند دستمايه پرونده‌‏سازي امنيتي ـ سياسي عليه دكتر آقاجري قرار گيرد.
علاوه بر كيهان، روزنامه رسالت نيز در شماره يكشنبه 15 شهريور ماه خود به دروغ مدعي شده است كه دكتر آقاجري حكم محكوميت از حقوق اجتماعي را از اساس و در ذات باطل دانسته است و اعلام كرده، هيچگونه اعتنايي به آن نخواهم كرد. چنين جعل و تحريفي يا ناشي از جهل روزنامه رسالت به مفاهيم حقوقي و قانوني است يا حكايت از غرض‌‏ورزي آنها دارد.
آنچه كه دكتر آقاجري آن را در اساس و به ذات حكم باطلي خوانده، حكم ممنوع‌‏البيان و ممنوع القلم كردن افراد است و اين امر ربطي به محكوميت از حقوق اجتماعي در قانون تصريح و احصا شده است و ممنوعيت از گفتن و نوشتن به عنوان حقوق طبيعي انسان‌‏ها و شهروندان جزء محروميت‌‏ از حقوق اجتماعي نيست و به همين دليل هم دكتر آقاجري گفته است، هيچ دادگاهي حق ندارد كه افراد را از بيان و قلم ممنوع نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قابل ذكر است كه حكم دادگاه بدوي علاوه بر 5 سال محروميت از حقوق اجتماعي ايشان را به مدت 5 سال نيز ممنوع‌‏البيان و ممنوع القلم كرده است، رسالت اصلاً اشاره‌‏اي به اين ممنوعيت اخير كه اساساً باطل است، نكرده است.
طبعاً هر دادگاه تجديدنظر مستقل و اهل علم و انصافي علاوه بر نقد كلي حكم به خصوص حكم مربوط به ممنوعيت از گفتن و نوشتن را نقض خواهد كرد. البته پاسخگويي به دروغ‌‏ها، تهمت‌‏ها و جعل‌‏ها و تحريف‌‏هاي روزنامه‌‏ها و رسانه‌‏هاي محافظه‌‏كار و اقتدارگرا در كليه موارد سابق و لاحق ميسر نيست، زيرا:
كشته از بس كه زياد است، كفن نتوان كرد
اميدواريم روزي محكمه‌‏اي مستقل و عادل تشكيل شود تا مخالفان دكتر آقاجري پاسخگوي ظلم‌‏هاي خود باشند.
زهرا بهنودي در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" مبني بر اينكه "آيا دكتر آقاجري عليه روزنامه‌‏هاي فوق‌‏الذكر اعلام جرم خواهد كرد يا خير؟" گفت: خير، چون تأثيري ندارد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11763

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همسر سيد هاشم آقاجري: كساني درپي پرونده‌‏سازي امنيتي ـ سياسي عليه همسرم هستند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016