جمعه 20 شهريور 1383

سناريوي پيشنهادي گروه ويژه به كاخ سفيد براي رابطه با ايران، بازتاب

برخي مقامات و تصميم‌سازان دولت بوش، پيش‌بيني مي‌كنند كه ايران در آينده‌اي نزديك، شاهد وقوع انقلابي مردمي خواهد بود كه منجر به سرنگوني رژيم حاكم بر اين كشور مي‌شود. اين افراد به همين دليل، تلاش مي‌كنند تا افكار عمومي را براي پذيرش رويكرد خود، آماده سازند

در تازه‌ترين پيشنهاد گروه ويژه به كاخ سفيد، سناريويي براي برقراري رابطه به آمريكا پيشنهاد شده است.
به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب» به نقل از روزنامه «الوطن»، گروه ويژه كه توسط 22 نفر از كارشناسان و شخصيت هاي صاحب‌نظر در سياست خارجي آمريكا را در بر مي‌گيرد، در پيشنهاد خود به كاخ سفيد با هشدار نسبت به فعاليت‌هاي گروه تندرو و تحت تأثير اسراييل، نسبت به ثبات جمهوري اسلامي و عدم امكان براندازي آن توسط اپوزيسيون تأكيد كرده است.
در سناريوي گروه ويژه، انتشار بيانيه مشترك آمريكا و ايران، ازسرگيري مذاكرات ژنو و به نتيجه رساندن 3 پروژه مشترك كاخ سفيد و تهران به عنوان گام‌هاي برقراري رابطه ايران و آمريكا عنوان شده است.
برژينسكي، مشاور اسبق امنيت ملي و روبرت گيتس، رييس اسبق سازمان «سيا» كه مشهورترين چهره‌هاي گروه ويژه محسوب مي‌شوند، مسؤوليت ويرايش نهايي اين گزارش را به عهده داشته‌اند.
در بخشي از اين گزارش آمده است: برخي مقامات و تصميم‌سازان دولت بوش، پيش‌بيني مي‌كنند كه ايران در آينده‌اي نزديك، شاهد وقوع انقلابي مردمي خواهد بود كه منجر به سرنگوني رژيم حاكم بر اين كشور مي‌شود. اين افراد به همين دليل، اطلاعاتي را در اين‌باره منتشر مي‌كنند تا افكار عمومي را براي پذيرش رويكرد خود، آماده سازند.
اين پيش‌بيني‌ها و ارزيابي‌ها، دولت بوش را به سمت خودداري از گشايش مذاكراتي جدي با رهبران كنوني ايران و اين رويكرد سوق داده است كه حكومت كنوني ايران، آينده‌اي ندارد و به همين خاطر بيشتر روي چند نفر از رهبران مخالفان حكومت ايران حساب كند.
گزارش مذكور، در پاسخ به رويكرد تلاش‌هاي يادشده از سوي نومحافظه‌كاران افراطي، تأكيد مي‌كند كه ايران در آستانه انقلابي مردمي و سرنگوني حكومت حاكم بر اين كشور قرار ندارد. حكومت ايران، حكومتي باثبات و استقرار است و در معرض سقوط قرار نمي‌باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گزارش در ادامه از دولت آمريكا مي‌خواهد با كنار گذاشتن رويكرد خود، مبني بر تغيير حكومت ايران، به دنبال امضاي موافقت‌نامه‌هاي موردي با رهبران ايران درباره مسائل مهم براي دو كشور باشد و اين عمليات بايد با ازسرگيري مذاكرات محرمانه بين دو طرف در ژنو، آغاز و نخستين مراحل آن با تمركز بر صدور بيانيه‌اي درباره اصول و مباني مشترك ايران و آمريكا شروع شود.
اين گزارش در ادامه، خواستار سه معامله مهم سياسي بين ايالات متحده آمريكا و ايران شده است ... .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11814

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سناريوي پيشنهادي گروه ويژه به كاخ سفيد براي رابطه با ايران، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016