جمعه 20 شهريور 1383

آمريکا با رژيم صهيونيستي درباره پرونده هسته‌اي ايران گفت‌وگو مي‌کند، خبرگزاري فارس

در آستانه برگزاري نشست شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، يکي از مقامات ارشد آمريکايي در زمينه عدم گسترش تسليحاتي، براي رايزني درباره برنامه هسته‌اي ايران به سرزمين‌هاي اشغالي سفر مي‌کند.

به گزارش خبرگزاري رويتر از واشنگتن، يکي از مقامات آمريکايي روز گذشته اعلام کرد، "جان بولتون" معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور تسليحاتي در اين ديدار، ضمن مشاوره با مقامات اسرائيلي، درباره نشست آتي شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي که قرار است از دوشنبه همين هفته برگزار شود، به بحث و تبادل نظر پردازد.
بنا بر اين گزارش، تل‌آويو و واشنگتن مدعي هستند تهران به ساخت سلاح هسته‌اي در حال نزديک شدن است که اين ادعاها از سوي ايران رد شده است.
آمريکا نيز با توجه به اظهارات منابع اطلاعاتي خود مبني بر اين که ايران چندين ماه تا ساخت سلاح هسته‌اي فاصله دارد، فشارهاي ديپلماتيک خود را بر تهران بمنظور ارجاع پرونده هسته‌اي اين کشور به شوراي امنيت سازمان ملل افزايش داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مقام آمريکايي که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به سوال خبرگزاري رويتر درباره اقدام احتمالي اسرائيل علي ايران، گفت: «هيچ دليلي نمي‌بينم که اسرائيل اين کار را انجام دهد.»
مقامات آمريکايي ادعا مي‌کنند ايران با استفاده از مذاکرات با سه کشور مهم اتحاديه اروپا سعي دارد زمان لازم را براي تکميل سلاح هسته‌اي، به دست آورد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11827

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمريکا با رژيم صهيونيستي درباره پرونده هسته‌اي ايران گفت‌وگو مي‌کند، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016