پنجشنبه 26 شهريور 1383

سرلشكر صفوي: اگر امور سازندگي را به بسيجيان بسپارند، ايران در مدت كوتاهي آباد مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
فرمانده‌ي كل سپاه پاسداران با اشاره به نقش بسيجيان در امدادرساني به مردم در بلاياي طبيعي و حوادث يادآور شد كه بسيجيان بايد نحوه‌ي مقابله با اين حوادث را بياموزند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عصر روز چهارشنبه، سرلشكر صفوي فرمانده‌ي كل سپاه پاسداران با حضور در جمع بسيجيان گردان‌هاي عاشوراي زنجان گفت: با پيوستن گردان‌هاي عاشورا و شما نيروهاي جوان و رزمنده به لشكرها و تيپ‌هاي زميني، استعداد و ظرفيت اين يگان‌ها در كل منطقه رزمايش به سه برابر مي‌رسد.

سرلشكر صفوي با معرفي بسيجيان به عنوان پشتوانه‌هاي اصلي يگان‌هاي سپاه ذكر اين نكته كه امروز تمامي رزمندگان گردان‌هاي عاشورا داراي سلاح‌هاي انفرادي هستند، گفت: به خاطر مي‌آورم كه در اوايل انقلاب و جنگ، به تعداد پاسداران خود نيز تفنگ نداشتيم، اما امروز كه شانزده سال از پايان جنگ مي‌گذرد، با همت نيروي مقاومت بسيج و اشتياق، ذوق و انتخاب آزادانه شما عزيزان و اقشار مختلف دانش‌آموزي، كارگري و كارمندي، نواحي بسيج به لطف خداوند متعال ده ميليون نفر بسيجي در قالب سه هزار گردان سازمان يافته و مجهز داريم.

فرمانده كل سپاه ماموريت گردان‌هاي عاشورا را حضور در خط مقدم دفاع از مرزها اعلام كرد و افزود: پيوستن به يگان‌هاي سه گانه سپاه و گذراندن آموزش‌هاي تخصصي از وظايف مهم گردان‌هاي عاشورا به شمار مي‌رود.

وي بسيجيان را فوق‌العاده با استعداد خواند و اظهار داشت: آموزش‌هاي تخصصي را فرا بگيريد و به آموزش سلاح‌هاي سبك اكتفا نكنيد.

سردار سرلشكر سيد يحيي صفوي تصريح كرد: دوست داريم پشت هر يك از جنگنده‌هايي كه امروز در جريان رزمايش عاشوراي 5 ملاحظه مي‌كنيد، روزي يك بسيجي نشسته و به قلب دشمن بتازد.

فرمانده كل سپاه وظيفه‌ي ديگر بسيجيان را اجراي عمليات دفاع مسطح، به معني حفظ هر نقطه از ميهن و ناامن ساختن تمام كشور براي دشمن به منظور نبودن هيچ نقطه بدون دفاع خواند.

وي مردم‌ياري را از ديگر ماموريت‌هاي گردان‌هاي عاشورا برشمرد و گفت: در هنگامي كه دشمن به بمباران شهري و تهاجم به شهرها روي مي‌آورد، شما مي‌بايد به نجات و ياري مردم بپردازيد.

فرمانده كل سپاه پاسداران با خاطرنشان ساختن واقعه تلخ زلزله سال گذشته بم و حضور بي‌درنگ و همه جانبه نيروهاي مردمي و بسيجي در طي عمليات‌هاي نجات و امداد، به ماموريت امداد رساني بسيجيان در وقوع بلاياي طبيعي، پيشگيري‌هاي بهداشتي و امور اجتماعي اشاره كرد و افزود: نخستين نيرويي كه به ياري مردم در بلاياي طبيعي و حوادث ملي مثل آتش سوزي‌ها مي‌رسد، بايد بسيجيان باشند، پس بر شماست كه نحوه مقابله با اين حوادث را ياد بگيريد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سرلشكر صفوي افزود: ارتش ده ميليوني استراتژيك به ياري خدا منسجم‌تر خواهد شد تا در امر بسيج سازندگي هم بتواند حماسه‌هاي ديگري را بيافريند.

فرمانده كل سپاه پاسداران خطاب به مسوولان جمهوري اسلامي در باور داشتن نيروي توانمند بسيج، تاكيد كرد: من به جرات مي‌توانم بگويم كه اگر امور سازندگي را به بسيجيان بسپارند، در مدت كوتاهي ايران ما آباد خواهد شد و چهره محروميت و بي‌عدالتي برطرف مي‌گردد و كساني كه مي‌توانند آرمان‌هاي حضرت امام (ره) را در ساختن يك كشور آباد و قدرتمند برآورده سازند، همين بسيجيان هستند.

در ابتداي اين مراسم، فرمانده نيروي مقاومت بسيج از ميزان آمادگي و تجهيز كامل گردان‌هاي عاشورا جهت حضور در مراحل رزمايش عاشوراي 5 به فرمانده كل سپاه خبر داد.

سردار سيدمحمد حجازي طي سخناني، گردان‌هاي عاشورا را پشتوانه عظيم و توانمند سپاه در تمامي عرصه‌هاي دفاع و سازندگي برشمرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12105

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سرلشكر صفوي: اگر امور سازندگي را به بسيجيان بسپارند، ايران در مدت كوتاهي آباد مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016