جمعه 27 شهريور 1383

عبدالکريم لاهيجي در يک گفتگوي اختصاصي از تاسيس زندان مخفي الف 2 در داخل زندان اوين پرده برداشت

در يگ گفتگوي اختصاصي با خبرنامه گويا، عبدالکريم لاهيجي، رئيس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و نايب رئيس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر از ايجاد بخشي تحت عنوان زندان "الف 2" در داخل زندان اوين پرده برداشت. لاهيجي در اين گفتگو که متن کامل آن تا ساعاتي ديگر در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت همچنين از تعطيلي بند معروف 209 خبر داد. زندان الف 2 همچون بند 209 به هيچ وجه تحت کنترل رئيس زندان و اداره زندان ها نيست. رئيس زندان اوين و ماموران زير نظر او حق ورود به اين زندان را ندارند و اين زندان زير نظر مستقيم اطلاعات سپاه و آن شبکه اي است که با سعيد مرتضوي بعنوان دادستان تهران و دادستان انقلاب کار مي کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براي شنيدن متن کامل اين گفتگوي 15 دقيقه اي اينجا را کليک نمايد.

در بخش ديگري از اين گفتگو عبدالکريم لاهيجي احتمال داد که زندانيان پرونده سايت ها يا تجمع مقابل سازمان ملل که در مورد موضوع مشخصي دستگير شده اند در اين زندان نباشند. اما افرادي چون سعيد مطلبي که کسي از علل دستگيري وي آگاهي ندارد و از قراين و شواهد چنين بر مي آيد که مشغول پرونده سازي براي او هستند، احتمالا در اين زندان مخفي، نگهداري مي شود. وي ادامه داد از سوي ديگر خبر داريم که هدي صابر، تقي رحماني و رضا عليجاني که بيش از يکسال است دستگير شده اند، در اين زندان هستند. علت هم اين است که آنها را تحت فشار گذاشته اند تا اگر آزاد شدند ديگر با دانشجو و دانشگاه ارتباط نداشته باشند و حتي در دانشگاه ها سخنراني نکنند، بنابر اين زندان الف 2 فقط يک بازداشتگاه معمولي نيست، بلکه جايي است که زنداني را به تمام معني از زندان اوين و بقيه زندانيان جدا مي کنند تا او در يک حالت به تمام معني متروک و رها شده، آماج همه گونه فشارهاي جسمي و روحي قرار گرفته تا بالاخره حاضر به همکاري شده، اطلاعات بدهد يا آن تعهدي که زندانبانان و بازجوها يا بازپرس مي خواهند، بدهد و به قول آنان، آماده محاکمه يا آزادي شود. در اين گفتگو لاهيجي همچنين از ارسال اطلاعاتش پيرامون اين زندان به سازمان هاي حقوق بشر و تلاش براي فشار بر ايران از سوي همه کشورهاي دمکراتيک در اين زمينه خبر داد. مشروح اين گفتگو در اسرع وقت در خبرنامه گويا منتشر خواهد شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12107

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالکريم لاهيجي در يک گفتگوي اختصاصي از تاسيس زندان مخفي الف 2 در داخل زندان اوين پرده برداشت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016