شنبه 28 شهريور 1383

انجمن روزنامه‌نگاران جوان با صدور بيانيه‌اي، تامين سلامت و آزادي روزنامه‌نگاران بازداشتي را خواستار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
انجمن روزنامه‌نگاران جوان با صدور بيانيه‌اي با عنوان «بيانه‌اي از نوع ديگر» با درخواست تامين سلامت روزنامه‌نگاران بازداشت شده، خواستار آزادي هر چه سريعتر آنان شد و از نهادهاي مسوول خواسته است كه هر چه سريعتر نسبت به تغيير وضعيت كنوني آنان اقدام كند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه انجمن روزنامه‌نگاران جوان با اشاره به بازداشت چهار روزنامه‌نگار (حنيف مزروعي، شهرام رفيع‌زاده، بابك غفوري‌آذر و مهدي درايتي)، و با اظهار خستگي از صدور بيانيه‌ها و اظهارنظرهايي در اين زمينه كه به قول صادركنندگان بيانيه به نتيجه نمي‌رسند و يا پاسخي دريافت نمي‌كنند، آورده است: « باز هم دور هم جمع مي‌شويم و از خود سوال مي‌كنيم كه چه بايد كرد؟ تجمع كنيم، بايد تهمت تندروي را يدك بكشيم! حرف نزنيم، جامعه رو به ناكجا آباد مي‌رود! به اقدامات دولت و نهادهاي ذيربط دل ببنديم، زهي خيال باطل!».

صادركنندگان اين بيانيه با اعتقاد به اينكه وحدت دولت و ملت به فراموشي سپرده شده و هيچ كس پاسخگوي آنان نيست در ادامه‌ي اين بيانيه آورده‌اند: « ما همان ملت و گروه مرجعي هستيم كه مسوولان امروز به واسطه‌ي راي و تلاش ما به قدرت رسيده‌اند. به آنها چه مربوط كه روزنامه‌نگار زنداني است يا بيكار؟ خربزه‌خورده‌ها بايد بلرزند! هر چند خربزه‌اي هم نصيب ما نشد.»

انجمن روزنامه‌نگاران جوان، در اين بيانيه با اظهار بي‌اطلاعي نسبت به اوضاع همكاران بازداشت شده‌ي خود و اينكه آنان تاوان چه چيزي را پس مي‌دهند؛ يادآور شده است كه حمايت از حقوق صنفي و امنيت روزنامه‌نگاران جوان را تعريف كرده و هم‌چنانكه براي روزنامه‌نگاران و عكاسان دربند عراق تلاش كرده است، براي روزنامه‌نگاران و همكاران داخلي خود نيز تلاش خواهند كرد.

صادر كنندگان اين بيانيه خطاب به مسوولان قضايي يادآور شده‌اند: بر اساس گفته‌ي حضرت امام خميني(ره)، «دانستن حق مردم است»؛ جامعه‌اي كه در آن جريان اطلاع‌رساني مخدوش شود، شايعه و اخبار نادرست و تمايل به رسانه‌هاي خارجي جايگزين مسيرهاي درست اطلاع‌رساني خواهد شد. بستن مطبوعات، سايت‌هاي داخلي، بازداشت و احضار خبرنگاران، همه و همه راه‌هاي خطا و نادرستي است كه نه تنها در راستاي حفظ نظام نيست بلكه نظام را دچار انسداد و بحران نيز مي‌سازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه‌ي اين بيانيه با بيان اينكه امنيت روزنامه‌نگاران در همه جا شاخص دموكراسي و تضمين آزادي‌هاي اساسي در آن كشور است، خاطرنشان شده است: «افرادي كه امنيت روزنامه‌نگاران را زير سوال مي‌برند، در هر لباس و با هر ادعايي، بي‌گمان لطماتي اساسي به جمهوريت نظام جمهوري اسلامي مي‌زنند. به خصوص جمهوريتي كه شاكله‌ي مردمي خود را از اصول اسلامي گرفته است و در پناه اسلام، حقوق مردم را تضمين مي‌كند.»

صادركنندگان اين بيانيه بر اين باورند كه هيچ انديشه‌اي مانند اسلام عدالت را محقق نمي‌سازد و اميدوارند كه آزادي انسان‌ها زير پرچم اسلام تامين شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12157

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن روزنامه‌نگاران جوان با صدور بيانيه‌اي، تامين سلامت و آزادي روزنامه‌نگاران بازداشتي را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016