پنجشنبه 2 مهر 1383

گفتگوی علی کشتگر درباره مانورهای نظامی سپاه پاسداران در ایران با رادیو بین المللی فرانسه

فرنگیس حبیبی: براساس گفته فرمانده سپاه پاسداران ناحیه شمال تهران از امروزپنج هزار بسیجی در ارتفاعات شمال به مدت سه روز به تمرینات نظامی مشغول خواهند بود. آقای کشتگر با توجه به اینکه از این نوع رزمایش ها هرساله چندین بار در نقاط مختلف کشور انجام می شود و ایران در حال حاضر در وضعیت صلح به سر می برد ما علت این گونه رزمایش ها را چگونه توضیح می دهیم؟

علی کشتگر: می دانید که پس از آخرین عقب نشینی محمد خاتمی و اصلاح طلبان در جریان انتخابات مجلس هفتم و برگزاری فرمایشی ترین انتخابات تاریخ 25 ساله جمهوری اسلامی، روحانیان و نظامیان بنیادگرا مواضع خود را در حاکمیت دینی ایران تقویت کرده اند.
اما فراموش نکنیم که تحولات هفت ساله گذشته، اتوریته حاکمان و به همراه آن جو ارعاب و اختناق را در جامعه ایران تا حدود زیادی شکسته است. به باور من این نوع قدرت نمائی ها و رزمایش های سپاه و بسیج که اخیرا شمار آن در ایران افزایش یافته دو منظوره اند. یکی احیای جو اختناق و خفقان در ایران و زهر چشم گرفتن از جوانان به ویژه دانشجویان و دانش آموزان با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و دیگری هم نشان دادن آمادگی رزمی جمهوری اسلامی به جهان خارج، با توجه به نارضایتی های آمریکا و دولت عراق از دخالت های نظامیان جمهوری اسلامی دراین کشور و نیز با توجه به این که برنامه صنایع هسته ای جمهوری اسلامی به شدت از نظراروپا و آمریکا مشکوک است، اما نظامیان جمهوری اسلامی هم بر ادامه تحریکات خود در عراق و هم بر ادامه غنی سازی اورانیوم اصرار دارند و احتمالا در ماههای آینده اگر وضع بر این منوال باشد پرونده اتمی جمهوری اسلامی به شورای امنیت می رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراین حکومت جمهوری اسلامی که بیش از هر زمان نظامی شده می کوشد پاسخ همه چالش های درونی و بیرونی را از طریق مانورها و آرایش وآمادگی جنگی بدهد هرچند که همه اینها برای رژیمی که اکثریت عظیم مردم ایران مخالفت عمیق خود را با آن نشان داده اند و روز به روز با چالش های ملی و بین المللی بزرگتر و جدی تری روبه رو می شود، به هیچ وجه چاره درد نیست بدهد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12320

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی علی کشتگر درباره مانورهای نظامی سپاه پاسداران در ایران با رادیو بین المللی فرانسه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016