سه شنبه 7 مهر 1383

گزازش مراسم یادمان ١٦همین سالگرد جان یاختگان تابستان ٦٧ در ماینز- آلمان

مراسم یادمان ١٦همین سالگرد جان یاختگان تابستان ٦٧ بعد از ظهر روز شنبه ٢۵ سپتامبر ٢٠٠٤ برابر با ٤ مهر ١٣٨٣ در ماینز برگزار گردید که با استقبال گرم بیش از ١٠٠ تن از ایرانیان آزاده و آلمانی های مشتاق که برای دیدن فیلم مستند " شاهدان چشم بند زده" ساحته کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)در مراسم شرکت کرده بودند، مواجه شد. مسئول سازمان عفو بین الملل در آلمان و چند تن از مسئولان پناهندگی آلمان در میان مهمانان آلمانی بودند. مراسم با خوش آمد گوئی به حاصرین، گرامی داشت جان باختگان رندانی های رژیم و قرائت بیانیه کانون که به مناسبت شانزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ٦٧ انتشار یافته، آغاز شد. در ادامه برنامه، فیلم "شاهدان چشمبند زده" به نمایش در آمد که عمیقا حاضرین، بویژه مهمانان آلمانی را تحت تاثیر قرار داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

درپایان برنامه، هفت تن از زندانیان سیاسی زن و مرد به سئوالات حول مسائل زندان ، شکنحه و جنایات رژیم در زندان ها، بوپژ در سال های اول دهه ٦٠ تا تابستان ٦٧ که قتل عام زندانیان سیاسی بوقوع پیوست، پاسخ دادند. در این قسمت از برنامه، مهمانان آلمانی فعالانه شرکت داشتند و به طرح سئوالات زیادی در باره زندان که به هنگام دیدن فیلم در ذهنشان ایحاد شده بود، پرداختند. برنامه پرسش و پاسخ که جمعیت حاضر در سالن کاملا در آن فعال بودند، تا ساعت ١١ شب ادامه یافت.

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)-واحد آلمان
٥ مهر ١٣٨٣ برابر با ٢٦ سپتامبر ٢٠٠٤

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12465

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزازش مراسم یادمان ١٦همین سالگرد جان یاختگان تابستان ٦٧ در ماینز- آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016