پنجشنبه 9 مهر 1383

دو اطلاعيه از کانون نويسندگان ايران در رابطه با دستگيري چند عضو اين کانون

مردم آزاده ایران

در جریان بزرگداشت روز جهانی کارگر در شهرستان سقز، شش تن از اعضای صنف کارگران خباز شهرستان یاد شده به همراه آقای محسن حکیمی، عضو کانون نویسندگان ایران، که از سوی اين صنف برای سخنرانی در آن مراسم دعوت شده بودند،توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند که کار آنان به اعتصاب غذا و وضعیت جسمی بحرانی و اعاده حیثیت کشید. این بازداشت شدگان به اقدام جهت بزرگداشت روز جهانی کارگر متهم و در حال حاضر با وثیقه های سنگین موقتا آزاد شده اند.
کانون نویسندگان ایران با اعتقاد راسخ به اینکه بزرگداشت روز جهانی کارگران حق مسلم کارگران میهن ما است و در دفاع همیشگی خود از آزادی اندیشه و بیان، دستگیری و محاکمه عضو خود محسن حکیمی و اعضای صنف کارگران خباز را محکوم کرده و این را ستم بر کارگران و به خطر افتادن آزادی ارزیابی می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کانون نویسندگان ایران حمایت بین المللی سازمان های کارگری و اتحادیه های دیگر کشورها از کارگران یاد شده و عضو کانون را ارج می نهد و خواستار استمرار آن است.

کانون نویسندگان ایران
هفتم مهرماه هشتاد و سه
---------------------------------

هم میهنان عزیز
اخیرا عده ای از نویسندگان، روزنامه نگاران و مسئولان و فعالان پایگاه های اینترنتی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از جمله شهرام رفیع زاده و نصرت مهرگانی،دو عضو کانون نویسندگان ایران به بهانه های مختلف بازداشت شده اند.
از آنجا که کانون نویسندگان ایران بر اساس روح منشور خود دفاع از آزادی اندیشه و بیان و قلم را وظیفه اصلی خود می داند به این نوع برخوردها شدیدا اعتراض می کند و خواستار آزادی بازداشت شدگان و توقف چنین رفتارهایی با نویسندگان و روزنامه نگاران است.
کانون نویسندگان ایران
هشتم مهرماه هشتاد و سه

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12537

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو اطلاعيه از کانون نويسندگان ايران در رابطه با دستگيري چند عضو اين کانون' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016