دوشنبه 13 مهر 1383

احمد خرم به عنوان مشاور رئيس جمهوري در امور مديريت كلان و عمراني كشور انتخاب شد، ايلنا

به گزارش خبرنگار "ايلنا" ، عبدالله رمضان‌‏زاده ؛ سخنگوي دولت ضمن اعلام اين خبر در نشست هفتگي خود با خبرنگاران ، گفت : با جوي كه براي فشار به مديران كارآمد كشور به‌‏وجود آمده است ، پيدا كردن كسي كه آمادگي داشته باشد تا براي 8 ماه مسووليت يك بخش زيربنايي را برعهده بگيرد ، بسيار سخت است ، اما جناب آقاي رئيس‌‏جمهوري در اين زمينه مشغول بررسي هستد و هنوز به نتيجه‌‏اي نرسيده‌‏اند .
وي افزود : امروز حكم سرپرستي آقاي بناب ؛ معاون اقتصادي خرم براي وزارت راه صادر شده است .
سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا دولت قصد ندارد رفتاري متناسب با تعامل مجلس با دولت ، از خود نشان دهد ، گفت: ما رفتارمان را انفعالي تنظيم نمي‌‏كنيم ، برنامه‌‏اي براي اداره كشور به مردم ايران ارائه كرده‌‏ايم كه دو دوره رأي اكثريت قاطع مردم ايران را گرفته است . سرلوحه اين برنامه از نظر ما پرهيز از ايجاد هرگونه تنش درجامعه بوده است .
وي با بيان اين كه به نظر ما تنش مانع توسعه كشور است ، گفت : ما در مقابل هيچ اقدام تنش‌‏زدايي اقدام به گسترده‌‏تر كردن تنش در جامعه نخواهيم كرد و مصلحت جامعه را حتي اگر منجر به عقب‌‏نشيني از برخي مواضع‌‏مان باشد ، در اين مي‌‏دانيم كه جامعه را در حالت آرامش نگه داريم ، چراكه اين آرامش زمينه‌‏ساز توسعه كشور است.
وي افزود : از همه كساني كه خواهان توسعه كشور ، رفاه مردم و گسترش امنيت اجتماعي هستند ، دعوت مي‌‏كنيم كه در زمينه ايجاد آرامش كمك كار دولت باشند ، نه اين كه مانعي براي ايجاد آرامش و زمينه‌‏ساز براي ايجاد تنش در جامعه باشند.
رمضان‌‏زاده بابيان اين كه اقداماتي چون استيضاح را اقدامي قانوني مي‌‏دانيم ، گفت : ما نظارت مجلس را يك اصل قانوني مي‌‏دانيم و مثل برخي ديگر ، نظارت ، استيضاح يا تحقيق و تفحص مجلس را كشكي نمي‌‏دانيم و براي آن احترام قايل هستيم ، اما از نظر ما نوع رفتاري كه در اين مدت با دولت شده است ، قابل توجيه نيست.
وي افزود : همه كساني كه به مصلحت كشور مي‌‏انديشند ، اينگونه رفتارها را رفتار تعاملي نمي‌‏دانند ، بلكه آن را چالش مي‌‏دانند كه ما هميشه از آن پرهيز داشتيم و باز هم از آن پرهيز خواهيم كرد.
سخنگوي دولت تصريح كرد : براي ما قابل قبول نيست كه وزارتخانه‌‏اي كه طي سه سال گذشته ، بيش از 6 هزار ميليارد تومان اعتبار هزينه كرده است ، براي تفاوت قيمت يك دستگاه صوتي_تصويري كه يك پيمانكار موظف به خريد آن بود ، مورد سوال واقع شود.
وي افزود : اگر اجازه داده مي‌‏شد كه فرودگاه حضرت امام (ره) به موقع راه‌‏اندازي شود و مانع‌‏تراشي نمي‌‏شد ، طي هفته اول تمام هزينه‌‏هاي افتتاح مراسم كه از نظر ما ضروري بوده است ، پوشانده مي‌‏شد و از آن روز تا به امروز كه فرودگاه راه‌‏اندازي نشده است ، كشور درحال ضرردادن است .
رمضان‌‏زاده با بيان اين كه اميدواريم كساني پاسخگوي اينگونه اقدامات ضرر رسان به كشور باشند ، گفت : انتظار داريم كساني از رابطه تئوريك ، مسووليت و قدرت سخن مي‌‏گويند ، به لوازم سخنان خود درسطح كشور پايبند باشند و سخناني نگويند كه امكان پايبندي به آن در سطح جامعه وجود ندارد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود : انتظار هم نداريم كه ابزار نظارتي مجلس ، مانند تحقيق و تفحص ؛ تبديل به يك وسيله تهديد شود . اين كه بخواهيم با تهديد به تحقيق و تفحص مانع گردش آزاد اطلاعات باشيم ، بسيار غيرقابل توجيه است.
سخنگوي دولت ، گفت : اميدواريم دوستاني كه دولت را از يك مدير ناكار آمد و موفق محروم كردند ، باز هم به مصالح كشور بيش از آن چه در گذشته مي انديشدند ، بينديشند .

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12682

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد خرم به عنوان مشاور رئيس جمهوري در امور مديريت كلان و عمراني كشور انتخاب شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016