سه شنبه 14 مهر 1383

حداد عادل: عنصر اصلی وزارت اطلاعات، تقوا و دینداری است، مهر

غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی گفت : از جمله کارهای وزارت اطلاعات پیشگیری قبل از وقوع است و وزارت اطلاعات باید با هوشیاری و با اطلاعات به موقع و به هنگام کاری کند که بسیاری از مسائل اجتماعی اتفاق نیافتد .
به گزارش خبرنگار سیاسی مهر، حداد عادل درهمایش وزارت اطلاعات، مردم ، امنیت پایدار با تبریک بیستمین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات گفت : این وزارت می تواند با تکیه برتجربه بیست ساله خود گذشته قابل توجه ای برای آینده خود برنامه ریزی و طراحی کند .

رییس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات و تلاشهای کارکنان وزارت اطلاعات در جهت تامین امنیت در کشور گفت : امنیت نعمتی است که تا وقتی است شناخته شده نیست و ما باید ممنون کسانی باشیم که برای کشور امنیت را تامین می کند و کار دیگر خدمتگزاران را ممکن می سازند .

وی با اشاره به ابتدای انقلاب و نبود مجموعه اطلاعات منسجم و از طرفی برخورد و نفرت مردم از ساواک گفت : دشنه مجموعه ساواک بر قلب مردم فرو رفته بود و کمترخانواده ای بود که داغداراقدامات ساواک نباشد، ازطرفی در ابتدای انقلاب در عین حال که انقلاب ناچار بود دستگاه اطلاعات رژیم گذشته را نابود کند ناچار بود دستگاه اطلاعاتی منسجم و نیرومندی را به سرعت شکل دهد .

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : تاسیس وزارت اطلاعات در وضعیتی که افکار عمومی از شنیدن کلمه اطلاعات دچار هراس و عکس العمل منفی می شدند واز سوی گروههای ضد انقلاب نیز از این موضوع سوء استفاده کرده و اعلام می کردند که دستگاه اطلاعاتی نباید تاسیس شود، در خور تامل بود اما حوادث ترورهای اول انقلاب بسیاری را که اهمیت تاسیس وزارت اطلاعات را تصدیق نمی کردند به خود آورد .

وی افزود : وقتی استاد مطهری شهید شد همه مردم از مسئولان می خواستند که گروه فرقان شناسایی و با آن برخورد شود .

حداد عادل با تاکید بر اینکه " دانایی توانایی است " گفت : قدرت هرحکومت در گرو اطلاعات دقیقی است که دستگاه اطلاعات در اختیار آن قرار می دهد و به عبارتی اطلاعات قدرت است .

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : اینکه می گویند قدرت فساد آور است ، یک استثنا دارد و آن اینکه قدرت فساد می آورد اما جایی که تقوا باشد که نمونه بارز آن حضرت امام (ره) است که سالها قبل از اینکه به قدرت برسد بر خویشتن مسلط شده و با تقوا بود .

وی خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفت : دروزارت اطلاعات در درجه اول باید در طریق تقوا بکوشید و همه ما محتاج تقوا هستیم .عنصر اصلی وزارت اطلاعات ، تقوا و دینداری است .

حداد عادل گفت: بسیارمهم است که کسی از شخصیتها و افراد مختلف اطلاعاتی داشته باشد ولی با داشتن تقوا این اطلاعات را حفظ کند.

وی در ادامه گفت : شما (کارکنان وزارت اطلاعات ) محکومید که در گمنامی کار کنید و پرده نشین و گمنام ماندن خصیصه کار شما است و این اجر شما را اضافه می کند . یک جنبه دیگر کار شما این است که نتیجه کار شما "عدمی " است . چون بسیاری از کارها براثر تلاش شما اتفاق نمی افتد و این هم از خصایص طبیعی کار شما است .

حداد عادل گفت : از جمله کارهای شما پیشگیری قبل از وقوع است و وزارت اطلاعات باید با هوشیاری و با اطلاعات به موقع و به هنگام باید کاری کند که بسیاری از مسائل اجتماعی اتفاق نیافتد .

حداد عادل تصریح کرد : شما با عرضه اطلاعات صحیح می توانید به قوای سه گانه کمک کنید تا از بروز بسیاری از وقایع پیشگیری کننند و ما در مجلس و در قانونگذاری به این نوع تجزیه تحلیلها که بتوانند در قانونگذاری موثر باشد بسیار محتاجیم .

وی افزود : وزارت اطلاعات باید از فرو غلتیدن در دامان جناحهای سیاسی دوری کند . اگر وزارت اطلاعات به این جناح یا آن جناح تعلق داشته باشد دیگر قابل اطمینان باقی نمی ماند و این امر جز با استقلال وزارت اطلاعات از گرایشهای سیاسی این جناح یا آن جناح میسر نمی شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : باید حساب کار شما از گرایشهای سیاسی شما باید جدا باشد و در کار اطلاعات شما نباید دخالت کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد عادل با ابراز تاسف ازآنچه که درسالهای گذشته برای وزارت اطلاعات پیش آمده گفت : مقام معظم رهبری از مجموعه شما حمایت کردند وبایدهمه از شما حمایت کنند تا آسیبی به مجموعه شما نرسد.

وی افزود: هرکارگزار باید اطلاعات به نحوی با اوهمراه باشد ونظام باید بداند که دردستگاهها چه می گذرد ودرگستره اجتماع هم باید اطلاعات چشم و گوش نظام باشد.

حداد عادل گفت: هرجا اتفاقی بیفتد به نوعی وزارت اطلاعات هم مورد توجه است که نمونه آن موضوع پاکدشت است که سوال می شود نیروی انتظامی ، قوه قضاییه ، وزارت اطلاعات و فرمانداری چه کرده اند؟

حداد عادل با تاکید برهمکاری خوب مجلس ووزارت اطلاعات گفت: ما مایلیم این ارتباط حفظ شود و گسترش پیدا کند که قطعا آن را مفید می دانیم.

وی افزود: اخیرا درجامعه القاء شد ه که مجلس می خواهد وزارت اطلاعات را محدود کند. من به شما اطمینان می دهم که مجلس درجهت تضیعف وزارت اطلاعات گامی برنخواهد داشت و اگر مطالعاتی هم شده باشد با هدف تقویت این وزارت است.

رییس مجلس گفت: مجلس آمادگی خود رابرای پرکردن خلاء های قانونی کار وزارت اطلاعات اعلام می کند و برای همه کارکنان وزرات اطلاعات آرزوی موفقیت دارد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12709

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل: عنصر اصلی وزارت اطلاعات، تقوا و دینداری است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016