شنبه 18 مهر 1383

حجت‌الاسلام و المسلمين كعبي: سكولارها صلاحيت كانديداتوري رياست جمهوري را ندارند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
حجت‌الاسلام والمسلمين كعبي در گردهمايي ناظران دفتر نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان استان قم با اشاره به معيارهاي قانون اساسي براي نامزدي انتخابات رياست جمهوري گفت: كساني كه كارنامه آنها نشانگر حركت به سوي سكولاريزه كردن كشور و بي‌اعتقاديشان به اجراي شريعت است، صلاحيت نامزدي رياست جمهوري را ندارند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از رسا، حجت‌الاسلام و المسلمين كعبي در اين مراسم با اشاره به چشم‌انداز انتخابات آينده‌ي رياست جمهوري كشور اظهار داشت: حكومت ديني و يا جمهوري اسلامي، بايد داراي سه ويژگي باشد. اول قانون آن اسلامي باشد، دوم اجراي قانون طبق اسلام باشد و سوم عالي‌ترين مقامات كشور از رياست جمهوري تا رؤساي قواي سه گانه و نمايندگان مجلس بايد طبق ضوابط اسلامي بر سر كار آيند. اگر خللي در يكي از اين ابعاد بوجود آيد ما به همان اندازه از حكومت ديني و تحقق واقعي و ميداني جمهوري اسلامي فاصله گرفته‌ايم.

وي با قرائت ويژگي‌هاي شخص رئيس جمهور در قانون اساسي متذكر شد: كساني كه سكولار هستند و مي‌گويند ما به خدا معتقد هستيم، ولي اجراي شريعت را معتقد نيستيم درعصر غيبت و دين از سياست جداست و دين از حكومت جداست و يا به سمت و سوي سكولاريزه كردن كشور بخواهند حركت كنند و كارنامه‌شان هم اين را نشان داده است، صلاحيت كانديداتوري رياست جمهوري را ندارند زيرا معتقد به مباني نظام اسلامي نيستند. كسي كه مي‌خواهد رئيس جمهور كشور شود بايد به دين و توسعه باور داشته باشد و توسعه هم توسعه ديني باشد نه توسعه جدايي از دين و موضع ضد استكباري داشته باشند و نفي سلطه‌جو، مباني نظام جمهوري اسلامي است.

استاد حوزه علميه قم گفت: اعتقاد به روحانيت اصيل و نقش اجتهاد مستمر در پيشرفت كشور در اين جمهوري بايد مشخص باشد و اگر بخواهد برنامه توسعه پايدار ارائه كند بايد در چارچوب چشم‌انداز 20 ساله و سياست‌هاي كلي نظام و در چارچوب باورها و ارزش‌هاي ديني باشد. برنامه توسعه همه جانبه به گونه‌اي بايد در كشور تعريف شود كه جريان دين‌داري و دين‌باوري و دين‌مداري در كشور تقويت شود.

وي وظيفه شوراي نگهبان را دقت در تاييد صلاحيت‌ها و مسامحه نكردن ارزيابي كرد و گفت: تشكل عظيم دفاتر نظارتي كه بيش از 350 هزار ناظر در سرتاسر كشور دارد موظف به روشنگري است. ما هم موظفيم اهميت رياست جمهوري و دستگاه اجرايي را براي آحاد مردم بويژه متدينين تشريح كنيم و براي به صحنه كشاندن آنها براي صحنه انتخابات رياست جمهوري آينده تلاش كنيم. اگر خداي نكرده بر اثر وضعيت موجود در كشور نيروهاي متدين دل زده و دلسرد شوند و يا تحليل خوبي نداشته باشند و برايشان مهم نباشد، مسامحه باعث ضربه به نظام اسلامي مي‌شود. از اين رو در برابر انحرافات هيچ كس حق سكوت ندارد، بويژه عالمان ديني و متدينان در مساله رياست جمهوري آينده بايد نقش فعالي را ايفا كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حجت‌الاسلام و المسلمين كعبي مجلس هفتم را مجلس دلسوز عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: اگر ما يك دولت كارآمد و توانا نداشته باشيم، مجلس هفتم باز در زمينه قانون‌گذاري نمي‌تواند بصورت فعال بدرخشد. لذا اين حلقه موفق مجلس هفتم با شكل‌گيري يك دستگاه اجرايي مقتدر، ارزشي، در خدمت مردم و دين‌باور كامل مي‌شود.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12874

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حجت‌الاسلام و المسلمين كعبي: سكولارها صلاحيت كانديداتوري رياست جمهوري را ندارند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016