يكشنبه 19 مهر 1383

به مناسبت روز جهانی مبارزه برای لغو اعدام، کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)

روز ١٠ اکتبر برابر با ١۹مهر روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام است. همزمان با این روز جهانی، دومین کنگره جهانی مخالفت با مجازات اعدام به ابتکار چند سازمان بین المللی حقوق بشری نظیر سازمان بین المللی اصلاحات جزائی و سازمان عفو بین اللمل و حمایت کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و چند کشور عضو اتحادیه اروپا در شهر مونترال کانادا برگزار شده است. هدف این کنگره تاکید بر اهمیت و نقش مبارزه برای لغو مجارات اعدام است. این کنگره در شرایطی برگزار می گردد که مجازات اعدام در سطح وسیعی در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله در ایران تحت حکومت اسلامی به اجرا در می آید. دولت ها که این مجازات را به اجرا در می آورند، از آن به عنوان یک وسیله سرکوب برای مقابله با ناهنجاریها و مخالفت های اجتماعی استفاده می کنند. مجازات اعدام برای رژیم های جنایتکاری مانند جمهوری اسلامی ایران که آن را در سطح وسیعی در مورد مخالفان خود به اجرا در آورده اند، به مثابه ابزاری برای تحکیم قدرت و گسترش رعب و وحشت به کار گرفته می شود و تا زمانی که به حیات ننگین خود ادامه می دهند، این مجازات وحشیانه را به اجرا در خواهند آورد. به گزارش ایرنه خان، دبیرکل سازمان عفو بین الملل که در اولین روز کنگره سخنرانی کرد، رژیم جمهوری اسلامی از جمله چهار کشور جهان است که بیشترین اعدام ها را به اجراء در می آورد.
کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید) مجازات اعدام را عمل جنایتکارانه، شنیع، ضدبشری و قتل عمد می داند که حق حیات و زیست بشر را نقض می کند. به همین منظور نیز با مجازات اعدام به هر بهانه ای و تحت هر عنوانی مخالف است و برای لغو آن مبارزه می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موجودیت رژیم جمهوری اسلامی با اعدام و قتل و کشتار اجین است و تا زمانی که به حیات ننکین خود ادامه می دهند، از اجرای احکام ضدبشری نظیر اعدام دست برنخواهد داشت. لذا لغو اعدام و احکامی که وجود و ارزشهای انسانی را در ایران هدف قرار می دهد، تنها با سرنگونی رزیم و ایحاد یک جامعه نوین و انسانی ممکن خواهد بود. جامعه ای که هیج کس به هیچ بهانه ای حق صدور حکم مرگ، اذیت و آزار و تخطی به حق حیات انسان را نداشته باشد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12909

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به مناسبت روز جهانی مبارزه برای لغو اعدام، کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016