چهارشنبه 22 مهر 1383

دادخواه وكيل ابراهيم يزدي با تكذيب ادعاهاي رئيس شعبه 6 دادگاه انقلاب وي را به مناظره فرا خواند، رويداد

«محمدعلي دادخواه» وكيل «ابراهيم يزدي» دبيركل نهضت آزادي با تكذيب ادعاهاي رئيس شعبه 6 دادگاه انقلاب تأكيد كرد:«من بنا بر آنكه اين دادگاه را قانوني نمي‌دانستم هيچ گونه دفاعي را انجام ندادم و امضاي من مبني بر عدم دفاع از موكلم و همچنين نوار فيلم آن موجود است.»
«دادخواه» روز سه‌شنبه 21مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگار «رويداد» گفت: به موجب اخطاري كه از شعبه 6 دادگاه انقلاب براي من ارسال شده بود، در آن نوشته بودند آقاي محمدعلي دادخواه و خانم شيرين عبادي به همراه متهم (ابراهيم يزدي) پيرو احضاريه‌ شماره 301/80/4146/ط/د روز شنبه 11/7/83 ساعت 9 صبح در دادگاه حاضر شويد» كه من از آنجايي كه چنين دادگاهي را قانوني نمي‌دانستم بدون آقاي يزدي به دادگاه رفتم.
وي تأكيد كرد: دادگاهي كه به اين نحو به وكيل گفته همراه موكل بيايد قانوني نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادخواه همچنين به انتقاد از رياست دادگاه كه پرونده موكل را در اختيارش قرار نداده پرداخت و افزود: من چه وكيل بي دست و پايي هستم كه نمي‌تواند پرونده را بخواند، اگر قرار بر اين است كه از موكلم دفاع كنم بنا بر صراحت قانون اساسي ايران وكيلي در زمره اركان دادگاه است كه پرونده را خوانده باشد.
وي گفت: بارها در طول محاكمه حدود 50 نفر از اعضاي نهضت آزادي با وجود موكل، وكيل را از دادگاه بيرون مي‌كردند، حالا نمي‌دانم چه تحولي رخ داده كه بدون حضور موكل دادگاه اجازه مي‌دهد كه وكيل حرف بزند.
سپس دادخواه با تأكيد بر اينكه عدالت، انصاف، شرافت و رسالت دادرسي ايجاب مي‌كند كه همه حقيقت را اعلام كنيم براي دومين بار در مصاحبه‌هاي انجام شده خويش پيشنهاد كرد تا بابايي رئيس شعبه 6 دادگاه انقلاب به مناظره با وي بپردازد تا مشخص شود چه كسي حقيقت را مي‌گويد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13028

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادخواه وكيل ابراهيم يزدي با تكذيب ادعاهاي رئيس شعبه 6 دادگاه انقلاب وي را به مناظره فرا خواند، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016