پنجشنبه 30 مهر 1383

۹۵ نماينده استيضاح حاجی را امضا کردند ؛ جزئيات استيضاح وزير آموزش و پرورش از سوی نماينده خرم آباد، روزنامه شرق

گروه سياسی: قدرت الله ايمانی نماينده خرم آباد اعلام کرد طرح استيضاح «مرتضی حاجی» وزير آموزش و پرورش تهيه شده و هفته آينده در فراکسيون اصولگرايان به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی شرق اين نماينده مجلس که مسئول جمع آوری امضا برای استيضاح مرتضی حاجی وزير آموزش و پرورش است ديروز در راهروهای مجلس مشغول جمع آوری امضاها بود. تا آخرين ساعات ظهر ديروز ۹۵ نماينده اين طرح را امضا کرده بودند. ايمانی از چند تن از نمايندگان عضو فراکسيون اصولگرا درخواست کرد تا متن استيضاح را امضا کنند اما چند تن از آنان ضمن خودداری از امضای طرح به ايمانی گفتند که در صحن علنی مجلس به نفع طرح استيضاح رای خواهند داد.
حميدرضا حاجی بابايی نماينده همدان و حسن نوعی اقدم نماينده اردبيل که هر دو عضو هيات رئيسه مجلس هستند از جمله کسانی بودند که پای اين استيضاح را امضا کرده بودند. غلامرضا مصباحی مقدم نماينده تهران، تيمورعلی عسگری نماينده مشهد و الياس نادران نماينده تهران از جمله کسانی بودند که طرح ياد شده را امضا کرده بودند. ايمانی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی شرق به تشريح جزئيات استيضاح حاجی پرداخت. وی گفت: فراکسيون فرهنگيان مجلس با بيش از يک صد عضو پيگير اصلی استيضاح وزير آموزش و پرورش است. وی گفت: سه شنبه هفته آينده اينجانب به همراه آقايان حاجی بابايی، نوعی اقدم، عسگری و خانم شايق با محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس و رئيس فراکسيون اصولگرايان ديدار خواهيم کرد و درباره استيضاح به بحث و بررسی خواهيم پرداخت. وی درباره ديدگاه های «غلامعلی حدادعادل» رئيس مجلس نسبت به استيضاح حاجی هم گفت: نماينده فراکسيون فرهنگيان با وی ديدار به عمل آورد. آقای حداد در اين ديدار از نماينده فراکسيون فرهنگيان خواست تا با وزير آموزش و پرورش صحبت به عمل آيد و در خصوص استيضاح مطالعه بيشتری شود. ايمانی افزود: نماينده فراکسيون فرهنگيان نيز متقابلاً به رئيس مجلس پاسخ داد شما نبايد به نمايندگان اين چنين قاطعانه بگوييد که از استيضاح منصرف شوند. ايمانی گفت: البته آقای حداد عادل مصلحت را در نظر گرفته اند ولی ما دليلی نمی بينيم تا مصلحت گرايی کنيم.ايمانی گفت: نمايندگان در عزم خود راسخ هستند و به زودی استيضاح حاجی را عملی خواهند کرد.وی در پاسخ به اين سئوال که آيا فضا برای استيضاح وزير بعدی به فاصله کمی از استيضاح وزير راه و ترابری آماده است، گفت: اتفاقاً فضا از هر زمان ديگری مناسب تر است.
ايمانی گفت: نظرسنجی ای به عمل آورديم که بر مبنای نتايج آن ۸۸ درصد فرهنگيان موافق استيضاح، ۴ درصد فضا را مناسب ندانسته و ۵ درصد نيز مخالف بودند.وی افزود: ۳ درصد جامعه فرهنگيان نيز به موضوع استيضاح بی تفاوت بودند. ايمانی تصريح کرد: ۵ درصد مخالف استيضاح حاجی نيز مديرانی بودند که هم اکنون در اين وزارتخانه صاحب مقام و منصب هستند.ايمانی به انتقاد شديد از عملکرد وزير آموزش و پرورش پرداخت و گفت: خويشاوندسالاری و نخبه کشی در آموزش و پرورش های مناطق حاکم است و هر مديری قوم و خويش خود را در سمت های مديريتی گماشته است.ايمانی درباره محورهای استيضاح حاجی گفت: اين استيضاح مشتمل بر ۴ يا ۵ مورد است که پس از جمع آوری امضاها نهايی خواهد شد. وی گفت: اخذ شهريه از دانش آموزان اولين محور استيضاح است. عضو فراکسيون اصولگرايان تصريح کرد: اخذ شهريه خلاف قانون اساسی است و وزارت آموزش به تذکرات نمايندگان مجلس توجه نکرده است. وی دومين محور استيضاح حاجی را حذف شايسته سالاری در وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: وزير آموزش و پرورش مديران متعهد و دلسوز نظام را حذف کرده يا به حاشيه رانده و به جای آنان افراد نالايق و ناشايست را به کار گماشته است. وی گفت: نمايندگان با اين اقدام وزير آموزش و پرورش موافق نيستند.ايمانی حذف امور پرورشی از بدنه وزارت آموزش و پرورش را يکی ديگر از محورهای استيضاح حاجی دانست و گفت: امور پرورش از جمله مسائل مهم در امر تعليم و تربيت دانش آموزان است اما حاجی اين مسئله را از بدنه آموزش و پرورش حذف کرده است. وی نارضايتی فرهنگيان از طرح ارتقای شغلی معلمان را يکی ديگر از محورهای استيضاح حاجی دانست و گفت: معلمان به هيچ وجه از اجرای اين طرح در آموزش و پرورش موافق نيستند. وی گفت: نابسامانی در تعاونی های مسکن و مصرف فرهنگيان نيز آخرين محور استيضاح حاجی به شمار می رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايمانی در پايان تصريح کرد: هدف ما از رايزنی با هيات رئيسه مجلس و هيات رئيسه فراکسيون اصولگرايان برای اين است که آنان را به انجام استيضاح متقاعد کنيم نه اينکه آنان ما را متقاعد کنند از طرح استيضاح خود صرف نظر کنيم.
وی گفت: استيضاح حاجی رای بيشتری از استيضاح خرم می آورد زيرا برخی از نمايندگان که شاهد آسفالت کشی حوزه انتخابيه خود بودند در دادن رای مثبت به استيضاح خرم مردد بودند اما اين نمايندگان به جمع حاميان استيضاح حاجی می پيوندند. وی گفت: استيضاح حاجی با بيش از ۲۰۰ رای به تصويب خواهد رسيد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13346

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۹۵ نماينده استيضاح حاجی را امضا کردند ؛ جزئيات استيضاح وزير آموزش و پرورش از سوی نماينده خرم آباد، روزنامه شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016