یکشنبه 10 آبان 1383

382 پناهنده ايرانى در مرز اردن به سوئد انتقال ميابند، فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى

اين پيروزى را در فرودگاه استکهلم جشن مى گيريم.

روز چهارشنبه ٢٧ اکتبر، يک مقام مسئول کميسارياى پناهندگان سازمان ملل اعلام داشت که سوئد يک سوم پناهندگان ايرانى که مدت ١٨ ماه در منطقه بدون صاحب واقع در الکرامه در مرز عراق و اردن در انتظار انتقال به يک کشور امن سوم بودند را به سوئد انتقال ميدهد. اين مقام افزود که سازمان ملل کليه اسناد و مدارک مورد نياز سفر و انتقال اين پناهندگان را تهيه کرده و اين پناهندگان تا هفته آينده به کشور سوئد انتقال خواهند يافت. به گفته اين مقام تلاش براى کمک به اسکان ساير پناهجويان در اين منطقه در يک کشور امن ادامه دارد.

١٨ ماه پيش، ١٢٠٠ پناهنده ايرانى که قبلا در کمپ هاى رماديه و الطاش عراق بسر ميبردند، بدنبال جنگ آمريکا و عراق و ناامنى شديد در اين کمپ ها بطرف اردن فرار کردند. دولت اردن از پذيرش اين پناهندگان در خاک خود سرباز زده و اين پناهندگان در صحرايى بنام الکرامه يا منطقه بدون صاحب با امکانات ناچيزى مستقر شدند. کميسارياى پناهندگان سازمان ملل در ابتدا کوچکترين مسئوليتى در قبال زندگى اين پناهندگان احساس نکرده و تحت کمپين قدرتمند فدراسيون که از همان روزهاى اوليه ورود اين پناهندگان به منطقه الکرامه آغاز شده بود مجبور به قبول مسئوليتهاى محدودى شد.

هدف نهايى اين سازمان بازگرداندن اين پناهندگان به عراق يا ايران بود. اما فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى با تلاش و مبارزه جدى خود پناهندگان و کمک و حمايت دهها سازمان و نهاد بين المللى مدافع حقوق انسانى و پناهندگى سرنوشت ديگرى را براى اين پناهندگان رقم زد.

اين يک پيروزى درخشان در جنبش پناهندگى است. يک پيروزى به ياد ماندنى. تغيير سرنوشت صدها پناهنده در بدترين شرايط با آينده اى تيره و تار به يک زندگى با افقى روشن و زندگى انسانى تر، تنها و تنها محصول تلاش و مبارزه اى طولانى توسط خود پناهندگان و در رأس شان فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى است.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى اين پيروزى عظيم و درخشان را به کليه اين پناهندگان به کليه فعلاين فدراسيون و به کليه سازمانها و نهادهايى که براى نجات اين پناهندگان تلاش و مبارزه کردند را تبريک ميگويد. ما همچنان به تلاشهاى خود براى اسکان کليه پناهندگان ايرانى در اين منطقه ادامه داده و تا اسکان آخرين نفر دست بردار نخواهيم بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى همچنين هفته آينده به پيشواز اين پناهندگان در فرودگاه استکهلم رفته و خاطره شيرين اين پيروزى را با خود پناهندگان و مردم سوئد جشن خواهد گرفت.

زنده باد اتحاد و همبستگى

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13746

فهرست زير سايت هايي هستند که به '382 پناهنده ايرانى در مرز اردن به سوئد انتقال ميابند، فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016