جمعه 15 آبان 1383

نامه مجاهدین انقلاب به تونی بلر، امروز

سازمان مجاهدین انقلاب در نامه ای به نخست وزیر انگلیس نسبت به پخش برنامه های توهین آمیز علیه مقدسات اسلامی توسط یک شبکه تلویزیونی مستقر در انگلیس ابراز تاسف ونگرانی کردند.متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

عالي جناب آقاي توني بلر

نخست وزير دولت پادشاهي انگستان

با احترام

مدتي است رسانه‌اي تلويزيوني از لندن با بي‌رسمي و هنجارشكني تمام و ناديده انگاشتن تمامي معيارهاي اخلاقي و قوانين اجتماعي و موازين انساني به ساحت مقدس قرآن، قبله، پيامبر اسلام و اصحاب آن حضرت و ايمانيات و مقدسات 5/1 ميليارد انسان مسلمان اهانت روا مي‌دارد.

بي‌ترديد دولت كنوني انگلستان به عنوان وارث تجربه دو سه سده حضور اسلاف خويش در شرق مسلمان بيش از هر دولت ديگر اروپايي به غيرت ديني و عاطفه جمعي مسلمانان واقف است و علي‌القاعده نمي‌تواند از فرآيند و فرجام اين بازي غيراخلاقي غافل باشد. همچنين بسيار دور از ذهن مي‌پنداريم كه عده‌اي دون‌مايه و بي‌فرهنگ كه حتي در جمع اپوزيسيون جمهوري اسلامي ايران ناشناخته‌اند توان آن را داشته باشند تا بي‌چراغ سبز جريانهاي افراطي در كشور شما و فقط به قصد شهره‌گري و خويش‌مطرحي بر سيماي معنويت پنجه افكنند و با ادبياتي زشت و دشنام سرشت معتقدات صدها ميليون انسان مسلمان را به چالش شريرانه فرا بخوانند. از اين روي شما را به عنوان مسئول و رئيس دولت منتخب مردم و شهروندان انگلستان كه اقليت بزرگي از آن را شهروندان مسلمان تشكيل مي‌دهند مخاطب قرار داده موارد زير را به تأكيد يادآور مي‌شويم.

مسلمانان آگاه و عالمان متفكر جهان اسلام از هرگونه نقد و چالش در رويارويي انديشگي يا هر تفكر و انديشه مخالفي استقبال نموده و به گواه آثار ماندگار متفكران غيرمسلمان و انديشه‌وران غربي، آيين حنيف اسلام بسط و تكامل تاريخي خود را در پويه روزگار همواره از تضاد آرا و تضارب افكار بدست آورده و حقانيت حجت، دليل و برهان علمي و عقلاني را در متن نقد و چالش انديشگي با مخالفان و منكران پاس داشته است. اما مقوله نقد فكر و عقيده با مقوله هتك و فحاشي و بي‌ادبي فاصله و تفاوتي بنيادين دارد و هيچ مؤمن آزاده بلكه هيچ متفكر صاحب فضيلتي اهانت و هتاكي و لمپنيزم را در حوزه فكر و انديشه و عقيده برنخواهد تافت.

هجوم به مذاهب و پيروان اديان و هتك مقدسات و فحاشي به معتقدات 5/1 ميليارد انسان، بي‌ترديد مصداق كامل اقدام عليه امنيت جهاني، نقض آزادي و آرامش جوامع انساني است و طبق قوانين مقبول و مطبوع جامعه بشري، از جمله منشور حقوق بشر، قوانين نهاد فرهنگي ملل متحد يونسكو و نيز مقررات و هنجارهاي اجتماعي _ فرهنگي كشور شما امري ممنوع و غيرقانوني است. لذا نمي‌توان به بهانه آزادي و دموكراسي از آن حمايت يا آنرا توجيه كرد. دموكراسي ره آورد انسان متمدن و صاحب فضيلت و كرامت است و نمي‌تواند توجيه‌گر بي‌فضيلتي، هنجارشكني و تحقير فكر و عقيده مقدسات مجموعه انساني گسترده‌اي باشد كه بشريت متمدن امروز مرهون تاريخ و فرهنگ و مدنيت آنست.

جناب آقاي توني بلر

ماجراي مذكور پاره‌اي تحليل‌گران در ايران را به اين صرافت انداخته است كه جناحهاي افراطي و خشونت طلب در كشور شما دست در كار طراحي و اجراي سناريويي خطرناك هستند و با گستراندن مجال بي‌رسمي و بي‌اخلاقي براي دون‌مايگان بي‌فرهنگ به انتظار نشسته‌اند تا مسلماني غيرتمند اما ناشكيبا عنان اختيار از كف دهد و آنگاه حادثه‌اي ناگوار و خشونت‌بار دستمايه‌اي شود براي تبليغات جهاني گسترده عليه مسلمانان و بهانه‌اي باشد براي اثبات صحت سياست‌هاي موسوم به مبارزه با تروريسم و ضرورت تداوم قصابي و نسل‌كشي جاري در فلسطين.

فهم اينكه چنين اقداماتي آنهم در كشوري اروپايي و داراي اقليت بزرگ مسلمان، واكنشي خشونت‌بار در پي داشته باشد چندان دشوار نيست. بعيد است چنين احتمالي از ذهن و نظر دولتمردان كشور شما مغفول مانده باشد.

به نظر تحليل‌گران مذكور، بي‌سابقه و جسارت‌آميز بودن برنامه اين شبكه تلويزيوني از پايتخت انگلستان، عليه مقدسات مسلمانان و نقش و تجربه تاريخي انگستان در آفرينش فتنه‌هاي فرقه‌اي و درگيري‌هاي مذهبي، خود حاوي دلالت‌هايي است كه نمي‌توان به سادگي از كنار آن گذشت.

عالي جناب

ما در اين مقام قصد داوري نداريم اما يك نكته مسلم است و آن اينكه بازي با ايمانيات و اهانت به مقدسات مسلمانان جهان، قطعاً اقدامي در جهت ترويج آشكار خشونت است نه تلاشي براي مبارزه با خشونت و تروريسم. اين حركت به روشني مشوق پديده بن‌لادنيسم و رشد افراطي‌گري در جوامع اسلامي است.

در اين واقعيت نيز نمي‌توان ترديد كرد كه افراطيون جنگ‌افروز در دو سوي اين ميدان امروز بيش از هر زمان ديگر سخت به يكديگر نيازمندند و دائماً در تكثير و تقويت نسخه‌هاي شبيه خود در طرف مقابل مي‌كوشند. بايد بن‌لادني باشد تا در آستانه انتخابات نجات‌بخش آقاي بوش شود و بايد زرقاويي باشد تا تداوم اشغال عراق و قرباني شدن هر روزه زنان و كودكان بي‌گناه عراق توجيه شود بلكه انساني جلوه كند.

در سويه ديگر، افراطيون نژادپرست و جنگ افروز بايد باشند تا بن‌لادن‌ها و زرقاوي‌ها و تفكر طالبانيسم در شرق مسلمان آوازه‌افكني كنند و تا اين چرخه معيوب و فضاي خشونت‌آلود زمينه‌اي باشد براي ذبح جنبش‌هاي مردمسالار و صلح‌طلب در كشورهاي مسلمان. واقعيت تلخي كه طراحان خشونت قطعاً آنرا در فهرست اهداف خود ملحوظ داشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جناب آقاي نخست وزير

براساس آنچه گفته شد ما به عنوان سازماني سياسي و معتقد به اسلام رهايي‌بخش، دمكراسي‌خواه و عدالت‌طلب از شما مي‌خواهيم بر اين بي‌رسمي و هنجارستيزي كه ادعاي دولت شما را در دفاع از صلح و مبارزه با خشونت، سخت به چالش كشيده است پايان بخشيد. در غير اين صورت به شما اطمينان مي‌دهيم مسلمانان اصلاح‌طلب و آزاده در هر جاي جهان از جمله در لندن، دولت انگلستان را حامي و طراح اين سناريو و مسئول عواقب زيانبار آن خواهند شناخت.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13981

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه مجاهدین انقلاب به تونی بلر، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016