جمعه 22 آبان 1383

منتظري در پيام تسليت براي عرفات:چگونه مي‌‏توان از حقوق‌‏بشر دم زد وهر روز خون جوانان و کودکان فلسطيني ريخته مي شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

آيت الله منتظري در پيام تسليتي درگذشت " ياسر عرفات" را تسليت گفت.

به گزارشگ" ايلنا" در پيان آيت‌‏الله حسين‌‏علي منتظري آمده است:
برادران و خواهران مظلوم فلسطين و قدس شريف، کميته اجرايي "ساف" نصرکم الله تعالي بنصر قريب
پس از سلام و تحيت، درگذشت تاسف بار برادر مسلمان و مجاهد مقاوم آقاي ابوعمار "ياسر عرفات " رحمه الله عليه را به شما و همه مسلمين جهان و مبارزان راه عدالت و آزادي تسليت عرض مي نمايم. آن مرد بزرگ در سراسر عمر پر برکت خويش براي آزادي و استقلال ملت فلسطين و دست يابي آنان به حقوق حقه خويش از هيچ کوشش و مجاهدتي دريغ ننمود و در اين راه پرفراز و نشيب، سختي ها و مرارت ها و تهمت هاي ناروايي را به جان خريد و هيچ گاه مايوش نشد. گرچه بعضا سياست هاي او مورد انتقاد برخي از افراد و گروه ها قرار مي گرفت ولي او بي ترديد به چيزي جز رهايي ملت مظلوم فلسطين و قدس شريف از دست اشغالگران متجاوز نمي انديشيد.
ابوعمار مجاهدي نستوه در راه اسلام، پدري مهربان براي ملت فلسطين و خاري زهرآلود در چشم غاصبان و اشغالگران بود، مرد مبارزي که از نوجواني تلاش خود را در راه آرمان فلسطين آغاز و تا پايان عمر خويش در راه اعاده حقوق تضييع شده ملت اشغالگر را به جهانيان ارايه دهد، بدرستي نيم قرن مبارزه حق طلبانه و هوشمندانه او نه تنها براي ساکنين قدس شريف و فلسطين بلکه براي جهانيان الگو و سرمشق خوبي است.
ملت بزرگ فلسطين و مبارزان راه آزادي و استقلال از هر گروه و جناحي که هستند، بايد با حفظ وحدت ويکپارچگي و از راه مذاکره و گفت و گو با يکديگر به حل اختلافات خويش بپردازند و اجازه ندهند که اختلاف نظر و سليقه آنان سرزمين فلسطين را دچار تشتت و هرج و مرج مي گرداند، همه گروه هاي فلسطيني براي تشکيل دولت مستقل فلسطيني به مرکزيت بيت المقدس، به عنوان ابتدايي‌‏ترين حق خويش تلاش نمايند و در اين راه حتي الامکان از شيوه هاي کم هزينه‌‏تر بهره گيرند.
اينجانب به سازمان ملل متحد و کشورهايي که خود را ناظران روند صلح مي‌‏دانند، توصيه مي کنم که در اين راه سياست متوازني را پيش گيرند و در راه حمايت از ملت مظلوم فلسطين و اعاده حقوق از دست رفته آنان از هيچ کوششي دريغ ننمايند. در اين زمينه آمريکا که خود را پيگير جدي برقراري صلح در منطقه مي داند، متاسفانه نگاه برابري نداشته است. از يک سو از سياست هاي جنگ طلبانه و تجاوز کارانه اسرائيل حمايت مي کند و آن را به انواع سلاحهاي کشتار جمعي مسلح ساخته است و از سوي ديگر گروه هاي فلسطيني و کشورهاي اسلامي را در اين رابطه تحت فشار قرار مي دهد، چگونه مي‌‏توان شعار خاورميانه عاري از سلاح هاي کشتار جمعي را سر داد، در حالي که موشک هاي اسرائيل به کلاهک هاي اتمي مجهز شده و امنيت خاورميانه را به مخاطره انداخته است؟ آيا در اختيار داشتن سلاح اتمي براي اسرائيل با آن آرمان تجاوزگرانه و شعار" از نيل تا فرات" جايز و دفاع مشروع به شمار مي آيد و داشتن همين سلاح ها براي کشورهاي اسلامي نامشروع و مخاطره‌‏آميز است؟
چگونه مي توان از صلح و آرامش در منطقه سخن به ميان آورد، در شرايطي که سرزمين هاي فلسطين در اشغال است و در آنها شهرک هاي اسرائيلي ساخته شده و پست هاي نظامي ايست هاي بازرسي که موجب تحقير صاحبان اصلي آن سرزمين است، داير مي گردد؟ و هنوز فلسطينيان در محاصره اقتصادي قرار دارند و اسرائيل برخلاف مقررات بين المللي در داخل سرزمين فلسطينيان اقدام به کشيدن ديوار حايل مي نمايد؟
چگونه مي توان از حقوق بشر دم زد در حالي که هر روز در سرزمين هاي اشغالي خون جوانان و کودکان فلسطيني به ناحق ريخته مي شود و اسرائيل با جنگي نابرابر به کشتار فلسطينيان و ويران کردن خانه هاي مسکوني آنان اقدام مي کند؟آيا اين اعمال براي اسرائيل دفاع مشروع و براي فلسطينيان ترور و خشونت به شمار مي آيد؟
از همه آزادي خواهان و صلح طلبان و بشر دوستان جهان از هر دين و آييني که باشند، انتظار مي رود که تمهيدي همگاني بينديشند تا بيش از اين خون بي گناهان در اين منطقه ريخته نشود و پيروان همه اديان مذاهب بتوانند با صلح و آرامش و آزادي زندگي کنند و حقوق مسلم خود را بازيابند به يهوديان صلح طلب اسرائيل نيز سفارش مي کنم که اجازه ندهند اسرائيل جنايت هاي خود را به نام دين يهود مرتکب شود تا مبادا عملا چهره شريعت آسماني حضرت موسي (ع) کريه و خشن نشان داده شود و به برادران و خواهران فلسطيني اين سنت الهي را يادآور مي‌‏شوم که صهيونيست ها در اثر جناياتي که انجام مي دهند، هيچ گاه امنيت و آرامش را به دست نمي آورند. در سوره اعراف از قرآن کريم در رابطه با آنان مي‌‏خوانيم" اذ تاذن ربک ليبعثن عليهم الي يوم القيامه من يسومهم سوءالعذاب، ان ربک لسريع العقاب و انه لغفور رحيم".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پايان به روح همه شهيدان و مجاهدان راه آزادي به ويژه مرحوم ياسر عرفات درود فرستاده و مغفرت و رضوان الهي را براي آنان طلب مي نمايم و سلامت و سعادت و توفيق همه خدمتگزاران واقعي به حق و عدالت آزادي فلسطين و قدس شريف را از خداي منان مسالت مي نمايم.

Copyright: gooya.com 2016