شنبه 23 آبان 1383

بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي پيرامون ضرب و شتم و به گروگان گيري رئيس دانشگاه علم و صنعت

باسمه تعالي

استادان ارجمند، دانشجويان آگاه و آزاده !
آنانيكه از ايمان جز سيمايي، و از اسلام جز سلاحي، و از انقلاب جز سركوبي، و از انديشه
هيچ بويي نبرده اند، بار ديگر در راستاي پروژه انقلاب فرهنگي و اسلامي كردن دانشگاهها كه
دور اخيرش با به خاك و خون كشيدن خوابگاههاي كوي دانشگاه تهران و طرشت علامه آغاز و
با بر هم زدن سخنراني شيرين عبادي در دانشگاه الزهرا و دهها مورد ديگر ادامه يافت و پايانش را هيچ رؤيايي متصور نيست، يك بار ديگر، تيغ آخته از آستينِ جهلشان را بر مزرعه سبز دانش در
آستان دانشگاه علم و صنعت بيرون كشيدند و افسار گسيخته، در دانشگاهي كه روزي بنا بود در آن كرسي كمونيسم داير گردد به بهانه سخنراني دودگرانديش سياسي، سرپرست دانشگاه را با ضرب و شتم به گروگان گرفتند.
متأسفانه مشاهده مي گردد جهت لاپوشاني كردن فضاحتي كه حتي برانگيزانندگان و
دست اندركارانش نيز از آن برائت جسته اند، عده اي حمايت از پاسداشتِ حريتِ دانشجو، استاد و دانشگاه را به اعاده حيثيت شخصي از رئيس دانشگاه فرو مي كاهند و گويي كه دعوا بر سر
لحاف ملانصرالدين است. ملتمسانه خواهان برخورد مقامات قضايي با ضاربان و تبديل حكم «سرپرستي دانشگاه » به مقام «رياست دانشگاه» براي مضروب از شوراي انقلاب فرهنگي مي شوند.
هر چند حفظ حرمت و شخصيت افراد و دلجويي از آنان لازم است، اما ترفيع مضروب و تنبيه
ضارباني كه از سر جهالت دست به چنين كارهايي مي زنند علاج دردِ دانشگاههاي ما نيست؛
بلكه، چاره به دور داشتن عرصه دانشگاهها از تركتازي اينان و پذيرش بيان آزادانه آراء و
تحمل تنوع انديشه ها در دانشگاههاست. علاج، حالي كردن اين نكته به آمران اين جريانات است كه شايد بتوانيد حاكميت را به انواع حيله ها يك پارچه و يك كاسه بكنيد، اما انديشه و تفكر هرگز يك دست شدني نيست.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي ضمن محكوم كردن حادثه ! دانشگاه علم و صنعت و نيز براي پاسداشت حرمت دانشجو، استاد و دانشگاه؛ و مخالفت با يكسان سازي انديشه ها در دانشگاه و اعلام انزجار خود از طرح هاي سخيفي چون جداسازي جنسيتي، به نشانه اعتراض روز شنبه 23 آبان ماه ضمن دعوت از استادان خويش جهت همراهي با دانشجويان، حضور در كلاسهاي درس را تحريم مي نماييم.
انجمن اسلامي دانشجويان
دانشگاه شهيد بهشتي

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14343

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي پيرامون ضرب و شتم و به گروگان گيري رئيس دانشگاه علم و صنعت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016