دوشنبه 2 آذر 1383

سرآغازي براي قيام امت اسلامي عليه اشغالگران، جمهوري اسلامي

بسم الله الرحمن الرحيم
جنايات جنگي آمريكا در عراق و « نسل كشي » عظيمي كه اشغالگران در فلوجه و ساير شهرها و روستاهاي اين كشور به راه انداخته اند , خشم و نفرت دنياي اسلام و آزادگان جهان را برانگيخته است .
اگرچه رسانه هاي استكباري سعي دارند ادعاهاي كشتار و جنايت را مقدمه برقراري دمكراسي در عراق معرفي نمايند و چنين قتل عام عظيمي را ضروري تلقي نموده و آنرا توجيه كنند , ولي واقعيت اينست كه هرچه بيشتر زمان مي گذرد , فضاي افكار عمومي جهان بويژه در دنياي اسلام عليه اشغالگران شرور آمريكائي و انگليسي برانگيخته تر و منسجم تر مي شود.
بوش كوچك در پايان نخستين ماه پس از حمله نظامي به عراق , پايان جنگ در اين كشور را اعلام داشت لكن امروز پس از گذشت بيش از 20 ماه از آن تاريخ , هنوز هم به كشتار و نسل كشي در عراق ادامه مي دهد و حتي آنرا يك اقدام ضروري تلقي مي كند كه نمي توان از آن صرفنظر كرد!
نكته مهم در اين ميان اينست كه اگر در ماجراهاي افغانستان , طيف وسيعي از كشورها با واشنگتن همدردي و همراهي مي كردند , در حوادث عراق , آمريكا واقعا تنها مانده و به تنهائي به جنايات و كشتار ادامه مي دهد.
تا وقتي كه دولتهاي حاكم بر مقدرات دنياي اسلام , بوئي از اسلام نبرده اند و حتي معارض فعالان اسلامي هستند , به واكنش و حركت و اقدام آنها اميدي نيست و اين علماي عامل و حاملين پيام روح بخش اسلام هستند كه بايستي براي عمل به مسئوليت بزرگ و تعطيل ناپذير خود در جهت حفظ نفوس مسلمين , شجاعانه وارد عمل شوند و مسلمانان را براي دفاع از حدود و ثغور اسلام در برابر كفار حربي , بسيج و هدايت كنند.
به راستي اگر پيامبر گرامي اسلام (ص ) در ميان ما بود , با مشاهده شروع چنين فجايعي عليه مسلمين , چه دستوري صادر مي كرد و مگر دعوت به مقابله با اشغالگران شرور و درهم شكستن بازوي نظامي دشمن محارب را تعليم نمي فرمود امروزه علماي عامل بعنوان ادامه دهندگان راه پيامبر عظيم الشان اسلام (ص ) , چنين مسئوليت خطير را برعهده دارند و هم آنها هستند كه مي توانند اسلام و مسلمين را از اين فتنه بزرگ , نجات دهند كه ادامه سكوت در اين وانفسا , به منزله تاييد و حمايت از اشغالگران و ناقض اصول صريح اسلامي است . اكنون خون در رگهاي مسلمانان به جوش آمده و بيش از اين , تامل و تحمل جنايات شرم آور دشمنان محارب , جايز نيست .
آنچه در اين ميان اهميت دارد , خيزش ديرهنگام , و بي رويه رشد علماي برجسته و فقهاي دنياي اسلام عليه اشغالگران شرور است كه خواستار مقابله با اشرار آمريكائي هستند و با بكارگيري واژه هاي مختلف , مردم عراق را به استقامت عليه اشغالگران فرا مي خوانند.
ايكاش اين فتاوي ضداشغالگري در تاييد مقاومت مردم عراق عليه آمريكا و انگليس , در همان آغاز تجاوزات وحشيانه آمريكا صادر مي شد و اينهمه خونهاي به ناحق ريخته , توسط اشغالگران شرور , پايمال نمي شد. تاسف بزرگ در اينست كه وقتي اشغالگران آمريكائي در كربلا و نجف به قتل عام شيعيان پرداختند , كمتر واكنش قابل ذكري از جانب دنياي اسلام و مراكز فتوا مشاهده شد. حتي آنروز هم روشن بود كه اگر اشغالگران عليه شيعيان وارد عمل شوند و در سركوب آنها به نتايج دلخواهشان برسند , بعدا به سراغ برادران اهل سنت هم خواهند رفت و در قتل عام آنها هم ترديد نخواهند كرد. خيزش امروز علماي اهل سنت عليه اشغالگران شرور آمريكائي و انگليسي اگرچه ديرهنگام است ولي حتي در مقطع كنوني هم باندازه لازم و كافي , كارساز و تعيين كننده است .
امروز ديگر فرصتي براي ملامت يكديگر باقي نمانده و اگر باقيمانده وقت را هم اينگونه تلف كنيم , باز هم اشغالگران به اهداف ناپاك خود نزديكتر مي شوند و بيم آن مي رود كه كار از كار بگذرد و چنين مباد. امروز كه علماي برجسته جهان اسلام به قطعيت رسيده اند كه بايستي در برابر اشغالگران وحشي در عراق ايستاد , اين يك حركت مثبت و ارزشمند است كه بايستي با ورود ساير علما و مجامع مهم اسلامي و مراكز علمي و دانشگاهي و انعكاس جامع و كامل وضعيت رقت بار حاكم بر عراق راه چاره اي انديشيد و به اينهمه شرارت اشغالگران در عراق خاتمه داده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وقت , تنگ است , فرصتها باندازه كافي به هدر رفته و بايستي از آخرين فرصتها , بيشترين استفاده ممكن را به عمل آورد. علماي اسلام اعم از شيعه و سني , بايستي وارد صحنه شوند و براي قيام يكپارچه عليه اشغالگران , حرف آخر را بزنند. بايد به دوست و دشمن در ميدان عمل ثابت كرد كه دنياي اسلام , ديگر تاب تحمل جنايات اشغالگران را ندارد. بايد به اشغالگران شرور ثابت كرد كه تجاوزات مكرر و مستمر آنها عليه نواميس مسلمين و قتل عام مسلمانان و هتك حرمت مساجد و معابد , هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند. بايد به « كفار حربي » نشان داد كه اسلام و علماي اسلام را دست كم گرفته اند و از اين نكته حياتي غافل مانده اند كه يك حكم و فتواي متحد علماي اسلام , طوفاني به پا مي كند و با متراكم ساختن صفوف مسلمانان عليه آنها , طومار حاكميت پوشالي اشغالگران را درهم مي پيچد.
اكنون كه علماي برجسته شيعه و سني مقابله با جنايات مستكبران حربي در عراق را واجب اعلام كرده اند , وقت آنست كه تمهيداتي براي فعال ساختن سازمان كنفرانس اسلامي و ساير مجامع بين المللي جهان اسلام و عرب در نظرگرفته شود , فعالان جهان اسلام تلاش مضاعفي بعمل آورند و امت اسلامي را به اقدام عليه جنايتكاران تشويق نمايند تا اين سرآغازي باشد براي قيام امت اسلامي عليه اشغالگران عراق , قيامي كه خداي متعال پيروزي آنرا تضمين كرده است .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14693

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سرآغازي براي قيام امت اسلامي عليه اشغالگران، جمهوري اسلامي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016