دوشنبه 2 آذر 1383

گفتگوی علی کشتگر با رادیو بین المللی فرانسه درباره احتمال ریاست جمهوری مجدد هاشمی رفسنجانی

فرید وهابی: 13 تشکل صنفی و سیاسی از آقای رفسنجانی دعوت رسمی کردند برای شرکت در انتخابات. ولی خود ایشان هنوز جواب قطعی ندادند بخاطر داریم این وضعیت مدتی هم در مورد آقای میرحسین موسوی هم ادامه داشت و او دست آخر از شرکت در انتخابات صرفنظر کرد آقای کشتگر به نظر شما امکان دارد که ایشان در انتخابات شرکت نکند؟
علی کشتگر: در این مورد نمی توانم پیش بینی کنم اما به نظر می آید که ایشان می کوشد نظر رهبر جمهوری اسلامی را هم با خودش همراه بکند و با ردیگر پست ریاست جمهوری را بگیرد، ببینید مسئله این است که بسیاری از این گروههائی که از آقای هاشمی رفسنجانی خواسته اند به صحنه برگردد اصلاح طلبان هستند و اگر به یاد داشته باشیم خود همین اصلاح طلبان مدعی بودند که پس از این دیگر نظام جمهوری اسلامی هرگز به دوره پیش از دوم خرداد باز نمی گردد. اما حالا مدتی است از مجاهدین انقلاب اسلامی گرفته تا روزنامه نگاران اصلاح طلبی مثل آقای شمس الواعظین از آقای هاشمی استدعا می کنند که چون مملکت گویا با بیماری قحط الرجال روبرو است ایشان یکبار دیگر خود را برای پذیرش این پست آماده کنند. کارنامه آقای هاشمی رفسنجانی را حالا باید بررسی کرد و دید که او در مدت 8 ساله ریاست جمهوری اش چه کرده که اینها بازهم از او دعوت می کنند. ببینید دوره ایشان دوره گسترش فقر بود، دوره رشد بیکاری و مهم تر از همه اینها دوره اختناق و ترور بود، در زمان همین آقای رفسنجانی است که شکار مخالفان در داخل و خارج از ایران اوج می گیرد و وزارت اطلاعات ایشان همه ما می دانیم که در زمان آقای فلاحیان و معاونت سعید امامی دهها مورد ترور مخالفان سرشناس رژیم در خارج را با موفقیت به انجام می رساند و در زمان همین آقای رفسنجانی است که فساد و رشوه خواری اداری در ایران به اوج خود می رسد و درست در همین زمان است که بدهی خارجی ایران به سی میلیارد دلار بالغ می شود و باز زیر سایه ریاست جمهوری آقای رفسنجانی است که آقا زاده ها و روحانیان وابسته به رژیم مافیای اقتصادی – سیاسی کنونی حاکم شده را بنا می کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به باور من دلیل اصرار آقایان به آمدن هاشمی رفسنجانی آن است که این آقایان فکر می کنند در اتحاد با وی شاید بتوانند در سلسله مراتب حکومتی در یک حدی جای خودشان را حفظ بکنند دلیل دیگر هم آن است که در واقع از ترس بنیاد گرایان کنونی و نظامیان حاکم شده بنیاد گرا به آقای هاشمی رفسنجانی دارند پناه می برند. چرا که مکتبی ها را برای خود خطرناک تر از پراگماتیسها می دانند. و ضمنا اهل اعتماد و اتکاء به مردم هم که نیستند. اینها با دعوت از رفسنجانی ظرفیت و توان محدود سیاسی خود را به نمایش می گذارند و البته وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی.
سوال- حالا آقای کشتگر اگر آقای رفسنجانی واقعا شرکت بکنند در این انتخابات یکی از اعضای اصلاح طلب آقای شکوری راد عضو جبهه مشارکت گفته اند که حضور آقای رفسنجانی جناح راست را به دو قسمت خواهد کرد شما با این نظرموافقید؟
ج- من معتقدم که به هیچ وجه چنین چیزی نیست اولا تا به امروز که هاشمی رفسنجانی در طیف اصلاح طلبان شکاف ایجاد کرده و ثانیا آن که اگر که هاشمی رفسنجانی به صحنه بیاید بایستی حتما با توافق خود آن جناح راست آمده باشد در این صورت هم دیگر معنی ندارد که جناح راست را بتواند به دو قسمت تقسیم کند یا باعث اختلاف در جناح راست بشود بایستی اول موافقت آنها را کسب بکند برای به صحنه آمدن.
با تشکر

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14748

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی علی کشتگر با رادیو بین المللی فرانسه درباره احتمال ریاست جمهوری مجدد هاشمی رفسنجانی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016