سه شنبه 3 آذر 1383

عزت‌‏الله سحابي : در تمامي 50 سال اخير همواره فروهر را سرباز ملت و قهرمان يافتم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مدير مسوول ماهنامه توقيف شده ايران فردا ، گفت : فروهر 50 سال براي استقرار حاكميت ملي مبارزه كرد و هرگز از راه و هدف مصدق عقب نشست .

عزت‌‏الله سحابي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" , در حاشيه مراسم بزرگداشت ششمين سالگرد قتل پروانه و داريوش فروهر با بيان اينكه قتل فروهرها افكار و عقايد آنها را بيش از پيش در ذهن مردم بيدار كرد , گفت : قتل وحشيانه فروهرها سبب شد ، راه و روش آنها با شكوه بيشتري در دل‌‏هاي مردم جلوه كند .
وي افزود : قتل آنها براي قاتلين‌‏شان جز بد نامي , بهره‌‏اي نداشت.
اين فعال ملي - مذهبي فروهر را قهرماني حقيقي دانست كه هيچ وقت خاموش نمي‌‏شود و ادامه داد : او در تمامي سال‌‏هاي پس از كودتاي 21 مرداد در صحنه مبارزه فعال بود ، چه زماني كه بين سال‌‏هاي 32 تا 40 فضاي سياسي به اندازه‌‏اي بسته بود كه كسي نمي‌‏توانست حركتي كند و چه پس از آن كه فضا اندكي بازتر شد , او به مبارزه خود ادامه داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سحابي با تصريح بر اينكه در جريان موافقت دولت بر سر جدايي بحرين از ايران , فروهر ؛ يگانه معترضي بود كه براي تماميت ارضي كشور فرياد مي‌‏زد , ادامه داد : فروهر در جريان انقلاب با تشكيل جبهه ملي در كنار حركت مردم قرار داشت , پس از آن هم در جريان كردستان, شجاعانه در برابر جريان‌‏هاي تجزيه طلب مقاومت بود .
سحابي در پايان خاطرنشان كرد : در تمامي 50 سال اخير همواره فروهر را سرباز ملت و قهرمان يافتم .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14752

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عزت‌‏الله سحابي : در تمامي 50 سال اخير همواره فروهر را سرباز ملت و قهرمان يافتم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016