پنجشنبه 19 آذر 1383

سعيد مدني: جنبش دانشجويي بايد متناسب با شعارهايش انرژي صرف كند، ايسنا

حاجي‌بابايي: جنبش دانشجويي بايد به ركن چهارم قدرت، يعني مردم احترام بگذارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس سياسي

سعيد مدني گفت كه جنبش دانشجويي بايد متناسب با شعارهايش انرژي صرف كند و تحرك دروني داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي كه در دانشگاه اراك و به مناسبت روز دانشجو سخن مي‌گفت، با اشاره به حركت دانشجويي در قبل و بعد از انقلاب و تفاوت‌ها و شباهت‌هاي آن از جهات مختلف، گفت: اگر جريانهاي دانشجويي بخواهند به سمت هويت تاريخي خود حركت كنند، بايد شكاف‌هاي موجود را پر كنند.

وي با اشاره به اينكه جنبش دانشجويي در قبل از انقلاب داراي خصوصياتي چون رويكرد واحد، پيوند با هويت اصيل، انتقال تجارب دوره‌ها به نسل بعد، تغذيه سياسي كامل، وزين بودن و حدبندي رقابت‌هاي سياسي، فراگيري و اخلاق سياسي، بوده است، با ابراز اين عقيده كه اين جنبش، در حال حاضر از اين خصوصيات برخوردار نيست و دچار مشكلات جدي است كه بايد به آنها بپردازد، گفت: تلاش براي موكراسي‌خواهي و ايجاد فضاي دموكراتيك بايد بيشتر از گذشته صورت بگيرد.

مدني تاكيد كرد: اين جنبش بايد متناسب با شعارهايش انرژي صرف كند و تحرك دروني داشته باشد.

هم‌چنين در اين مراسم مجيد حاجي‌بابايي عضو دفتر تحكيم( طيف علامه) نيز با اشاره به واقعه 13 آبان، ابراز عقيده كرد: اين روز نيز مثل روز 16 آذر است، با اين تفاوت كه افرادي كه در آن حادثه حضور داشتند جرات دفاع از اقدام خود را ندارند و كمتر از آن ياد مي‌شود.

وي گفت: جنبش دانشجويي بايد همواره موثر و تحول‌آفرين باشد و دچار افراط و تفريط نشود.

وي با اشاره به جنبش دانشجويي قبل از انقلاب، گفت: دانشجويان با جسارت حتي پشت ميله‌هاي زندان نمادي يك حركت ديگر مي‌شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حاجي بابايي با اشاره به آنچه آن را چهره چهارم قدرت مي‌ناميد، افزود: براي حكومت كردن بايد به اين چهره يعني مردم احترام گذاشت و اين از استراتژي‌هاي جنبش دانشجويي است گرچه ممكن است هزينه‌هايي نيز داشته باشد.

وي با يادآوري حادثه‌ي 18 تير، گفت: خون‌هاي به ديوار پاشيده در بلندمدت عاملان خود را رسوا مي‌كنند، چرا كه دفاع از كرامت انساني، خدمت به انسان و دفاع از او براي جنبش، يك اصل است.

حاجي‌بابايي شكست بعضي از حركت‌ها را از گره‌خوردن با قدرت ناشي دانست و گفت: بايد نقاد قدرت بود زيرا در غير اين صورت جنبش در گذشت زمان فرسايش پيدا مي‌كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15318

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد مدني: جنبش دانشجويي بايد متناسب با شعارهايش انرژي صرف كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016