یکشنبه 22 آذر 1383

ضيايي‌فر:در عرصه‌ي تضمين رعايت حقوق بشر مشكل داريم؛ سازماندهي مردم مهم‌ترين مكانيزم تضمين حقوق بشر است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي

دبير كميسيون حقوق بشر اسلامي در جمع مدافعان حقوق بشر در شيراز گفت: ميزان شناسايي حقوق انساني، ميزان اجرايي حقوق انساني و ميزان تضمين حقوق بشر در هر كشوري مهم‌ترين معيارهاي سنجش كشور از نظر رعايت حقوق بشر در كشورهاست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمدحسن ضيائي‌فر ابراز داشت: در يك داوري كلي، درصد قابل توجهي از موازين حقوق بشر در قانون اساسي ايران به رسميت شناخته شده و سيستم ما عقب مانده نيست اما در عرصه‌ي تضمين رعايت حقوق بشر مشكل داريم و مكانيزم‌هاي تضمين‌كننده، يا درست عمل نمي‌كنند و يا دافعه ايجاد مي‌كنند.

ضيائي‌فر، سازماندهي مردم را مهم‌ترين مكانيزم تضمين حقوق بشر برشمرد و گفت: براي دفاع از حقوق و دستيابي به حقوق در قانون اساسي بايد مردم را ساماندهي كرد و تشكل‌هاي مردمي نهادينه شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير كميسيون حقوق بشر اسلامي با اشاره به دوره‌هاي مختلف انقلاب اسلامي گفت: اگرچه دولت رسما اعلام كرد كه توسعه‌ي همه‌جانبه را پي‌گير مي‌شود و مطالبات در حوزه‌ي سياسي و مدني با شتاب گسترده‌اي مطرح شد اما از دو سال قبل تا كنون برخي تحولات انجام شده از شوراي اسلامي دوم تا كنون در حال شكل‌گيري است كه مديران كشور نيز در آن سهيمند و به نظر مي‌رسد برخي شهروندان، منفعل و مأيوس شده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15405

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ضيايي‌فر:در عرصه‌ي تضمين رعايت حقوق بشر مشكل داريم؛ سازماندهي مردم مهم‌ترين مكانيزم تضمين حقوق بشر است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016