سه شنبه 24 آذر 1383

چهار نفر از بازداشت‌شدگان اخير در رابطه با سايت‌هاي اينترنتي به عنوان شاهد حضور يافتند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


اميد معماريان، روزبه ميرابراهيمي، جواد غلام تميمي و شهرام رفيع‌زاده از متهمان پرونده‌ي سايت‌هاي اينترنتي صبح امروز به عنوان شاهد در پرونده‌ي شكايت نيروي انتظامي از رجبعلي مزروعي، رييس انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران براي ارائه‌ي توضيحات خود در شعبه‌ي اول بازپرسي دادسراي كاركنان دولت و رسانه‌ها حاضر شدند.


به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اتهامات مطرح شده در پرونده شكايت نيروي انتظامي از مزروعي، نشر اكاذيب و افترا عنوان شده است.


اميد معماريان، شهرام رفيع‌زاده، روزبه ميرابراهيمي و جواد غلام تميمي چهار شاهدي بودند كه از سوي نيروي انتظامي در اين پرونده به دادسرا معرفي شده بودند كه از اين افراد به جز جواد غلام تميمي كه در حال حاضر در بازداشت به سر مي‌برد، سايرين با توديع وثيقه آزاد هستند.


به دنبال حضور اين افراد، جلسه‌اي خبري با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در دادسرا تشكيل شد و خبرنگاران فارس و واحد مركزي خبر سوالات خود را مطرح كردند.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شهرام رفيع‌زاده در اين جلسه در بخشي از اظهاراتش گفت: در طول مدت بازداشت، رفتار با من كاملا قانوني بود و فشار و شكنجه‌اي وجود نداشت و ظرف 24 ساعت تفهيم اتهام شدم.


اميد معماريان نيز در بخشي از سخنانش با تاييد سخنان رفيع‌زاده، گفت: در مدت بازجويي، با ضرب و شتم و نگهداري به صورت انفرادي مواجه نبوده‌ايم و همه چيز طبيعي و معمولي بود.


هم‌چنين روزبه ميرابراهيمي نيز در اين باره و در بخشي از اظهاراتش عنوان كرد: در طول مدت بازداشت محدوديت‌هايي كه عده‌اي عنوان مي‌كنند، وجود نداشت و فشاري به ما وارد نشد.


جواد غلام تميمي از ديگر متهمان پرونده سايت‌هاي اينترنتي كه در حال حاضر در بازداشت به سر مي‌برد، گفت: من در يك اتاق 30 متري و با تمام امكانات مثل تلويزيون و روزنامه به سر مي‌برم و تمام مسوولان از نيروي انتظامي گرفته تا مسوولان قضايي با من رفتار خوبي دارند و از گل نازك‌تر به من نمي‌گويند.


وي تاكيد كرد كه من به هيچ وجه رفتار خوب انساني كه مسوولان قضايي و نيروي انتظامي با من داشتند را به چيزي نمي‌فروشم چون آدم نبايد شرافت انساني‌اش را زمين بگذارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15535

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چهار نفر از بازداشت‌شدگان اخير در رابطه با سايت‌هاي اينترنتي به عنوان شاهد حضور يافتند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016