سه شنبه 1 دی 1383

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت: با وجود كانديداهاي متعدد، اصلاح‌‏طلبان مي‌‏توانند انتخابات را به دور دوم بكشند، ايلنا

ردصلاحيت كانديداي مطرح جبهه اصلاحات به معنا رودرويي با كل مردم است

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: احتمال اجماع در جبهه اصلاح‌‏طلبان وجود دارد، ما با وجود كانديداهاي متعدد هم مي‌‏توانيم انتخابات را به دور دوم بكشيم.

احمد شيرزاد در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" گفت: رسيدن به يك اجماع در جبهه اصلاح طلبان امر نامحتملي نيست، هرچند ممكن است رايزني در اين مورد به طول بينجامد ولي غيرممكن نيست.
وي افزود: اگر اجماع در اين جبهه صورت نگيرد به معناي اين نخواهد بود كه جبهه دچار مشكل مي‌‏شود، اگر كانديداي اصلاح طلبان وارد صحنه شود، انتخابات رياست‌‏جمهوري را به دور دوم خواهند كشاند.
شيرزاد اظهار داشت: ضابطه انتخاب رئيس‌‏جمهوري با انتخاب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي شهر متفاوت است، در انتخابات رياست جمهوري كانديدا بايد 50 درصد آرا را به دست آورند، كانديداي جناح راست در صورت تعداد كانديدا در جناح ها باز هم موفق به اخذ نيمي از آرا نخواهد شد.
وي افزود: در صورتي جناح محافظه كار برنده عرصه انتخابات خواهد شد كه با جلوگيري از حضور ديگران كه فضاي سياسي را از اين كه هست بسته تر مي‌‏كند و مردم منفعل‌‏تر از حالا مي‌‏شوند كه به نظر من چنين دورنمايي وجود ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شيرزاد با بيان اين مطلب كه روندي منطقي بر تصميمات نهادهاي نظارتي حكمفرما نيست، گفت: تجربيات نشان مي دهد كه آنها مصالح دراز مدت را در نظر نمي‌‏گيرند اما اگر احساس كنند كه ردصلاحيت كانديداي مطرح جبهه اصلاحات به معنا رودرويي با كل مردم است احتمالا با درك مصلحت هاي كوتاه مدت، دست به حذف كانديداي جبهه اصلاح طلبان نخواهند زد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15789

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت: با وجود كانديداهاي متعدد، اصلاح‌‏طلبان مي‌‏توانند انتخابات را به دور دوم بكشند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016