چهارشنبه 2 دی 1383

انصاري‌‏راد: انتخابات تنور نيست كه كسي بخواهد آن را داغ كرده و نان خود را از آن بگيرد، انتخابات حق مردم است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس سابق كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي ، گفت : ردصلاحيت‌‏ها و تجربه تلخ مجلس هفتم ، قدرت انتخاب و آزادي انتخاب را از فعالان سياسي گرفته است .

حسين انصاري‌‏راد در گفت‌‏وگو با خبرنگار" ايلنا" ، ضمن اشاره به فضاي انتخاباتي نهمين دوره رياست جمهوري در جامعه ، گفت : در شرايط فعلي مشكل اصلي انتخابات ، عدم آزادي انتخاب و عدم امكان فعاليت فعالان سياسي است كه موجب يأس مردم در انتخابات هم شده است.
وي افزود : قدرت اظهارنظر و فعاليت آزاد از بسياري از فعالين سياسي كه در داخل كشور حضور دارند ، گرفته شده است و كانديداها منحصر به تعداد معدودي شده‌‏اند كه احتمال رد‌‏صلاحيت‌‏شان وجود ندارد .
انصاري‌‏راد اظهار داشت : جناح راست در انتخابات رياست‌‏جمهوري از كانديداهايي در جناح چپ بيشتر استقبال مي‌‏كند كه نزديك‌‏تر به آنها درتفكر سياسي باشد و طبعاً كساني را كه احساس كنند از نظر تفكر با آنها ناسازگارند ، مورد استقبال قرار نداده و تا حدودي حضور او را نفي مي‌‏كنند .
وي با بيان اين مطلب كه تعبير "داغ كردن انتخابات" يك تعبير نامطلوب است ، گفت : انتخابات تنور نيست كه كسي بخواهد آن را داغ كرده و نان خود را از آن بگيرد ، انتخابات حق مردم است . اگر آزادي كامل وجود داشته باشد و حق حاكميت مردم بر سرنوشت خود ، از طرف حاكمان به رسميت شناخته شود ، انتخاباتي پرشور خواهيم داشت.
انصاري‌‏راد با بيان اين مطلب كه بي‌‏تفاوتي در مقابل انتخابات چيزي را حل نمي‌‏كند ، تصريح كرد : همه اصلاح طلبان براي مصلحت كشور ، نظام ، مسائل ملي ، اخلاقي و ديني بايد در قالب يك نظرسنجي دور هم جمع شده و با گفت‌‏وگو و مذاكره بر سر يك كانديدا به اجماع برسند ، كه در اين صورت پيروزي اصلاح‌‏طلبان قابل پيش‌‏بيني خواهد بود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين مطلب كه شوراي نگهبان از رد صلاحيت كانديداي اصلاح‌‏طلبان هيچ ابايي ندارد ، خاطرنشان كرد: اگر همه اصلاح‌‏طلبان برسر يك كانديدا به يك اجماع برسند ، هزينه ردصلاحيت كانديدا براي شوراي نگهبان سنگين‌‏تر خواهد شد ، اما اين رد صلاحيت امر نامحتملي نيست .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15864

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انصاري‌‏راد: انتخابات تنور نيست كه كسي بخواهد آن را داغ كرده و نان خود را از آن بگيرد، انتخابات حق مردم است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016