شنبه 12 دی 1383

عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت: استراتژي رسمي دفتر تحكيم وحدت دوري از قدرت است، ايلنا

عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت ، گفت : كساني كه به نام جنبش دانشجويي مي‌‏خواهند مشروعيت دانشگاه و دانشجو را پشت اهداف اصلاحات شكست خورده خود ببرند ، عملاً جايگاهي در جنبش دانشجويي ندارند .

رضا دلبري در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" ، گفت : دفتر تحكيم وحدت به عنوان بخشي از جنبش دانشجويي ايران از سال 80 به صورت رسمي استراتژي دوري از قدرت را اعلام كرده است و برنامه‌‏هايش در انتخابات‌‏هاي دور دوم شوراها و مجلس هفتم نشانگر پايبندي به اين استراتژي بوده و به جاي شركت در انتخابات به عنوان ناظر عمل مي‌‏كند و اگر انتخاباتي به پروژه دموكراتيزاسيون ايران كمك نكند ، عدم شركت در آن بهتر است و به نفع پروژه تحول‌‏خواهي جنبش اجتماعي ايران خواهد بود .
وي ابراز تأسف كرد : كساني كه انتساب آنها به احزاب محرز است ، اگر چه قبل از انتخابات شعار دوري از قدرت را براي مشروعيت دادن به خود سر دهند ، اما در انتخابات حتي اگر دست و پاهايشان بسته باشد ، براي شركت در انتخابات بسيج مي‌‏شوند و عملاً نقش مجري برنامه‌‏هاي ميزگردهاي احزابي را كه به نام اصلاح‌‏طلب شدت يافته‌‏اند ، ايفا مي‌‏كنند و خارج از فضاي فعاليت جنبش دانشجويي به دنبال كسب قدرت از طريق همراهي با اصلاح طلبان مي‌‏روند .
دلبري ادامه داد : آنچه كه در 16 آذر امسال در دانشگاه تهران اتفاق افتاد ، عملاً نماي واقعي جنبش دانشجويي را نشان مي‌‏داد . دانشجوياني كه در دانشكده فني براي سخنراني رئيس‌‏جمهوري حضور يافته بودند به صورت خودجوش و فارغ از تشكيلات حداقلي شعارها و اعتراض‌‏هاي جامعه دانشجويي را مطرح كردند .
وي در بخشي از سخنان خود اظهار داشت : نهيب‏هاي دانشجويان به خاتمي در مورد دوري از مطالبات مردم ، هضم شدن در ساختار قدرت ، عدم پاي‌‏بندي به دموكراسي و ديگر شعارهاي عملي نشده ، اعلام رسمي پايان پروژه اصلاحات هشت ساله در دانشكده فني بود .
دلبري تصريح كرد : جنبش دانشجويي ايران و دفتر تحكيم وحدت به عنوان بخشي از آن حاضر نيست مردم را دعوت به مسيري كند كه هدف نهايي آن حقوق مردم رسيدن به دموكراسي و اعمال حاكميت ملت نيست و عملاً بيراهه‌‏اي در ادامه تجربه شكست خورده هشت سال گذشته اصلاح طلبان است .
وي افزود : كساني كه از جانب جنبش دانشجويي اعلام موضع مي‌‏كنند ، ابتدا بايد جايگاه حقوقي خود را مشخص كنند و بدانند كه نمي‌‏توان فعاليت جنبش دانشگاه و دانشجو به مصاحبه و حمايت ، تقليل داد .
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت مدعي شد : مطالبات و خواست دانشجويان تقريباً مشخص و علني بوده و اكنون كه تنها نهاد مدني جامعه ، دانشگاه و سازمان‌‏هاي دانشجويي است ، عده‌‏اي مي‌‏خواهد اين نهاد را در پاي مطامع حزبي و مصالح قدرت فدا كنند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بحث انتخابات رياست جمهوري فارغ از افراد و كانديداهاي شركت كننده در آن است و حتي انتخابات آزاد هم بدون پاسخ دادن به اين سوال كه جايگاه رئيس جمهوري در قانون اساسي چيست ؛ مفهومي ندارد .
وي در پايان گفت : دفتر تحكيم وحدت مواضع رسمي خود را در مورد انتخابات رياست جمهوري از طريق بيانيه‌‏ها و اطلاعيه‌‏هاي خود اعلام خواهد كرد و هيچ فرد يا جرياني حق استفاده از نام و عنوان دفتر تحكيم وحدت و جنبش دانشجويي را نخواهد داشت .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16309

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت: استراتژي رسمي دفتر تحكيم وحدت دوري از قدرت است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016